Toon posts:

Tv opnemen en afspelen via laptop help?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He kerels,

Vraagje,

Ik ben internationaal chauffeur en ben veel van huis en kijk s'avonds een beetje films op mijn laptop.
Maar van dat downloaden word ik wel een keer gaar.

Is er niet een dvd recorder of iets dergelijks dat mijn vrouw door de weeks de programma's voor mij op neemt en ik deze in het weekend via usb op mijn laptop kan zetten?

Heb wel rond gekeken maar heb zoooo geen verstand van dit soort dingen |:( , we zitten bij ziggo als dat nog belangrijk mocht zijn.

Zo zou mijn vrouw en ik tevens dingen kunnen terug kijken en ben ik helemaal happy onderweg omdat ik geen programma's mis.

Iemand van jullie een idee?
Met wellicht wat aardaders qua decoders of dergelijke?

Gr Ewout

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:37
Om het ook echt over te kunnen zetten vaar een ander apparaat is een HD PVR je enige optie, maar dit lijkt mij nog niet echt ideaal. Downloaden blijft de eenvoudigste optie, want opnemen kan toch nooit minder werk zijn dan dat?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wt ik zou doen: thuis een NAS neerzetten die ik ook extern kon benaderen. Dan on the road op afstand downloads in de queue op de NAS zetten, en die in het weekend even overzetten naar je laptop of USB stick.
Programma's opnemen met een PVR kan wel, maar die nemen in een eigen formaat op dat je niet zomaar over kunt zetten naar een laptop.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
aaah ok , dus het is in deze tijd nog niet mogelijk..... met een NAS werken heb ik meer over gehoord misschien is dat een optie

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Downloaden kun je natuurlijk automatiseren (heb ik ook)

Gewoon verdiepen in een meta search engine met api toegang e.g. nzbs.su

Dan kun je met sabnzbd via die api toegang continu zoeken naar je series en automatisch downloaden
Voor films gebruik ik couchpotato. die ook weer diezelfde api gebruikt en sab laat downloaden.
sommigen gebruiken ook nog sickbeard voor series enzo(geen idee waarom ik kom al rond zo, maar ok )

volgens hebben mijn ouders zo'n ziggo cisco decoder die gewoon kan opnemen op een hd.nooit in verdiep verder

er moet wel een stukje hardware draaien als je dingen wil automatiseren. al is het je vrouw die elke dag de laptop aanzet

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 03-01-2014 19:14 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:13:
Downloaden kun je natuurlijk automatiseren (heb ik ook)

Gewoon verdiepen in een meta search engine met api toegang e.g. nzbs.su

Dan kun je met sabnzbd via die api toegang continu zoeken naar je series en automatisch downloaden
Voor films gebruik ik couchpotato. die ook weer diezelfde api gebruikt en sab laat downloaden.
sommigen gebruiken ook nog sickbeard voor series enzo(geen idee waarom ik kom al rond zo, maar ok )
hahaha kijk totaal geen idee waar je het nu over hebt ....

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

daarom moet je je ook verdiepen en niet klakkloos afdoen

zo kom je nergens natuurljk, tenzij je iemand vind die het wel of niet betaald voor je wil doen

[ Voor 66% gewijzigd door Fish op 03-01-2014 19:18 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
dat klopt , maar dacht dat jullie het misschien anders konden vertellen , dit is computertaal voor mij haha

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

peppi en kokkie taal

Dan moet je gewoon een how-to gaan lezen en stap voor stap uitvoeren.
Hoe download je eigelijk? nieuwsgroepen ? torrent ? rip je van uitzending gemist enzo ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
gebruik torrentz met programma ''vuze'' ... gaat ideaal en snel op mijn macbookje....
kan je ook rippen van uitzending gemist ja ?

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:38
Programma's opgenomen met een Humax tv-ontvanger met ingebouwde harddisks zijn over te zetten op een pc (http://www.avdweb.nl/div/.../aansluiten-op-pc-nl.html) en die programma's zijn prima op de pc af te spelen met bijvoorbeeld de media player van VLC.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok ik gebruik al een tijdje geen torrents meer, maar als ik gauw kijk heb je bijv eztv.it deze bied een rss feed aan (met deze kondigt hij nieuwe series aan)
Hier maak je een query https://ezrss.it/search/i...elease_group=&mode=simple
Dan druk je op het rss Afbeeldingslocatie: https://ezrss.it/images/rss.gificoontje en krijg je de rssurl https://ezrss.it/search/i...p&release_group=&mode=rss

Je hebt een plugin voor vuze die deze uit kan lezen http://plugins.vuze.com/plugin_details.php?plugin=rssfeed

nou daar heb je een beginnetje

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Thxs fish!

Verwijderd

Topicstarter
Valar dat van jouw klinkt ook leuk! Is kijken wat dat is.
Pagina: 1