HTPC: Win8 naar OpenElec3 met Cablestar + AlphaCrypt?

Pagina: 1
Acties:

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Op het moment draait mijn HTPC op een Windows 8-omgeving met MediaPortal en ArgusTV als backends voor LiveTV.
Dit wil ik graag omzetten naar een OpenElec-based systeem, aangezien al mijn clients dan hetzelfde zijn. Echter, de HTPC heeft nu nog een aparte tuner erin zitten (wordt in de nabije toekomst omgezet naar de server, maar hier is nog geen kabel-aansluiting beschikbaar). In het verleden heb ik hier al wel eens een poging toe gedaan, maar strandde toen op de beperking van TVHeadend die niet de decodering via de AlphaCrypt kan afhandelen. Ik wil dus een nieuwe poging ondernemen met MythTV als backend, maar kan nergens terug vinden of dit wel zou moeten kunnen gaan werken.
De kabel-aanbieder is Ziggo en de HTPC bestaat uit de volgende hardware:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 635 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus M4A79T Deluxe/U3S6€ 0,-€ 0,-
1XFX Radeon HD 6570€ 45,49€ 45,49
1Silverstone Lascala LC16S-M€ 0,-€ 0,-
1Mascom AlphaCrypt Classic€ 0,-€ 0,-
1Technisat CableStar HD2€ 0,-€ 0,-
1GeIL Ultra GU34GB2133C9DC€ 0,-€ 0,-
1OCZ Agility 3 60GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 45,49

Mijn vraag is dus of het mogelijk is om decodering via MythTV te doen met behulp van de AlphaCrypt en Technisat Cablestar HD2 vanuit een linux-omgeving, en of dat voldoende performance-winst (met name wisselen van kanalen gaat nu behoorlijk traag) op gaat leveren om dit allemaal te doen? Of is het handiger om dan toch nog maar even te wachten tot de tuner naar de server kan verhuizen en deze daar beschikbaar te stellen voor de rest van het netwerk? (en gaat dat met een Raw Device-mapping werken vanuit een ESXi5-omgeving naar een VM met Debian of Server 2012?)

iRacing Profiel