Ik heb een vraagje. Ik heb op dit moment een socket 775 moederbord dat ik binnenkort wil vervangen door een AM3+ moederbord. Nu gebruik ik als processor koeler een Asus Silent knight AL. Die is officieel niet compatible met AM3+, want dat bestond nog niet ten tijde van uitkomen. Weet iemand toevallig of die aansluiting van AM2 naar AM3 hetzelfde is gebleven voor koelers? Ik las na wat googlen dat het misschien wel mogelijk moet zijn, maar ik wil graag niet voor een verrassing staan als ik straks mijn nieuwe mobo in huis heb. Bedankt alvast!
AM2 en AM3 sockets hebben het zelfde formaat (bepaalde AM3 CPU's werken ook in AM2 sockets, dus moeten ze wel hetzelfde zijn qua formaat). Dus dan moet die koeler gewoon passen* (*= tenzij het moederbord ineens een sterk van normaal afwijkende vorm heeft en/of er hoog uitstekende delen).
Zelfde idee als bij socket 1156, 1155 en 1150 bij Intel, die hebben gewoon hetzelfde formaat. Dus past koeler op de een, dan past die ook op de ander (met dezelfde disclaimer, tenzij de fabrikant een erg grote afwijking heeft dan een standaard layout).
Zelfde idee als bij socket 1156, 1155 en 1150 bij Intel, die hebben gewoon hetzelfde formaat. Dus past koeler op de een, dan past die ook op de ander (met dezelfde disclaimer, tenzij de fabrikant een erg grote afwijking heeft dan een standaard layout).