Toon posts:

VPS prijzen

Pagina: 1
Acties:
  • 680 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers leden,

Binnenkort wil ik virtuele servers gaan aanbieden met mijn bedrijf, nu wil ik graag jullie mening hierover horen.

Nu is onze vraag aan jullie; hoe zouden jullie willen dat de infrastructuur gaat worden?

Welk land wil je de servers in zien?
Is performance erg van belang, of ziet je liever lagere prijzen.
Zou je liever Proxmox of SolusVM als controle paneel willen?

Voor welke virtualisatie techniek zou jij kiezen? OpenVZ, Xen of KVM.

Wat jullie denken is erg van belang voor onze nieuwe dienst, zo kunnen wij onze dienstverlening nog beter maken!

Ik hoor graag van jullie!

Groet,

Joeri

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:34
Bedrijfsnaam noemen lijkt mij niet nodig.
Zo lijkt het meer op verkapte reclame.

Ik zou even goed kijken in wat voor markt je de VPS'en wil gaan aanbieden (Low budget / Mid of High)
Er zijn al zo ontzettend veel aanbieders, je moet je echt kunnen onderscheiden door iets beters aan te bieden dan de huidige ISP's.

Als virtualisatie techniek gebruiken we zelf al een aantal jaar KVM maar ook VMware.
Meestal met een SAN i.c.m HA.

Proxmox is meer een controlpanel voor de beheerder zelf. SolusVM is meer gericht op het klantengedeelte, zodat de klant zelf van alles kan uitvoeren.

Het fijnste is werken met centrale storage, mocht een node uitvallen kan je snel weer online zijn.
Kies wel voor een goede redundante storage, Dell Equallogic of iets in die richting.

Ook als 1 node in onderhoud moet, geheugen vervangen bijvoorbeeld. dan zijn al je VM's offline.
Bij centrale storage kan je deze moven naar een andere node.

Zelf bouwen van je storage / software opzet kan natuurlijk ook.
Test het dan wel goed, bedankt allerlei mogelijk cenario's en test deze meerdere malen (netwerk offline, stroom eraf, het terug syncen etc.)

[ Voor 86% gewijzigd door xares op 03-01-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste xares,

Dit gaan wij zeker meenemen in de ontwikkeling.

Ik zat ook te kijken naar XenServer 6.2 in een HA omgeving, hoe zijn uw ervaringen daarmee?

Groet,

Joeri

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2014 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Welke markt wil je gaan bedienen? Hoeveel wil je investeren in de hardware? Hoeveel wil je investeren in de uptime van de VPS'en? Hoe ga je je onderscheiden van je concurrenten? En zo kan ik wel doorgaan.

Leuk dat je hier marktonderzoek komt doen (anderen zijn je al voorgegaan), maar marktonderzoek doe je in mijn ogen vanuit een conceptplan welke je voor kunt leggen aan potentiële klanten voor feedback. Voor zover de doorsnee klant het boeit wat voor systeem erachter zit, als ie maar 99,99% uptime haalt. Je noemt in je post nu enkel wat bij elkaar geraapte software zonder voor mijn gevoel te weten wat het kan en doet. Ook de hardwarekant heb je blijkbaar nog helemaal niets concreets voor op papier staan. Ga dat eerst eens voor jezelf uitzoeken.

Als je ooit van plan bent je te gaan onderscheiden in de duizenden andere aanbieders (ik kijk even wat breder dan NL), begin dan eens om voor jezelf te benoemen wat er schort aan al die aanbieders. Je wilt je onderscheiden, dus dat betekent iets bieden wat anderen niet doen. Wat wil je dan gaan aanbieden?

Het is misschien geen antwoord op je vraag, maar je vraag komt op mij over als een huiswerkvraag en die moest ik vroeger altijd zelf oplossen. :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel nog.

Als je goedkoop bent haal je snel en makkelijk veel klanten binnen.

Zodra je kwailteit wil leveren moet je eerst een goeie naam opbouwen wat al lastig is in deze markt.

Als ik de zelfde vps zou aanbieden als TransIP zou je eerder naar Transip gaan.
Maar als ik goedkoper ben zal je toch twijfelen om naar mij toe te gaan.

Misschien moet ik eerst met goedkoop (minder marge) beginnen daarna 2e BV oprichten die zich richt op de zakelijke markt.

Ik gebruik momenteel de servers van Leaseweb.

Groet,

Joeri

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2014 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-10 15:45

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Met alle respect, maar ik vind het forum van Tweakers niet de plaats om tips te zoeken voor het opstarten van een dienst. Ik vind dat je als leverancier van een dienst eerst gewoon moet gaan achterhalen wat de klanten zoeken en daar zelf een visie op verzinnen. Die ga je dan uitwerken. Een visie waar jij zelf achter staat kan je een stuk makkelijker verkopen.

Ik heb je hier al eerder op gewezen: Equator in "Eigen webhosting/vps beginnen"
Ook hebben we je al eerder gewezen op het feit dat je met het spammen van je bedrijfsnaam je je niet houdt aan de regels zoals deze zijn beschreven in Het algemeen beleid #verbodenspam.
Je hebt hierover al een keer een mail gehad.

Nu start je dus weer een topic omdat je geen idee hebt waar je mee bezig ben. Je zoekt maar handvatten voor het starten van een dienst maar je hebt geen idee wat je wil. Ik vind het prima dat je ideeën opdoet door te lezen in de verschillende hosting topics, maar dit soort losse flodders als dit soort topics wil ik niet meer zien.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.