Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-09 21:09
Ik heb voor een kennis een Vaio laptop onderhanden met een gecrashte harde schijf. Nu wil ik na het inbouwen van een nieuwe schijf de boel (Windows Vista Home Premium) opnieuw installeren, maar je raadt het al: er zijn nooit restore-schijven gemaakt. Dus Met Sony gemaild: nieuwe restore schijven kosten maar liefst 65 euro.

Voordat ik daar zijn geld aan ga uitgeven (en dan kan ik waarschijnlijk nog beter een nieuwe Windows 8 kopen) wil ik hier even informeren of er iemand is die die nog een setje heeft liggen en bereid is daar een kopie van te trekken?
Of anders, kan ik met een reguliere Windows Vista Home Premium OEM cd de boel ook herstellen? En zo ja, waar haal ik die het beste vandaan? Ik heb uiteraard al enige tijd gezocht op de Microsoft site, maar daar zijn ze niet meer zo van de Vista.....

Ik heb trouwens een All-in-one dvd geprobeerd (zoals hier), maar daar kreeg ik na het invoeren van mijn key geen optie om uit te kiezen... kan dat te maken hebben met het feit dat de key specifiek voor een Vaio laptop is?

[ Voor 17% gewijzigd door Jab65 op 03-01-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Ik heb het zelf ook gehad met mijn AR serie VAIO.
Ik heb gewoon via een .Torrent site zoals Piratebay of Pirateshit Windows Vista gedownload, weliswaar untouched zodat er geen troep op zit.
Tijdens die installatie op een andere computer de juiste drivers gedownload en klaar.
Activatie doen in windows met de key op de bodem.
Heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
OK, dan denk ik dat die DVD die ik gebruikt heb niet goed was. Nog maar een proberen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Precies, is makkelijk hoor.
Zelf doe ik dat ook, echter kan je via DigitalRiver Windows 7 .ISO's downloaden.

Dus wil je Windows 7, dan kan je daar alle versies vinden, zowel 32 als 64 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
De licentie is voor Vista, dus die gaat er eerst maar op. De laptop wordt voor iemand die geen gezeur wil met activatie etc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuuhn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10-2023
Zoals hierboven al vermeld gewoon een untouched Vista downloaden en die erop gooien.

Drivers kan je vinden op de officiële support site van Sony: klik

Wel belangrijk om alle functietoetsen enzo op een Sony laptop werkende te krijgen is de drivers in de juiste volgorde te installeren. Zo heb ik de meeste toetsen op mijn FW ook werkende onder W8.1

Bij mijn FW moest dit in deze volgorde:
  • 01 - Windows Updates
  • 02 - Sony Shared Library
  • 03 - Setting Utilty Series
  • 04 - Vaio Control Center
  • 05 - Battery Care (optional)
  • 06 - Intel Chipset
  • 07 - Hard Disk
  • 08 - Video (ATI)
  • 09 - Realtek Audio HD
  • 10 - Realtek Audio HDMI
  • 11 - Intel Wireless
  • 12 - Modem Driver
  • 13 - Bluetooth
  • 14 - Touch pad
  • 15 - Mermory Stick Driver
  • 16 - Memory SH Host driver
  • 18 - Vaio Event Service
  • 19 - Sony Firmware Extension Parser
  • 20 - Vaio Power Manager
  • 21 - SmartWi
  • 30 - Optional
Geen idee waarom ik 17 mis in het lijstje, zal gewoon een typfoutje geweest zijn denk ik toen ;)

Bij '30 - Optional' zat bij de driver/software voor de ingebouwde webcam. Ik heb die zelf niet geinstalleerd en toch werkt de webcam

Weet niet of je voor de AR allemaal dezelfde drivers zal hebben, waarschijnlijk niet, maar het is maar een hulpje om de juiste volgorde te kunnen volgen.

Heb het zelf ook een keer gedaan op de een AR41L, wel onder Windows 7, maar de meeste zaken werkten dan wel naar behoren.

[ Voor 4% gewijzigd door Bartjuuhn op 06-01-2014 15:40 . Reden: Typo ]

I do what I like to do.

Pagina: 1