ips monitor voor naast TN monitor - resoluties / afmetingen

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 20:17
Volgende luxe probleem:

ik wil naast mijn samsung 2493HM een 2e monitor en door de positieve dingen kijk ik naar een IPS monitor.

Hierbij heb ik eigenlijk voornamelijk me laten leiden door de bbg en naar 2 modellen gekeken en doen naar modellen erom heen.....

Dell 2312HM / LG 277L-BN en om de 1920x1200 resolutie die 2412M

de iiyama af laten vallen door de input lag (gevonden via google)

Nou komen de monitoren naast elkaar te staan en het idee is dat ik op ene scherm zakelijk dingen kan doen of tenminste open heb staan, en op andere scherm beetje kan gamen / films kijken etc.

paar dingen die opvallen:
- resolutie technisch: Hoe vervelend is het om een 1920x1200 scherm naast een 1920 x 1080 scherm te hebben? Moet ik dus gewoon mijn zoektocht beperken tot 1980x1200? en zelfde vraag maar dan grootte... omdat ze naast elkaar komen is het dan juist aan te raden dezelfde maat te kiezen of maakt het allemaal niet uit.....
- Het zijn alle 3 oudere schermen (2011 en 2012), maar gaat er binnenkort een nieuwere variant komen / zijn deze end of life?
- hoe weet je of de blacklight bleeding echt een issue gaat zijn? Waarschijnlijk wil ik op de nieuwe monitor gaan gamen (andere zakelijke dingen is voornamelijk webbased / data tabellen, dus kleurechtheid minder van belang) en speel voornamelijk bf4 / wow atm...

http://tweakers.net/price...;286152;289409/categorie/

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:45
- Verschillende resoluties naast elkaar is geen enkel probleem.

- Deze monitoren lopen inderdaad al wat langer mee. Het zal dus best kunnen dat ze binnenkort vervangen worden, maar ik heb daar nog niks van gehoord. Misschien even de CES beurs in gaten houden.

- Of backlight bleeding een probleem is, weet je alleen door uit te proberen. Als je er naar gaat zoeken zul je denk ik altijd wel wat backlight bleeding zien.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bedenk wel dat wanneer je een goed IPS scherm naast een niet IPS scherm zet je je dood gaat ergeren aan de kleuren van het niet IPS scherm.

Verschillende resoluties maakt niets uit. Je muis zal alleen ietsjes omhoog of naar beneden gaan wanneer je naar het andere scherm gaat.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:45
Dat laatste heb je geen last van als je het goed instelt in Windows, mits de pixelafstand gelijk is.

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 20:17
thnx als ik het goed begrijp is dus volledig vrije keus atm, omdat alles waar ik bang voor was blijkbaar niet echt uit maakt of per scherm verschilt.
Ben nog even bij aantal winkels hier in Amsterdam geweest en voor schermen en kijken hoe de afmetingen enzo zijn is het echt kansloos...

mycom / Dixons hadden 1 of 2 schermen staan, computerland 4 (klein niet aangesloten) en paradigit ongeveer 12 ofzo waarbij eigenlijk er maar 3 aangesloten stonden. Verder bij MM geweest op hun aanraden en daar zijn alle schermen 1920x1080 en geen enkele 1920x1200... hoger hadden ze wel maar dan werd de prijs ook 2x zo hoog.....

Die CES begint vandaag zag ik zo snel dus dat afwachten kan wel slim zijn ja.

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:50
Zelf vind ik een tweede monitor met een ander formaat en andere resolutie echt heel iritant, ook al heb ik de positie goed ingesteld in windows.

Maar zoals anderen aangeven is het wel werkbaar en wen je er ook wel weer aan.
Pagina: 1