Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Pioneer SC-LX56-K of niet?

Pagina: 1
Acties:

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Hoi,

Momenteel in het bezit van de Marantz SR 6007 maar aangezien ik vind dat deze toch niet sterk genoeg is voor mijn huidige set(zie hieronder) en aangezien ik net dat tikkeltje "explosiviteit" mis, zou ik misschien de overstap wegen naar in de titel vermelde receiver (en aangezien deze momenteel gunstig geprijsd is..)

Mijn set :
Klipsch Sub 10
Klipsch RC 62 center
Klipsch RS 62 rears
Klipsch RF 82 Fronts

Hoe zien jullie dit? Gaan luisteren is niet altijd even simpel met mijn set en de receiver maar misschien mensen die ervaring hebben met klipsch en pioneer of deze versterker?

Of misschien hebben jullie alternatieven?

Greetz

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 07:50

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Op de Amerikaanse forums lees je genoeg ervaringen met Klipsch en Pioneer (Elite) SC receivers :)
En het is een combinatie die goed kan werken.
De SC-LX56 is een mooi apparaat voor relatief weinig geld.

• niniansix
Thx!
Daarnet eens gebeld met een hifi winkel en deze vertelden mij dat Pioneer enz.. eigenlijk maar puur marketing is en dat ze eigenlijk op het gebied van audio niet zo super zijn (als je het dan hebt puur over de klank en niet over al de extra features zoals bv. airplay enz..)
Hij kon me aanraden om een NAD receiver te nemen omdat zij echt wel goed matchen met klipsch en omdat NAD 'top' is .. Klopt dit of praat deze meneer enkel maar voor z'n eigen winkel?

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Hi niniansix,

Ik denk dat de HiFi winkel die je belde vooral erg weinig Pioneer verkoopt en/of gewoon geen leuke incentives krijgt vanuit Pioneer ;) NAD is een erg goed merk, maar dat zijn Yamaha, Marantz/Denon, Onkyo én Pioneer zelf ook.
neer SC-LX56:
http://www.whathifi.com/review/pioneer-sc-lx56
Het is dan wel WhatHiFi, zijn niet altijd even grondig.

Een review van het kleinere broertje in Amerikaanse uitvoering:
http://www.soundandvision...r-elite-sc-61-av-receiver

Ook een review van de NAD T757, de NAD welke het meest logisch is tegenover de Pioneer SC-LX56 qua segment:
http://www.soundandvision.com/content/nad-t-757-av-receiver

Een aantal min/plus punten van elkaar:

- NAD: Is vrijwel altijd zéér betrouwbaar als het gaat om opgave uitgangsvermogen
- NAD: De T757 is modulair opgebouwd waarbij onderdelen ge-upgrade kunnen worden (=duur overigens!)
- Pioneer: Alle Klasse-D receivers zijn betrouwbaar qua opgave uitgangsvermogen
- Pioneer: Volledig automatisch én manuel aan te passen Room-Correction
- Pioneer: USB aansluiting voor inclusief ondersteuning voor Apple producten
- Pioneer: HDMI front aansluiting MHL compatibal voor Android apparatuur
- Pioneer: Netwerkaansluiting voor Internet radio, DLNA, AirPlay, HTC-Connect en smartphone/tablet apps

Op de verschillende Engelstalige fora kan je ook voldoende informatie vinden over beide merken en andere uiteraard :)

• niniansix
Hoi,

Bedankt voor de grondige uitleg ! Deze reviews had ik ook al eens gelezen en toen ik dit aan de persoon van de hifiwinkel vertelde, zei die mij dat ik mezelf daar niet mag op focussen omdat pioneer, denon en marantz vaak veel geld gooien voor reclame en dat ze bij wijze van spreken de reviewers "omkopen"
Ik weet natuurlijk niet wat ik daarvan moet geloven .....

Het blijft zoiezo een moeilijke keuze ! Ik las van enkele mensen dat nad echt wel goed klinkt met klipsch maar dat het een receiver is die echt wel sober is ... Bv geen audyssey enz (niet dat dit een vereiste is maar het is toch makkelijk dan zelf te moeten prutsen aan de settings als je er niet zoveel vanaf weet ...)

Of heb ik het mis ? :)
Raad je mss nog andere hifi winkels aan waar ik eens moet gaan ?

Alvast bedankt !

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja en daar krijg je dan weer een ander persoonlijk verhaaltje. Pioneer maakt naar mijn mening de mooiste normaal geprijsde av rrceivers.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

niniansix schreef op zondag 05 januari 2014 @ 09:57:
Bedankt voor de grondige uitleg ! Deze reviews had ik ook al eens gelezen en toen ik dit aan de persoon van de hifiwinkel vertelde, zei die mij dat ik mezelf daar niet mag op focussen omdat pioneer, denon en marantz vaak veel geld gooien voor reclame en dat ze bij wijze van spreken de reviewers "omkopen"
Ik weet natuurlijk niet wat ik daarvan moet geloven .....
Geen probleem, daar zijn deze forums voor :)
Ik zelf persoonlijk geloof nooit zo in die conspiracy theorieën, het zal vast wel voorkomen, maar dat zal écht niet gebeuren bij iedere reviewer en elke organisatie. Dat is het mooie van Internet, als zoiets gebeurd vallen dat soort reviews heel erg gauw door de mand al is het maar door AVForums en AVSForums in respectievelijk de UK en de U.S. waar echt een berg aan kennis en informatie zit waarbij voldoende mensen producten onderling vergelijken.
Daaruit kan je domweg concluderen dat er vrijwel geen producent is, als we even naar de duurdere modellen kijken, dat alle grote namen zoals 'Pioneer, NAD, Denon/Marantz, Onkyo(betrouwbaarheid wél een issue vaak), Yamaha gewoon apparaten maken die erg mooi in elkaar steken en qua geluidskwaliteit gewoon goed met elkaar te vergelijken zijn.

Het is wél zo dat fabrikanten zogenaamde incentives zouden kunnen organiseren voor winkeliers, dat kunnen leuke snoepreisjes zijn maar ook gewoon een leuke bonus in de vorm van een geldbedrag bijvoorbeeld.
Ik weet niet of dit ook in A/V land gebeurd, maar ik weet dat dit in de ICT wereld wél gebeurd iig :)
Het blijft zoiezo een moeilijke keuze ! Ik las van enkele mensen dat nad echt wel goed klinkt met klipsch maar dat het een receiver is die echt wel sober is ... Bv geen audyssey enz (niet dat dit een vereiste is maar het is toch makkelijk dan zelf te moeten prutsen aan de settings als je er niet zoveel vanaf weet ...)
Het is zeker een moeilijke keuze, kan ik mij goed voorstellen :) Je kan natuurlijk indien je een goede zaak hebt gevonden een kunnen kijken of je niet kan organiseren dat je een apparaat koopt maar indien niet tevreden at je hem gewoon kunt terugbrengen.
NAD's klinken als ik de verschillende forum posts mag geloven fijn met Klipsch speakers ja, maar dat doen Harman-Kardon(zie je relatief veel in de U.S, komt vast omdat het een U.S merk is?) receivers ook volgens de berichten.
Maar je lees ook erg veel gebruikers die heel erg content zijn met hun Pioneer (Elite) SC modellen in combinatie met Klipsch speakers.

Zoals je zelf ook al aanhaalde, de NAD's hebben over het algemeen geen of een zéér beperkte featureset en dat uit zich ook in de mogelijkheden qua automatische room correctie. De Duurdere Denon/Marantz'en, Onkyo's hebben allemaal een uitgebreidere variant van Audyssey, waarbij overigens achteraf vrijwel niets kunt veranderen/afstellen want een zeer groot nadeel kan zijn want automatische room correctie is erg leuk :) maar niet foutloos. Pioneer gebruikt het zelf ontwikkelde MCACC, in samenwerking met de AIR Studios uit Londen, welke vooral bekend staat om de zéér hoge hoeveelheid instelmogelijkheden en handmatige aanpassingen die je kunt doen. Maar de Auto-MCACC settings zijn vaak voor een zeer groot gedeelte echt spot-on.

YPAO van Yamaha is een ander systeem, is ook achteraf behoorlijk aan te passen, wel minder uitgebreid als bij Pioneer's MCACC.

Ik zelf persoonlijk zou de NAD links laten liggen, zeker als je extra functies ook fijn vind zoals netwerk mogelijkheden e.d maar vooral die automatische room correctie kan echt een zeer groot verschil maken.
Raad je mss nog andere hifi winkels aan waar ik eens moet gaan ?
Dat is erg lastig :) Ook omdat er geen woonplaats in je profiel staat, maar zelfs dan, ik zelf had redelijke ervaringen met RAF(bestaat niet meer maar is overgenomen/renamed) maar dat vooral doordat ze een behoorlijke luisterruimte hadden en geen opdringerige verkopers.
Vaak zijn de kleinere zaakjes wel fijn, al zie je dan vaak dat ze niet alles leveren :)
Check anders deze site: http://www.pioneer.eu/nl/products/shops/page.html
Daar kan je (vrijwel) alle winkels vinden waar je in ieder geval Pioneer receivers kan vinden.

• niniansix
Wow hartstikke bedankt voor de info!

Ik woon in Oostende (west vlaanderen in belgië) maar ik ga begin februari naar rotterdam en amsterdam en naar het schijnt zijn er enkele audio zaken die een ruime keuze hebben en toch aan betaalbare prijzen!

Ik denk inderdaad dat deze meneer van de audiostore die ik aan de telefoon had, gewoon voor zijn eigen winkel praat hoor.. Want vorige keer kwam hij mijn marantz (tegen betaling instellen) en ik vond dat hij allesbehalve wist wat hij aan het doen was..
Hij had mij achteraf dan ook gewoon maar extra hdmi kabels en subwoofer kabels bij hem laten bestellen omdat deze veel beter zouden zijn en ja achteraf gezien vind ik het toch maar geldklopperij van die man.
Ook kende hij mijn receiver niet eens.. Terwijl marantz toch wel redelijk vaak verkocht wordt heb ik zo het idee en ik dacht dat iemand die een audiostore heeft dit toch wel zeker ging kennen!

Bij hem heb ik wel het voordeel dat als ik de NAD niet leuk vind, ik het mag teruggeven en dan kijken we samen voor een andere zei hij. Maar het probleem is dat ik 1299 euro wel veel geld vind voor een receiver die weinig snufjes heeft... Ok op zich moet ik ze niet zo hebben maar ik heb een beetje een afkeer gekregen van de meneer in kwestie. En het feit dat hij andere merken gewoon afbreekt vind ik wel jammer.

Oh het is toch niet zo simpel de audio wereld en zeker als je (zoals in mijn geval) er niet voldoende vanaf weet..
Pagina: 1