Keyboard + muis werkt niet na boot icm USB Wifi adapter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik breek mn kop over het volgende:

Op een windows 7 64bit installatie doen hier een USB keyboard en muis het niet meer na de POST (zodra het Windows login scherm tevoorschijn komt). Voordat het Windows login scherm er is (dus tijdens bediening BIOS en selecteren boot opties) functioneren muis + tobo wel. In safe mode functioneren tobo + muis ook normaal. Als een wifi USB adapter NIET is ingeplugd, functioneren tobo + muis normaal tijdens een koude boot naar Windows en kan er gewoon ingelogd worden.

Details:
- Nieuwe compu op basis van ASRock Intel H81 H81M-HDS;
- Voor draadloos internet van KPN wordt gebruik gemaakt van de Technicolor TG122n Wifi USB adapter.
- Het moederbord beschikt aan de achterkant over 6 usb poorten (2x USB3, 4xUSB2).
- Hier zijn op aangesloten USB tobo + muis, printer en de USB wifi adapter.
- Schone Windows 7 64bit installatie (ik bedoel nieuwe compu, geen oude drivers van oude meuk die nog ergens rondzwerven op de installatie)

Ik heb de compu inmiddels een keer of 40 opnieuw opgestart, steeds met verschillende combinaties van ingeplugde apparaten aan de achterkant (verschillende apparaten, verschillende USB2 en USB3 poorten).

- De muis en tobo doen het 100% wel als de USB wifi adapter niet is ingeplugd tijdens het opstarten
- De muis en tobo doen het 100% van de keren niet zodra de compu bij het windows login scherm komt, en de USB wifi apapter wel is ingeplugd tijdens het opstarten. Als tijdens het booten de safe mode wordt gekozen (ook met netwerkfunctionaliteit) doen de muis en tobo het gewoon tijdens de safe-mode.
- Als de USB wifi adapter wordt ingeplugd nadat het windows login scherm tevoorschijn is gekomen, blijven tobo+muis het gewoon doen en kan er ingelogd worden, en functioneert de USB wifi adapter ook gewoon naar behoren. Daarna blijft ook alles naar behoren functioneren (tot een herstart dan).
- Ik heb dit met een standaard bedraad tobo+muis setje en met een draadloos tobo+muis setje geprobeerd, zelfde resultaat.
- De device manager in Windows geeft nul errors.

- Ik heb de drivers van tobo+muis verwijderd en opnieuw geinstalleerd, zelfde voor de USB wifi adapter, het probleem blijft.

Iemand suggesties hoe dit verder op te lossen?