• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-12 17:03
Hallo mede-tweakers,

Ik worstel met het volgende vraagstuk.
In de woonkamer hangt bij mij een beamer. Hierop kijk ik soms wel eens tv. Met name voetbaltoernooien (aankomend WK!) worden op deze manier gekeken.
Dit werkt matig op dit moment. Ik heb een "Terratec Cinergy T pci Dual" tv-kaart in mijn pc zitten. Het tv signaal ontvang ik in DVB-C. Mijn pc is vervolgens weer verbonden met de beamer middels een gewone vga kabel, ik weet het, dit is beeld-technisch niet optimaal, maar voor mij goed genoeg. Als software gebruik ik Mediaportal 1.6, dit verloopt moeizaam en hapert nogal. Mijn beamer is een Acer P1303PW met vga (2x), hdmi, dvi, gele tulp en s-video (2x).
Nu wil ik eigenlijk de boel omgooien en tv gaan kijken middels een dvd-recorder; een Sony RDR GX210 met een scala aan in- en uitgangen. Ik wil dus de tuner van de recorder gebruiken om de beamer te voeden met tv-signaal. Maar voordat ik de boel ga omgooien, wat zouden jullie doen, de recorder rechtstreeks aansluiten op de beamer, of toch de pc ertussen laten zitten en de Terratec blijven gebruiken? Wat is de beste keuze? Oh ja, tussen beamer en pc zit ongeveer 6 meter kabellengte.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-12 12:08
Het beste is natuurlijk om rechtstreeks vanaf de DVD-recorder met HDMI naar de beamer te gaan. Via de PC zou het ook prima moeten kunnen werken overigens, maar zolang je dat via VGA blijft verbinden wordt het nooit top zoals je zelf al opmerkte. Daarnaast lijkt het erop dat je software niet helemaal goed functioneert danwel dat je hardware wat te kort schiet; mediaportal zou namelijk prima de boel moeten kunnen weergeven zonder haperen. Ik gebruik zelf de Mediaportal TV-server icm XBMC met een Technisat Cabletar HD2 en AlphaCrypt en dat loopt als een zonnetje. Enige nadeel is de vertraging in van kanaal wisselen.

iRacing Profiel

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-12 17:03
OK, dank voor je antwoord.

Wat ik mij dan afvraag, hoe krijg ik het beeld dan in mijn pc, zodat ik het via mijn vga kabel kan afspelen op het beamerscherm? Op internet kan ik daar niet echt wat over vinden...

Dat mijn hardware tekort schiet, tja, hoe kom je daar achter... ik heb een windows 7 ultimate machine met een Intel i7 870 (2.93 GHz) processor, 8gb DDR3, Intel ssd 180 gb, Asus EAH5670 videokaart, Sweex 7.1 pci geluidskaart en de genoemde tv kaart van Terratec.
Het loopt dus niet lekker soepel, ook niet nadat ik mijn pc opnieuw heb geïnstalleerd, een aantal maanden geleden. Gevoelsmatig ligt het dus niet aan windows...

[ Voor 50% gewijzigd door Drukkert op 04-01-2014 16:13 ]