Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-11 11:47
Regelmatig converteer ik dmv Handbrake (preset ipad) films of tv series (divx, mkv of videoTS) die ik download naar mp4, zodat de films op m'n ipad door de kids bekeken kunnen worden.

Nu lukt het me niet om kleine mp4 bestanden te maken. Ze worden minimaal 900 MB groot.
Ik weet nog dat dat vroeger de omvang van een divx film was die ik op tv bekeek.
Op het kleine schermpje van de ipad wil ik "lichtere" bestanden, maar dat lukt me niet.

Heeft iemand tips welk type "bronbestand" ik het beste kan gebruiken, wat de beste instellingen voor handbrake zijn en waar ik nog meer op kan letten bij het converteren van filmpjes.

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-11 18:57
Als je naar het 3e tabblad gaat in Handbrake kun je handmatig de presets aanpassen. Probeer een paar instellingen uit op een (kort) filmpje en controleer wat je aanvaardbaar vindt. De preset staat voor het iPad-profiel op Constant Quality 20 RF. Probeer eens 21, 22, 23. Hoe hoger het cijfer, hoe hoger de compressie en hoe lager de kwaliteit.

Meer info hier: https://trac.handbrake.fr/wiki/ConstantQuality

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

miles schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:42:
Op het kleine schermpje van de ipad wil ik "lichtere" bestanden, maar dat lukt me niet.
Bedenk wel dat de resolutie van een nieuwe iPad hoger is dan die van een oud PC-scherm. Het is dus niet vanzelfsprekend dat een preset minder detail / kleinere bestanden oplevert.

Inderdaad wat spelen met de instellingen; lagere kwaliteit (lagere resolutie, hogere compressie) instellen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)