Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Inhoud van cellen in Excel samenvoegen.

Pagina: 1
Acties:

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:00
Ik heb een Excel lijst met voorraad van artikelen op maatniveau. De maten wil ik graag in 1 cel hebben, zodat ik per model een overzicht kan printen. Het lukt me niet, en na het al jaren handmatig te doen wil ik nu toch eens Excel voor me aan het werk zetten.

Voorbeeld data:
Ford 10
Ford 12
Ford 15
Opel 2
Fiat 3
Fiat 12

Dit moet worden
Ford 10, 12,15
Opel 2
Fiat 3, 12

Het lijkt op het eerste gezicht dat het mogelijk is door de & te gebruiken in een cel (=A1 & " " & A2), alleen weet ik vooraf niet hoeveel maten een model heeft.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Beetje een late reactie, maar moet het persee in Excel? In Access lijkt mij dit makkelijker te realiseren.

Staat de data in 1 kolom of in 2 kolommen in excel? Als het in 2 kolommen staat zou het volgens mij wel mogelijk moeten zijn om te bepalen hoeveel voorkomens er zijn en welke waardes dan achter elkaar zouden moeten komen.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Kan je iets met het volgende doen?

Sheet1: alle velden
Sheet 2: Alle velden die met FORD beginnen
Sheet 3: Alle velden die met OPEL beginnen
...

En dan op het einde gewoon via (=A1 & " " & A2) en eventueel een LEFT of RIGHT om de FORD af te kappen. En eventueel met wat minder sheets werken.

De juiste formules moet je zelf maar even uitzoeken wat voor jou het makkelijkste werkt, maar op die manier lijk je er wel te kunnen gaan komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2014 08:57 ]

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:00
Excuses, het staat in 2 kolommen, niet 1. Ik zal binnenkort toevoegen wat ik al heb ontdekt en wat nog niet werkt.

Verwijderd

Pivot tabel?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Daar is vast op Got wel iets over te vinden ;)

[Excel]Samenvoegen tekstvelden

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1