Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Waardig alternatief voor een yamaha Z7

Pagina: 1
Acties:

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:02
Hallo,

Ik ben al enkele jaren trotse eigenaar van de fantastische yamaha Z7.
Omdat technology niet stilstaat en de vrouw meer en meer aanstuurt op een strakker uiterlijk (lees minder verschillende componenten en minder kabels richting tv) ben ik op zoek naar een waardig alternatief mét ingebouwde receiver. Ik weet nog niet of ik de Z7 weg doe of hem gewoon verhuis naar de zolderkamer maar de voornaamste reden is niet zozeer zijn soundkwaliteiten maar eerder connectivity issues.

Als alternatief dacht ik aan de yamaha a3030 of een pioneer lx87. Iemand ervaring met een van deze versterkers in combinatie met een b&W CM opstelling?

Discussieer er maar heftig op los, ik ben er even uit geweest en zie dat de hifi apparatuur voornamelijk op (hoe ironisch) videovlak er enorm op vooruit is gegaan. Een ingebouwde mediaplayer zou bijv een plus zijn al denk ik niet dat dit tot de huidige mogelijkheden behoort.

Ik ben er mij van bewust dat in deze categorie de afmetingen niet echt verschillen maar, om de vrouw andermaal te plezieren, compact(er) is ook een pluspunt.

graag jullie ongezouten mening. (En "houden maar!" is daar bijvoorbeeld één van ;) )

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

De Yamaha Z7 heeft naar wat ik zie HDMI 1.3 en netwerk/USB. Op zich geen extreem oude machine als je het mij vraagt. Als in dat een ingebouwde mediaspeler er (nog) niet is, muziekbestanden via netwerk is het probleem niet maar video kan je vergeten. Lijkt mij dat deze receiver ook meer dan voldoet op eisen als "minder kabels richting TV". Je kan als je een nieuwere TV hebt inderdaad één kabel minder hebben als je HDMI ARC gaat gebruiken. Indien je echt een receiver wil met HDMI 1.4 omdat je 3D gebruikt wordt het inderdaad verder kijken. Als het puur die ene kabel is ten opzichte van ARC dan zou ik mijn receiver er niet voor vervangen. Zeker niet als je dat zo'n 2000 euro gaat kosten als ik de prijzen van de aangehaalde Pioneer dan wel Yamaha zie. Al kan het goedkoper met een AVR-X4000 van Denon of SR7008 van Marantz, of duurder met een AVR-4520 van Denon :P

Verder een verhuizing naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat,

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:02
FeaR schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:25:
De Yamaha Z7 heeft naar wat ik zie HDMI 1.3 en netwerk/USB. Op zich geen extreem oude machine als je het mij vraagt. Als in dat een ingebouwde mediaspeler er (nog) niet is, muziekbestanden via netwerk is het probleem niet maar video kan je vergeten. Lijkt mij dat deze receiver ook meer dan voldoet op eisen als "minder kabels richting TV". Je kan als je een nieuwere TV hebt inderdaad één kabel minder hebben als je HDMI ARC gaat gebruiken. Indien je echt een receiver wil met HDMI 1.4 omdat je 3D gebruikt wordt het inderdaad verder kijken. Als het puur die ene kabel is ten opzichte van ARC dan zou ik mijn receiver er niet voor vervangen. Zeker niet als je dat zo'n 2000 euro gaat kosten als ik de prijzen van de aangehaalde Pioneer dan wel Yamaha zie. Al kan het goedkoper met een AVR-X4000 van Denon of SR7008 van Marantz, of duurder met een AVR-4520 van Denon :P

Verder een verhuizing naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat,
Bedankt! Ik vroeg mij al af waar mijn topic naar toe was :)

De connectiviteit is wel een probleem aan het worden, momenteel heb ik een tuner (de Z7 heeft die niet ingebouwd), 3D blu ray speler, sonos, dune D1, digibox, PS4 en WiiU staan en als tv en Vt60. Al mijn hdmi ingangen zijn dus in gebruik. Ik zou dit graag herleiden tot 1 hdmi op mijn tv en alle andere zaken via de versterker. Als ik dan bovendien ook nog de sonos, tuner en eventueel mediaplayer kan weglaten zou dat ook voor mijn vrouw een enorme plus zijn. Een kleinere amp zou ook mooi meegenomen zijn mits ik niet moet inleveren op geluidskwaliteit, hoe zit het tegenwoordig trouwens met de volledige digitale amps?

Naar de marantz en de denon heb ik ook al zitten kijken, alleen vrees ik dat deze beide op verschillende punten niet het niveau halen van mijn Z7. Budget is trouwens rond de 2000€. Dus de aangehaalde receivers vallen allen binnen het budget.