SSD OCZ vertex 2 120gb start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• pazuz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-01-2023
Mijn Vertex 2 heeft het vandaag ook begeven. Iedere dag was m'n windows 7 zo op en draaide al die tijd vanaf de aanschaf op 9 sept 2012 als een zonnetje.

Afgelopen middag belde mijn dochter toen ik op m'n werk zat en vertelde het probleem. Kreeg het Spaans benauwd en thuis aangekomen..... Helaas van alles geprobeerd maar absoluut geen reactie.
Wel branden zowel de groene als rode led maar daar blijft het bij.

Hij ziet schijf niet meer ook niet in mij MSI AMD bios.
Hebben jullie nog suggesties want ik heb geen backup en er stonden best wel belangrijke bestanden op.

P.s. ik heb uiteraard mijn oude sata hdd aangesloten en die doet gelukkig. Het aansluiten van de ocz als 2de schijf leverd ook niks op..... :(

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Do not shoot the messenger: Had je toch maar backups moeten maken.

De SSD is waarschijnlijk gewoon dood en je komt niet meer aan je bestanden.

Vertex 2 drives hebben er een handje aan om spontaan uit te vallen, omdat de firmware spontaan in paniek kan springen bij het kleinste foutje.
Alleen de fabrikant kan de drive uit deze panic state halen maar dan ben je ook al je bestanden kwijt.

[ Voor 26% gewijzigd door Swordlord op 04-01-2014 08:59 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:41
Dat ziet er slecht uit... als je em niet eens aan de praat krijgt. Je kan het recoverytopic nalezen, wellicht dat daar nog iets SSD relevant tussen staat.

Niet vervelend bedoeld, maar wel een lering voor de volgende keer: als de data belangrijk was voor je, dan had je er ook een backup van gemaakt.