Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

5.1 receiver met spotify en WLAN

Pagina: 1
Acties:

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:37
Ik heb momenteel een NAD C740 versterker en 2 Mission M72 boxen, wat qua geluid voldoet. Maar qua aansluitingen en surround niet meer. Ik ben dus op zoek naar eerst een nieuwe versterker. De boxen word de volgende stap, of uitbreiden of vervangen door een 5.1 set.

De bronnen worden voorlopig:
Ziggo HD recorder
PS3
Bluray speler die nog gekocht moet worden

Wat wil ik straks hebben:

Min 4* HDMI Input
Min 1 * HDMI Output met ARC
Zwart
Min 5.1

Tot zover vrij makkelijk, maar ik wil ook graag:
- WLAN aansluiting
- Android bediening
- Spotify client, of iemand moet mij overtuigen dat ik Spotify makkelijk vanaf mijn Nexus 10 kan streamen richting een willekeurige WLAN receiver.

Ik heb zelf de volgende receiver kunnen vinden, voldoet prima maar misschien een beetje overkill:
Onkyo TX-NR626 zwart

En de volgende maar die mist Spotify:
Sony STR DN840

Daarnaast zijn er receivers waarbij de WLAN aansluiting optioneel is, meestal kost de dongle dan rond de 60 Euro dus dat lijkt me prijstechnisch niet handig.

Budget liever richting de 300, maar als hij aan alle opties voldoet is 400 ook een mogelijkheid.
Hebben jullie nog suggesties?

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:27
Bij amazon.de (nou ja, bij Blackstone, via Amazon.de) verkopen ze de Onkyo Dongle voor €28,-: http://www.amazon.com/Onk...LAN-Adapter/dp/B004WR125O. De Onkyo TX NR-414 kun je voor zo'n €250 krijgen en dan zit je nog onder de €300.

Ik zie dat de TX NR-414 niet heel erg goed meer verkrijgbaar is, maar wellicht is tweedehands nog een optie?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je een (onofficiele) Airplay app installeert op je Nexus kun je vrijwel elke moderne receiver draadloos geluid toesturen.

Via DLNA/UPnP heb ik die optie nog niet gezien voor netwerkstreams, misschien zijn die er ook wel.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:27
Zoek is op marktplaats naar een overjarig model van dezelfde prijs (300,-)
Krijg je plots een versterker die 3x zo goed is maar misschien geen DTShd odersoetwas ondersteund.
Heb zelf jaren terug een Denon 3805 voor 300 gekocht en nog geen haartje spijt van, nu kun je in die prijs klasse ook HDMI versterkers verwachten en misschien ook wel lan eraan. Het is maar hoe belangrijk het in je beslissing is.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Ik heb van de week een bluetooth ontvanger gehaald bij de action voor 11 euro.
Gewoon makkelijk met een tablet in de hand..

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:37
Ik heb nu ook een bluetooth dongle en dat werkt qua ontvangst toch niet echt lekker.
Ik wil wel graag alles via hdmi gaan koppelen en wifi is een must. Een al te oude receiver zal dus niet werken. Voor mij is goed genoeg geluid prima en vind functionaliteit ook belangrijk. Wel goed om te zien dat de wifi dongles ook voor een redelijke prijs kunnen. Volgens mij werkt airplay niet met Spotify op de Android.
Pagina: 1