Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Raid controller voor ESXi 5.5 server

Pagina: 1
Acties:

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:53
Ik ben bezig om mijn inmiddels bejaarde server te vervangen.
- Intel S3000AH
- C2D 4300 1,8
- 4x 1GB ECC
- 3ware 9650SE 4 poort raidcontroller (4x 1TB, raid 5)
- 2x 36GB raptor voor OS (mirrorred via Windows)
- 2x 500GB raptor voor VM's (mirrorred via Windows)
- Windows 2003 als OS (AD, printer/file sharing, DNS)
- VMWare GSX >:) met een aantal VM's voor mailserver, webserver, databases)

in totaal heb ik nu 3TB aan data staan

Ik heb de volgende setup voor ogen:

- Intel S1200V3RPL
- Xeon E3-1230 V3
- 2x 8 GB ECC
- 4x 2TB barrcuda (of 4x 3TB)
- 4GB usb stick voor boot

De AD/file-/print/DNS server ga ik als VM op deze omgeving opbouwen met Windows 2012. De data komt op een thin provisoned virtual disk van 4TB. De overige VM's migreer ik.

Nu was ik van plan om de 4 HD's als Raid 10 array te configureren via de onboard Intel raid oplossing. Ik begrijp echter dat dit niet ondersteund wordt door ESXi. Dus nu moet ik opzoek naar een hardware raid oplossing. Ik vraag me ook af of ik in dat geval ook beter voor Raid 5 ipv raid 10 te gaan. De 9650SE is geen optie. Die komt pas beschikbaar als ik de oude server kan ontmantelen en staat volgens mij niet op de ESXi 5.5 HCL.

Wensen:
- Pci-e hardware raidcontroller
- 4 of meer sata of sas poorten
- 256MB cache (meer mag)
- HCL
- geen problemen met VT-d
- nieuw of tweedehands, maar <150 euro

[ Voor 3% gewijzigd door vandijk op 06-01-2014 13:55 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• vandijk
Voorlopig is de keuze gevallen op een LSI 8704EM2. Icm 8x 1TB in raid 6. De Seagate 7200.14 2TB hebben een goede prijs, maar een slechte reputatie icm hardware raid.

Zijn er tweakers die ervaring hebben met deze controller?

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• vandijk
Uiteindelijk is het een LSI 8708EM2 256MB geworden met 8x HGST 2TB schijven. De controller wordt gesupport voor ESXi 5.5 maar het is een beetje gedoe om aan de praat te krijgen.
De driver, SMIS/CIMON provider en cli moeten afzonderlijk via vibs toegevoegd worden. De driver kan je downloaden via de support pagina van de 8708EM2, maar de SMIS en cli moet je via de nieuwere Megaraid controllers opzoeken.

Na dit gepuzzel kan ik via de vSphere client de status van de controller uitlezen en via een in een VM of lokale pc geinstalleerde MSM (Megaraid storage manager) de controller beheren. Firmware upgraden, arrays aanmaken etc. Dus geen gedoe met de WebBios ellende.

• vandijk
..

[ Voor 99% gewijzigd door vandijk op 17-02-2014 11:27 ]