Intel® Extreme Tuning Utility (Intel® XTU)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Beste mensen,

Ik ben mij rustig aan het inlezen om een keer te kijken hoe ver ik mijn 4770K kan krijgen, echter is dit de eerste keer dat ik ga overclocken, en door het lezen in dit forum heb ik besloten eerst flink info binnen te halen voordat ik daadwerkelijk begin :X .

Dan even tot mijn vraag, Wat is jullie mening over de Intel® Extreme Tuning Utility?
Ik heb er eigenlijk nog niets over gelezen hier op het forum. Vandaar dat ik benieuwd ben. Vooral naar jullie mening over de inbegrepen stresstest en instelmogelijkheden van de clocks en voltages etc..
Alle reactie is natuurlijk welkom _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik gebruik XTU op mijn laptop omdat een Clevo HM170 in de bios geen over klok mogelijk heeft .
XTU werkt wel maar er zijn betere manieren.

Het is een lapmiddel echt klokken doe je in de bios :)

Stress test: prime 95 eerst een uurtje kleine FFTs dan weet je of je CPU "stabiel" is daarna 8 uur blend zodat ook je RAM getest word.
PAPPLE schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:03:
Beste mensen,

Dan even tot mijn vraag, Wat is jullie mening over de Intel® Extreme Tuning Utility?
Ik heb er eigenlijk nog niets over gelezen hier op het forum. Vandaar dat ik benieuwd ben. Vooral naar jullie mening over de inbegrepen stresstest en instelmogelijkheden van de clocks en voltages etc..
Alle reactie is natuurlijk welkom _/-\o_

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
XTU is een benchmark gebaseerd op de Mersenne reeks die ook gebruikt wordt in Prime95.
Gevolg is dat deze benchmark ontzettend intensief is voor de CPU. Menig CPU heeft op HWbot al de geest gegeven door de extreme load die het genereert. Dit is wel onder LN2 koeling, vermoedelijk gebeurd dit niet zo snel met lucht/water.

Let wel op dat het niet te adviseren is om extreme voltages en temperaturen toe te laten tijdens deze test.

De benchmark reageert goed op hogere geheugen snelheden en strakke timings. Hij draait het beste onder windows 7 met SP1

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
Thanks voor het antwoorden gasten.

Ik ga het denk ik als volgt doen: testen in XTU, kijken hoe de CPU reageert (werkt iets sneller, steeds even een half uurtje test draaien). Als ik een lekker plekje heb gevonden, stel ik deze in de BIOS in en dan testen met Prime95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
Thanks voor de hulp mannen, kan slotje op denk ik zo.