Werkt een WiFi versterker?

Pagina: 1
Acties:

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:31
Hallo allemaal,

Ik gebruik nu een TP-LINK WN881ND en mijn signaalsterkte varieert van 50 tot 60% (tussen gipsplaat en betonnen muur)

Ik wil hierbij daarom ook mijn signaal "sterker" maken met behulp van een WiFi versterker maar hoe goed werkt dat?

Heb ik dan opeens 80% of gaat dat niks uitmaken?

[ Voor 59% gewijzigd door Knamix op 03-01-2014 21:47 ]

Verwijderd

Een WiFi versterker (zoals ik dat opvat) is een apparaat dat het signaal herhaald. Deze zet je ongeveer op de helft van de afstand tussen de router en het communicerende apparaat (of apparaten). Hierdoor verkleint de afstand dus met een factor 2 waardoor de signaalsterkte sterk toeneemt. Uiteraard hangt dit toenemen sterk af van de keuze wifi versterker en afstand.

Je moet je dus een situatie voorstellen waarbij je de router dichterbij (bijvoorbeeld) jouw laptop neerzet. Uiteraard vergroot je hiermee de signaalsterkte (op voorwaarde dat je een kwalitatatief goede wifi versterker aanschaft).

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=repeater

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2014 21:52 ]

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-11 07:24

Hokkie

Hello

Een WiFi versterker/extender "verlengt" je WiFi signaal. Dit apparaat verbind zich met je WiFi router en je, zeg laptop, verbind dan met de extender.

Of het werkt? Tja, kwestie van proberen...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
een gaatje door de muur boren voor een kabel ? vaste verbinding werkt altijd het beste

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Zoek in dit forum eens op 'repeater'.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:34
Ook is het volgens mij zo dat met een repeater latencies e.d. 2x zo hoog worden. Omdat een repeater eerst moet ontvangen en dan opnieuw moet uitzenden.

Beter is het om óf je router beter te plaatsen óf een bedraad accespoint aan te sluiten óf gewoon alles bedraad. Ook schijnt powerline geen denderende oplossing te zijn mocht je je dat ineens afvragen.
Pagina: 1