Beperkte internetsnelheid

Pagina: 1
Acties:

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-10 23:16
Beste Tweakers,

Thuis hebben we een internetabonnement bij UPC met een snelheid van 50MB.
De computers worden via een sitecom router verbonden met het internet( zowel bedraad als wifi).
Vaak heb ik tijdens het downloaden een beperkte internetsnelheid van 1MB. Op het moment dat de ethernet kabels uit de router haal en er weer in stop haal ik weer hoge snelheden zoals 5MB (soms is het opnieuw opstarten van de modem/router ook nodig).
Ik vroeg me af waar ik het probleem moet zoeken en hoe ik dit permanent op kan lossen.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:48

Fiber

Beaches are for storming.

Meer info is wel handig. Welke router heb je precies? Wellicht kan hij de snelheid gewoon niet aan. Haal je de snelheid wel rechtstreeks op het modem, dus zonder router ertussen? Alle computers zijn gechecked op virussen en andere malware? Etc.etc.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:05
ik gok zoiets

Afbeeldingslocatie: http://www.alarmadvies.eu/catalog/images/CMPSC-WL341.jpg

maar die hebben natuurlijk niet de beste prestaties..

om het permanent op te lossen, naja permanent, WiFi valt nooit te garanderen, heel veel factoren bepalen je snelheid.. magnetrons, baby phone, wifi buren, wifi ontvanger, OS, etc etc.. dan moet je een degelijke router kopen en op juiste plaats hangen, niet in meterkast op de gang bijv.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Thuis hebben we een internetabonnement bij UPC met een snelheid van 50MB.
:?

50MB datalimiet?
50MB per seconde (=400Mbps)?
50Mb per seconde (=6.25MBps)?

Maar idd, ongeacht wat je precies bedoelt met die "50MB", sluit eens router uit. Sluit PC rechstreeks aan op modem en kijk wat dat uitmaakt.

Oslik blyat! Oslik!

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-10 23:16
Fiber schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 22:53:
Meer info is wel handig. Welke router heb je precies? Wellicht kan hij de snelheid gewoon niet aan. Haal je de snelheid wel rechtstreeks op het modem, dus zonder router ertussen? Alle computers zijn gechecked op virussen en andere malware? Etc.etc.
Het is een Sitecom 300N X2(zoals SuperVeloce hierboven gokte) en alle computers zijn virus/malware vrij. Ik zal even kijken of ik de snelheid wel rechtstreeks haal en of ik de router dan het beste kan vervangen. Wel blijft het raar dat ik een hogere snelheid voor een periode van soms een week kan halen op het moment dat ik de ethernetkabels even loskoppel.
dion_b schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:26:
[...]

:?

50MB datalimiet?
50MB per seconde (=400Mbps)?
50Mb per seconde (=6.25MBps)?

Maar idd, ongeacht wat je precies bedoelt met die "50MB", sluit eens router uit. Sluit PC rechstreeks aan op modem en kijk wat dat uitmaakt.
Het is 50Mb per seconde (dus 6.25 MBps), sorry voor de onduidelijkheid.
Nog bedankt voor jullie reacties! :)

Verwijderd

Waarvan download je? Of komen je resultaten uit een speedtest? En speedtest.net is niet echt betrouwbaar, gebruik http://speedtest.operator.nl/

Zorg dat je een goed werkende kabel hebt en zorg ook dat QoS uit staat. Als het hierna nog niet werkt zal ik eens een monteur laten komen.
Pagina: 1