• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 13:47
Heb een leuk nieuw PCtje in elkaar geknutseld. Werkt allemaal prima, heb helaas een vreemd driver probleem :'(

Ik heb een main-monitor op HDMI aangesloten en mijn tweede monitor via DVI. Als ik de laatste Intel Graphics HD driver installeer, detecteert die netjes mijn twee schermen en kan ik alles instellen. Geen probleem verder dus.

Wanneer ik mijn PC opnieuw opstart herkent die echter enkel mijn HDMI scherm. Onder geen beding krijg ik het DVI scherm aan de praat. Wanneer ik dan de driver opnieuw installeer, detecteert die opeens weer het DVI scherm, tot ik dus weer opnieuw gestart heb 8)7

Onwerkbare situatie en zou graag een oplossing willen. Google was geen uitkomst, aangezien ik niets kan vinden van mensen met soortgelijke problemen.

Gebruik Windows 8.1 X64 en een GA-H87N-WIFI moederbord met een Intel Haswell Core i5 4440.

Edit: wilde de title van dit topic editten zodat er wat meer details waren, maar dat kon helaas niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Dannydekr op 04-01-2014 01:59 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Hier al gekeken? Check vooral even of je DVI-D / DVI-I hebt. Tweede scherm gaat sowieso pas bij Windows startup werken, vaak zie je on boot weinig gebeuren. En vaak moet je het handmatig in je driver instellen, waarbij je de modus kiest (clone, extend, etcetera). Aangezien beide schermen het hebben gedaan zijn kabels uitgesloten, de driver kent geen grote issues zover ik weet, dus ik gok dat het hierin zit :)

http://www.intel.com/support/graphics/sb/CS-031040.htm

Specifiek van die link dit lijstje:

I just plugged in another monitor or display device, but the other display is not seen or selectable. How do I resolve this problem?
To troubleshoot:

Verify the other display is physically connected to the computer.
Verify the other display is powered on.
If the other display has multiple input connectors, verify that the display is configured to use the input connector that is connected to the computer. On some displays, you may need to use the display’s button or menu to switch to the appropriate input connector or source.
Try reseating the video cable on both ends: where it connects to on the display and on the computer.
Try re-opening the Graphics Properties window.
Try rebooting the computer.
If you are using a laptop computer and it is running on a battery, try re-opening the Graphics Properties window. If that does not help, try connecting your laptop to an external power source. On some laptops, the external display device connector might not be enabled when the laptop is running on battery.
Try a different cable.
Try a different input connector on the monitor. Some monitors have more than one input connector. You may need to use the monitor’s button or menu to switch to the appropriate input connector or source.

[ Voor 11% gewijzigd door Vayra op 04-01-2014 12:10 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 13:47
Helaas allemaal al geprobeerd.

Voordat Windows is geboot werken beide schermen prima (duplicate). In Windows gaat m'n tweede scherm opeens uit.

Als ik naar 'Device manager ga, en 'Intel HD 4600' op 'disable' zet en vervolgens weer 'enable' klik, wordt hij opeens gedetecteerd en gaat aan'. Lijkt dus echt op een vreemd driver probleem. Heb al meerdere 8.1 drivers geprobeerd, tot nu toe allemaal dezelfde problemen.

(Had het probleem ook in 8.0)

[ Voor 19% gewijzigd door Dannydekr op 04-01-2014 15:20 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.