Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Outlook kapt berichten af.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn Outllok "soms", kapt hij berichten af. Tik ik een "lang" bericht (zeg maar rond 1 pagina), dan bij het verzenden kapt hij het bericht willekeurig af. Geen lijn in te trekken. Soms onderin, soms in het midden verdwijnen gedeeltes text.

Dus ook in Verzonden items zie je de afgekapte tekst. Ook de ontvanger krijgt een gedeelte binnen. Het weggekapte gedeelte is niet te herstellen en ik ben het kwijt.. :(

Wat is er mis mee?

Outlook 2003, SP3. Win 7 SP1.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Virusscanner die het niet trekt? (Schakel als test het scannen van mail uit).

Zo niet: het lijkt me goed om dan met wat standaard troubleshooting te beginnen. Andere MUA? Andere server?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:50

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:26:
[...]

Wat is er mis mee?

Outlook 2003...
Wellicht tijd om over te stappen op een wat recentere versie van Outlook... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Fiber schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 22:44:
[...]

Wellicht tijd om over te stappen op een wat recentere versie van Outlook... O-)
Wellicht gewoon reageren ipv onzin uitkramen. Het probleem zou niet eens moeten voorkomen met Outlook '97 of Netscape Communicator.

@haik01,
Heb je nog meer dingen geprobeerd? Heb je een idee hoe lang (tekens/woorden) de mail is wanneer het afgebroken wordt? Is het echt willekeurig dat een alinea wegvalt? Heb je nog meer software op het systeem staan? Heb je toegang tot een webmail van de dienst die je gebruikt, zie je daar hetzelfde? Alle updates toegepast van Outlook/Office?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
@ Hero:

Ik heb nog niet veel andere dingen geprobeerd. Wat kan ik eigenlijk doen? Dit komt niet vaak voor, maar is wel lastig.

Het is zo: Mail is betaalde variant van Yahoo (dan mag je ook POP gebruiken). SMTP server is van de lokale ISP (xs4all), want Yahoo ondersteund geen SSL op SMTP (ik ga niet onbeveiligd mijn wachtwoord naar de USA sturen). POP gaat wel op SSL, rechtstreeks van de Yahoo server.

Bij verzenden wordt naam / wachtwoord gebruikt van xs4all, anders kan het niet weg.

Dit afkapprobleem komt met name voor in lange lappen tekst (zeg maar één pagina). Bij kleine mails komt het NIET voor. Ik heb nog niet geprobeerd om via webmail te sturen. Ik denk dat het een lokaal Outlook probleem is.

Ik heb de laatste updates (volgens M$) binnen. Vroeger had je apart Office update en Windows update. Nu is dat alles in één.

Virusscanner is F-secure, van xs4all. Andere software, nee, eigenlijk niet. Deze laptop is eigenlijk een internet / mail machine. Is een Dell Vostro V131.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je Microsoft al afkort als M$, kan je net zo goed een Linux distro gebruiken en daar mee mailen. En anders een andere mailclient.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb ook eens zoiets gehad, meen ook met office 2003. Staat me iets bij dat dat te maken had met HTML mail, al dan niet icm een virusscanner.
Zet je mail eens op standaard RTF formaat en ook automatisch converteren naar RTF (of altijd in RTF verzenden, ongeacht inkomend formaat bij replies) en kijk of dat werkt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Eagle.

Heb nagevraagd bij F-Secure. Geen issues met mail en Outlook 2003 bekend.

Heb nu even op RTF indeling gezet, en ook Word als editor. Eens kijken wat er gebeurt.

Ik zelf gebruik wel Linux, maar vrouwtje is verknocht aan Windows. Zij gebruikt ook Outlook.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Word als editor moet je eigenlijk sowieso uitzetten. Los van het feit dat een virusscanner ook word docs wil controleren, moet je in je taakbeheer maar eens kijken hoeveel geheugen winword.exe opsnoept als je die optie aanzet. Staat me iets van zomaar 200mb bij. Nergens voor nodig. Outlook op RTF zetten en lekker zo draaien. Kan ik ook niet vastlopen op een vastgelopen word instance :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:46
Gokje, staat er Internet Explorer 11 op die machine?

Ben dit ook tegen gekomen bij een klant, dit is gebeurt nadat IE11 was geiïnstalleerd, (heeft wel wat tijd gekost om hier achter te komen. :') )

Zie ook http://social.technet.mic...-incomplete?forum=outlook

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Feralio, Eagle.

Ik heb dit gedaan, en het "lijkt" opgelost te zijn. De link naar technet beschrijft exact wat het probleem bij mij is.

Even aankijken, een paar dagen.
Pagina: 1