Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saminstijl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-03-2021
Beste lezers,

Ik heb een probleem met mijn PC die niet wil ontwaken uit zijn slaapstand. Ik heb op het internet al verschillende fixen en manieren geprobeerd maar zonder succes. Hij heeft na mijn upgrade naar Windows 8.1 heeft hij het een tijdje naar behoren gedaan tot een paar weken geleden.

Computer:
  • Windows 8.1 Pro (Eng)
  • Asus P6T SE
  • Intel Core i7 920 @ 267 GHz
  • OCZ Vertex 3 128GB
  • AMD FirePro V4900
  • SB Audigy Geluidskaart
  • 6 Gb ram (OCZ Gold XTC Triple Channel Kit)
  • Drivers zijn up to date
Wanneer ik het keyboard gebruik gebeurd er niets en wanneer ik de powerknop gebruik start hij (dit hoor ik door het geluid). In beide situaties blijven mijn monitoren uit en gaat het lichtje op mijn wacom niet aan. Ik moet vervolgens de PC herstarten door de powerknop ingedrukt te houden (dit moet ik twee keer doen, voordat de computer werkelijk opnieuw opstart).

Zou iemand mij de goede richting op kunnen sturen? Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1133
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-04 15:01
Dit had ik ook. ik heb gewoon de slaapstand uitgeschakeld :)
en ingesteld dat wel mijn beeldscherm uitgaat na bepaalde tijdsduur.

Niet echt een oplossing mja, zo voorkom je toch al eventuele beschadigingen aan je software/hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saminstijl
Ik slaap alleen in dezelfde kamer waar de PC staat dus dat is voor mij niet echt een optie helaas. Anders had ik er ook niet zoveel energie in gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1133
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-04 15:01
zet hem dan gewoon af als je gaat slapen....
duurt 5sec om op een knop te drukken, en dat bespaart meer energie dan in slaapstand hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-05 07:55
Idem, heb zelf de slaapstand maar uitgeschakeld.

Voor het opstarten er een sdd ingestopt. Opstarten kost nu 7 seconden, en dat op een machine uit 2006/2007 (amd5600+ x64 met maar 2gig geheugen). Daar heb ik die slaapstand dus niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Kijk eens dit topic door, daar staan wat suggesties die je kan proberen
Laptop komt niet uit slaapstand met win8.1

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saminstijl
bart1133 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 11:32:
zet hem dan gewoon af als je gaat slapen....
duurt 5sec om op een knop te drukken, en dat bespaart meer energie dan in slaapstand hoor ;)
Ik snap niet zo goed waarom je zo makkelijk genoegen neemt met spullen die niet werken? Daarnaast is het niet 5 seconden om de computer af te sluiten. Vaak heb ik meerdere programma's met meerder documenten openstaan. Deze moet ik dan allemaal opslaan en elk programma moet ik afsluiten.
Vervolgens moet ik ook alles weer opstarten wanneer ik weer verder wil werken. Ik ben dus veel meer tijd kwijt dan 5 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogterom
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-04 11:44
Ik had het zelfde probleem.
me bios raakten er zelfs van corupted dat die van de backup bios moest installeren.
had eerst geprobeerd de bios te resetten door biosbaterij er uit te halen maar dit hielp niet.
heb toen de biosbaterij vervangen en dit was voor mij de oplossing hij was blijkbaar leeg want daarna geen problemen meer. en kwam de pc weer uit zich zelf uit slaapstand.
Misschien werkt dit ook voor jouw
Pagina: 1