Advies gevraagd voor aanschaf van een nieuwe printer.

Pagina: 1
Acties:

• Alonzozo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-11-2025
Wat wil je bereiken?
Ik ben werkzaam in een verzorgingstehuis en wij zijn opzoek naar een nieuwe laserprinter die zuiniger is in het gebruik van de toners.

Wat mag het gaan kosten?
Er mag best een bedrag aan uitgegeven worden van 1-500, daar kan later nog over gepraat worden.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Hij moet gelijkwaardig zijn en dezelfde dingen kunnen doen als de printer die er nu staat(HP Color Laserjet 2600n. Ik denk dat we toe zijn aan vernieuwing omdat de toners nogal duur zijn op langere termijn. We willen er een x bedrag aan uitgeven, maar waarvan bijvoorbeeld de toners 50 euro ipv 70 euro kosten. Vooral een goede snelheid is belangrijk en het meeste zal zwart-wit zijn, maar kleur moet ook duidelijk goed afgedrukt worden.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
De printer komt te staan op het kantoor van de receptie. We hebben momenteel een HP Color Laserjet 2600n op kantoor staan bij de receptie, voornamelijk administratieve dingen worden hier gedaan en vervolgens uitgeprint.

Alvast hartelijk bedankt voor het advies, wanneer ik vragen onduidelijk of niet volledig heb beantwoord dan zal ik z.s.m. erop reageren!

Groet.

• Alonzozo
Is er iemand die mij zou kunnen adviseren? Nogmaals als ik de informatie moet aanvullen, dan doe ik dat direct.

Nogmaals bedankt.

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:54

Plato112

Da is toch nie normaal!

Je spreekt over de prijs van een toner, maar dit zegt erg weinig. Er zijn toners voor 1000 pagina's en er zijn er voor 5000 pagina's, om dan de prijs van deze toners te gaan vergelijken is nogal misleidend :)
Je wilt dus naar prijs per pagina kijken lijkt me. Ook de hoeveelheid pagina's die per maand/jaar afgedrukt wordt is hierbij van belang.

Speed limits are like herpes.

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12-2025
Waarom kijk je niet naar toners van een huismerk?
Deze zijn vaak net zo goed maar de helft goedkoper.
Zo zie ik de originele toner voor 72,50. Het huismerk kost 47,50 en kan 250 pagina's meer printen.

Het is dat ik geen reclame mag maken, maar ik zou zeggen ga is googlen en let op een blauwe site met een geel logo ;-)

Dat scheelt ook weer de aanschaf van een nieuwe printer :9

• Alonzozo
Plato112 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:49:
Je spreekt over de prijs van een toner, maar dit zegt erg weinig. Er zijn toners voor 1000 pagina's en er zijn er voor 5000 pagina's, om dan de prijs van deze toners te gaan vergelijken is nogal misleidend :)
Je wilt dus naar prijs per pagina kijken lijkt me. Ook de hoeveelheid pagina's die per maand/jaar afgedrukt wordt is hierbij van belang.
Ik denk maximaal een 30 a4-tjes die per dag afgedrukt worden, niet al te veel dus. Ga uit van 1000 pagina's per maand.

• Alonzozo
Yarno schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:27:
Waarom kijk je niet naar toners van een huismerk?
Deze zijn vaak net zo goed maar de helft goedkoper.
Zo zie ik de originele toner voor 72,50. Het huismerk kost 47,50 en kan 250 pagina's meer printen.

Het is dat ik geen reclame mag maken, maar ik zou zeggen ga is googlen en let op een blauwe site met een geel logo ;-)

Dat scheelt ook weer de aanschaf van een nieuwe printer :9
Deze toners bestellen wij altijd al. De kwaliteit is ook niet meer altijd even goed, vandaar dat wij opzoek zijn naar een nieuwe.

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12-2025
Wat bedoel je met de kwaliteit is niet altijd even goed?
Meestal wordt de kwaliteit slechter door een verouderde transportband of fuser.
Heb je deze onderdelen al eens vervangen?

• Alonzozo
Ik denk dat de printer zijn beste tijd heeft gehad. Vooral qua kleur gaat het vaker mis, we zijn echt op zoek naar een nieuwe printer.

De onderdelen die jij bedoelt zijn inderdaad al eens eerder vervangen door een collega van mij.

Groetjes

• Alonzozo
Zou iemand nog verder advies kunnen uitbrengen?
Pagina: 1