Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht: FTP Proxy voor klanten-servers

Pagina: 1
Acties:

• Murfy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-11 14:16
Ik ben op zoek naar een oplossing waarmee medewerkers/collega's kunnen verbinden met een FTP-server, dit eventueel volgens een set lokale instellingen, die dan eigenlijk een proxy vormt naar een externe server.

Concreet houdt dit in dat wij een waaier aan klanten hebben die her en der hostingpakketjes hebben, waar wij dan een FTP-account op hebben om zaken te wijzigen daarop. Nu is de gangbare praktijk dat dit verzameld wordt op een intranet, dat je daar dan toegang tot hebt en dat je op die manier kan verbinden met wat je nodig hebt.

Echter kan je je voorstellen dat, wanneer een medewerker het bedrijf in mineur verlaat, deze hier kwade bedoelingen mee zou kunnen hebben. Het zou dus interessanter zijn dat men kan verbinden met een soort lokale FTP-server, proxy,.. met hun AD account, en dat ze daarop dan een mapje per klant zouden hebben, of een andere methode die hetzelfde probleem aanpakt.

Ik heb al (vergezocht) gedacht om een lokale FTP-server op te zetten hiervoor met sync van de "klantmappen" naar de remote servers dan, maar dat is ook een heel beheer-werk.

Kent iemand een goeie toepassing, of een geheel andere denkwijze die dit probleem kan oplossen?
FTP-accounts on-demand aanmaken als die nodig zijn en terug uitschakelen behoort niet tot de mogelijkheden helaas.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 13:51

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

http://www.ftpproxy.org/ lijkt te doen waar je om vraagt.
Mounten met ftpfs geeft de andere optie die je omschrijft.

Enne, je gebruikt toch wel ftps/sftp he? plain-text ftp kan je als professional echt niet meer maken.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.