Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
Het draadloze netwerk van mijn TP-Link WDR3600 heeft de neiging om zo af en toe compleet te verdwijnen voor 1-5 minuten, soms zelfs pas totdat de router gereset wordt.

Nu ben ik qua theorie bekend met DD-WRT, maar in de praktijk heb ik geen idee of het flashen hiervan ook verbetering zou kunnen brengen in de stabiliteit van een draadloos netwerk.

Het gaat hier overigens om de 2.4Ghz band. De 5Ghz band wordt niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:05

lier

MikroTik nerd

Als echte Tweaker :P ga je dat natuurlijk zelf uitzoeken...

Ik heb persoonlijk erg goede ervaringen met OpenWRT (jouw router wordt ondersteund), maar volgens mij moet DD-WRT ook prima kunnen.

Misschien de moeite waard voor zover je dat nog niet gedaan hebt om eens op het forum van TP-Link te kijken?
Zijn er trouwens veel draadloze netwerken in de buurt?
Weet je zeker dat het om de router gaat?
Firmware al bijgewerkt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb onlangs de WDR4300 aangeschaft, die nagenoeg hetzelfde schijnt te zijn. Wifi-bereik blijkt sowieso geen sterk punt. De stabiliteit van wifi is voor zover ik heb kunnen vinden het beste met standaard firmware. Bij DD-WRT- of OpenWRT-releases kan het voorkomen dat wifi af en toe wegvalt, maar dan een paar seconden om de elke 5 minuten; of dat het bereik minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan121
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-08 10:28
Probeer de nieuwe firmware van sept 2014.
http://nl.tp-link.com/pro...yid=2268&model=TL-WDR3600

Stabiliteit hier echt verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
Dank, echter sinds DD-WRT erop staat (2 maanden terug oid) is het probleem ook al niet meer voorgekomen, dus we houden het voorlopig daarop :)