Hosting verplaatsen .com en .de

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magistraal91
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 13:23
Hoi mede Tweakers,

Bij het bedrijf waar ik werk hebben we onlangs de .com en .de domeinnamen aangeschaft.
Op dit moment werken we voor die landen gewoon met .nl/de en nl/en, allen gehost op een server gehuurd van Transip.

We willen deze onlangs aangeschafte domeinnamen in gebruik gaan nemen, maar daar heb ik nog een aantal vragen over:
  • Is het 't beste om in de landen van bestemming serverruimte te huren, waar we de .com en .de op hosten? Of is het afdoende om allen te laten verwijzen naar de huidige server van Transip.
  • Mijn collega dacht dat een .de domeinnaam niet in Nederland mag worden gehost, maar dat je dan in Duitsland bij de kvk ingeschreven moet staan? Klopt dit?
Als er verder nog mensen opmerkingen hebben of ervaringen met het migreren van websites naar andere domeinen, hoor ik ze graag :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geografische doelregio in zoekmachines is het goed om een server fysiek in het land van de doelgroep te hebben, maar niet noodzakelijk. Met Google 'hulpprogramma’s voor webmasters' is het bijvoorbeeld mogelijk aan te geven waar de doelgroep van je website zich bevindt. Denk wel aan de laadtijden van je website. Wanneer je server in Nederland staat en je bezoek uit de Verenigde Staten komt dan kunnen de laadtijden langer zijn.

Een .de mag je overal hosten. Enkel bij registratie van het domein moet er een Duits vestigingsadres opgegeven worden. Veel registrars kunnen dit vestigingsadres voor je verzorgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2014 18:07 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2024
Qua gemak zou ik ze bij een provider onder brengen. Dit maakt het voor je zelf overzichtelijker. Ik heb klanten die hun hosting bij 3-5 partijen hadden ondergebracht. Zelf niet meer weten waar wat staat en dan helemaal de weg kwijt raken.

Ik zou de data van de .nl/de .nl/en wel weghalen in de toekomst zodat je geen double content gaat krijgen met je nieuwe domeinnaam :)

De snelheid waarmee de websites worden opgeroepen is in dit geval belangrijker dan dat waar ze staan. Ik moet ook zeggen dat ik de snelheid van TransIP de laatste tijd wat minder vind (krijg er regelmatig vragen over van klanten van mij..) Dit kan ook komen door de verandering in pakketten etc aan hun kant.