Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• bart1133
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 25-11-2019
Hallo,

Mijn zus haar laptop heeft blijkbaar een serieus probleem....
Ze krijgt namelijk geregeld een blue screen als ze haar laptop aanzet, en het is ook verschrikkelijk traag

Natuurlijk heeft ze dit laten aanslepen (vrouwen....) en dus heb ik haar laptop eens onderhanden genomen.

Hierbij heb ik alle junkfiles verwijderd en laten optimaliseren door "Advanced System Optimizer", welke een fantastisch programma is.

Hierdoor is de laptop al stukken sneller geworden.

Maar na een paar keer herstarten blijft het probleem voorkomen.

Beschrijving:
- druk op powerknop
- na x tijd blue screen die snel verdwijnt (zal later proberen een foto te posten)
- herstart zichzelf op
- vraagt voor systeemherstel ofwel in normale modus starten

en als je klikt op normaal starten, doet ie het wel zonder problemen....wel vreemd :s

let wel, deze blue screen is niet altijd, soms start hij direct goed op

iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? eventueel een virus? (zit nochtans legitieme Kaspersky op)

Dank bij voorbaat

ps: zal proberen foto te posten van blue screen

bart1133 wijzigde deze reactie 03-01-2014 19:02 (3%)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Windows XP en 2000 BSOD guide is je vriend :)
Staat bij dat het voor XP en 2000 is, maar gaat voor het grootste deel ook op voor win 7 :)
Check ook even de inleiding btw, daar staat in hoe je die automatische reboot bij een BSOD kunt uitzetten :)
En verder is er ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter om enigszins uit te kunnen sluiten waar het probleem ligt.

Afhankelijk van de exacte BSOD melding(en) zou ik eerst eens met memtest aan de slag gaan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Begin eens met testen van de hardware. Kijk naar de SMART status van de HDD. Test het geheugen met Memtest86. RAM en HDD zijn zo'n beetje de 2 meest voorkomende hardware problemen. Als dit goed is dan verder testen. Als alle hardware in orde is dan een herinstallatie van Windows uitvoeren.

PilatuS wijzigde deze reactie 03-01-2014 19:20 (14%)

• bart1133
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 25-11-2019
quote:
The Eagle schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:13:
Windows XP en 2000 BSOD guide is je vriend :)
Staat bij dat het voor XP en 2000 is, maar gaat voor het grootste deel ook op voor win 7 :)
Check ook even de inleiding btw, daar staat in hoe je die automatische reboot bij een BSOD kunt uitzetten :)
En verder is er ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter om enigszins uit te kunnen sluiten waar het probleem ligt.

Afhankelijk van de exacte BSOD melding(en) zou ik eerst eens met memtest aan de slag gaan :)
Ok thanks, is het eerste wat ik zal doen als ik mij er terug mee ga bezig houden!

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True