Windows 8.1 wil niet terug naar fabrieksinstellingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 14:15
Hallo allemaal,

Mijn moeder heeft sinds kort de Asus transformerbook T100, en deze werkt niet helemaal mee. Daarom willen we hem weer naar de fabrieksinstellingen zetten, kijken of dit werkt. Met deze site wilde ik dit doen:
http://www.websonic.nl/pctips/windows8/volledigereset.php

Maar ja... Hoe kom je in die verdomde PC instellingen? Dit is mijn probleem, hij reageert nergens op in de PC instellingen:
[YouTube: http://youtu.be/ZLg-T2i2d3k]
Hoe kan ik toch weer terug naar de fabrieksinstellingen? We hebben geen Windows 8 DVD (er kan uberhaupt geen dvd in de tablet pc).

Bij voorbaat dank,
Sander Tervoert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:43
Probeer eens "verwijderen" te typen in die zoekbalk.
Met de engelse versie kan ik dan direct in die wizard uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
mhoogendam schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:37:
Probeer eens "verwijderen" te typen in die zoekbalk.
Met de engelse versie kan ik dan direct in die wizard uitkomen
Kijk even het filmpje ;) . Dat werkt niet, dat is het probleem. Kan ik er via de desktop modus komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:44
En op de manier die staat beschreven op pagina 65 van de handleiding?

http://dlcdnet.asus.com/p...Manual_T100TA_VER8516.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
Tijdens het gehele opstartproces zitten we de F9 te spammen, ook enkele keren maar 1 keer F9 ingedrukt om te kijken of het daar aan lag... Geen reactie, en Windows wordt gewoon opgestart..
Zat er niet altijd ergens in het configuratiescherm een optie dat de BIOS wordt opgestart ipv windows? Of zit dat niet in W8?

[ Voor 25% gewijzigd door Sandert98 op 03-01-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

TheVMaster

Moderator WOS
Druk eens op de Startknop en type dan eens 'verversen' in of 'refresh', dan zou je gelijk in de juiste wizard moeten komen (zoals al eerder vermeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
TheVMaster schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:46:
Druk eens op de Startknop en type dan eens 'verversen' in of 'refresh', dan zou je gelijk in de juiste wizard moeten komen (zoals al eerder vermeld).
Geprobeerd, en deze komt niet op het beeldscherm... Toch apart dat dit niet lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

TheVMaster

Moderator WOS
Sandert98 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:07:
[...]

Geprobeerd, en deze komt niet op het beeldscherm... Toch apart dat dit niet lukt...
Vreemd inderdaad, het verschijnt wel in de rechter 'zoek' balk? Refresh of Verversen? En als je Asus eens belt? Wat zeggen zij?

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 03-01-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:43
Lijkt erop of je Windows files beschadigd zijn, je kan eens kijken wat "sfc /scannow" doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
Helaas heeft sfc /scannow niks opgeleverd. Binnenkort dan toch maar even naar Asus bellen... Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 22:27
Je kan via msconfig de opstartconfiguratie aanpassen zodat het in veilige modus start. Misschien dat je dan wel de refresh gedaan krijgt?!

Wat je ook kan doen is een UEFI (GPT) usb stick met Windows 8 maken, F2 om de bios te komen en dan opstartvolgorde aanpassen. Vanuit de usb zou je dan fabrieksinstellingen terugzetten moeten kunnen toepassen. Een UEFI stick kan je maken met het programma Rufus.

[ Voor 48% gewijzigd door Stef42 op 03-01-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
Stef42 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 22:22:
Je kan via msconfig de opstartconfiguratie aanpassen zodat het in veilige modus start. Misschien dat je dan wel de refresh gedaan krijgt?!

Wat je ook kan doen is een UEFI (GPT) usb stick met Windows 8 maken, F2 om de bios te komen en dan opstartvolgorde aanpassen. Vanuit de usb zou je dan fabrieksinstellingen terugzetten moeten kunnen toepassen. Een UEFI stick kan je maken met het programma Rufus.
De vorige keer dat ik een GPT partitie heb gemaakt heb ik mn pc gesloopt en moest ik m resetten... Dus ik denk dat ik toch maar Asus bel O-)
Pagina: 1