Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• XIX19
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-04-2021
Beste Tweakers,

Met een budget van zo'n 600/700 euro ben ik op zoek naar een nieuwe TV. Ikzelf kijk relatief weinig TV maar mijn vrouw redelijk wat. En dat nog op een oude Philips beeldbuis met wat kuren (jaja, ze bestaan nog) dus alles is vooruitgang.

Ik heb al wat rondgekeken online en zelfs bij BCC. Nu vond ik het in de winkel erg lastig en verwarrend omdat de weergave lang niet altijd "mooi" was. Maar waarschijnlijk heeft dat andere oorzaken.

Wat ik zou willen:

- 42 of 46"
- Geschikt voor aansluiten Wii voor de kinderen
- Smart TV
- Beeldkwaliteit moet goed zijn tov prijs.
- Liefst 3x HDMI omdat 2x wat karig lijkt?
- 3D mag, maar geen must (of maken jullie hier veel gebruik van?)
- 100MHz (als het kan binnen budget)
- andere adviespunten?

Zelf keek ik al naar wat 42" modellen maar wellicht zijn er ook nog interessante 46" modellen:

LG 42LA6208

Sony KDL-42W655A

Philips 42PFL6008K

Sony KDL-42W805 (iets boven budget)

Zijn er nog andere modellen die ik zou moeten meenemen? Best bang 4 bucks in dit segment?

Alvast bedankt!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:36

FreakNL

Well do ya punk?

Ga je niet gamen? (WII telt niet echt, bedoel meer FPS en dat soort dingen)

Dan gaat er niets boven:

pricewatch: Panasonic Viera TX-P42ST60E Zilver

of

pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver

• NotoriousBAS
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:02
Ik ben al enkele jaren zeer tevreden met mijn Panasonic plasma, naar mijn mening geen betere bang for the buck beschikbaar in deze prijsklasse:
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42G30
wil je 3D en een groter scherm ga je al vlug naar 900+ Euro:
pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST50 Zilver
/edit Degene die FreakNL linkt heeft ook 3D, so nvm me. Dat zijn 2 toppers, moet je zeker eens live gaan bekijken.

[ Voor 10% gewijzigd door NotoriousBAS op 03-01-2014 12:24 ]

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:24
Heb je de CI+ module nodig? Zo nee, misschien is deze wat
pricewatch: Samsung UE46F6400 (Frans model) Zwart

3D, 46", Smart tv, 100 hertz, 4x HDMI.

• XIX19
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-04-2021
FreakNL schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:19:
Ga je niet gamen? (WII telt niet echt, bedoel meer FPS en dat soort dingen)
Ik heb nog oude consoles staan maar speel eigenlijk alleen op PC. Maar wie weet in de toekomst een PS4 of XBOX One. Overigens had ik die ST60 ook gezien. Misschien toch ook overwegen dus ga ik even bekijken morgen.
Nee vooralsnog niet verwacht ik. Ben echter niet zo Samsung minded. Waar wie weet!

Bedankt voor jullie reacties.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

De ST60 is in theorie minder geschikt voor gaming (input lag). Het hangt echter wel van het type game af.

Verder:
Beeldkwaliteit moet goed zijn tov prijs.
Dit schreeuwt Pana plasma :)

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:42
FreakNL schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:33:
De ST60 is in theorie minder geschikt voor gaming (input lag). Het hangt echter wel van het type game af.

Verder:

[...]

Dit schreeuwt Pana plasma :)
Heb de st50 staan maar die is voor mij gewoon goed voor gaming. Denk dat je wel echt fanatieke gamer moet zijn om je daar aan te storen.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-11 09:30
Lol het blijft een gevaarlijk iets om te vragen watvoor TV je moet kopen.
Veel voorstanders voor het uitstervende plasma en de liefhebbers van LED tv's staan loodrecht tegenover elkaar.

Ik denk dat je toch echt zelf ergens goed moet kijken welk beeld je het best vind. Plasma heeft natuurlijk de eigenschap mee van een goede kleurweergave maar bij de nieuwe LED tv's is dit inmiddels ook niet verkeerd. Vraag eventueel of je mag testen met bijvoorbeeld een DVD en indien gewenst of je de 3D functionaliteit kan testen.

Gamen op een Plasma (WII, PS of XBOX) wordt nog steeds afgeraden ivm mogelijkheid tot inbranden. Dit geld dus inderdaad ook voor de WII omdat bijna ieder spel wel iets heeft wat blijft staan in het beeld tijdens spelen (aantal levens, scoreveld, items etc)

Plasma sterft inmiddels aardig uit nu Panasonic er ook mee stopt (is als het goed is gestopt inmiddels, zouden tot eind 2013 produceren).

[ Voor 4% gewijzigd door Gadgeteer op 03-01-2014 15:13 ]

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Als je je contrast onder de de 50 houdt (range van 0-100) is er niets aan de hand qua inbranden. Mooie van de Panasonics (en andere TV's zullen dat vast ook doen) is dat de settings input-afhankelijk zijn. Dus je kan je WII HDMI een lagere contrast geven dan (bijvoorbeeld) je Mediaspeler HDMI....

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
XIX19 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:29:
Overigens had ik die ST60 ook gezien. Misschien toch ook overwegen dus ga ik even bekijken morgen.
Houdt er rekening mee dat de winkel een verkeerd idee geeft van wat een televisie werkelijk kan. Televisies in winkels staan doorgaans in de winkelmodus en dat is een hele verkeerde stand waarin kleurweergave, contrast, scherpte, helderheid en wat al niet meer veel te hoog staan afgesteld waardoor de beeldkwaliteit totaal niet bij de werkelijkheid komt. Eenmaal thuis ziet de televisie er dan ook niet meer uit zoals deze in de winkel stond.

Dit is om de aandacht te trekken. De televisie die het meeste aandacht trekt, die verkoopt nu eenmaal het beste. Dat is ook een van de redenen dat plasma het niet zo goed doet, aangezien plasma in de winkels er niet zo goed uitziet als in een thuissituatie. Plasma in winkels wordt doorgaans als grauw ervaren en dat is plasma absoluut niet.

Dit komt mede ook door slechte belichting. Door de vele TL-verlichting in winkels komt dit de beeldkwaliteit ook niet tot zijn recht. Bij plasma zie je dit effect meer dan bij LCD, maar ook LCD is eigenlijk niet opgewassen tegen de sterke verlichting waardoor je een vertekent beeld krijgt.
Pagina: 1