• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:15

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb zojuist mijn 8GB RAM naar de 16GB RAM gebracht, maar helaas ben ik weer getroffen door een aantal BSOD screens. Ik ben van m'n 4x2GB Kingston DDR3 RAM gaan upgraden naar de Ballistix 16GB KIT van Crucial, Allereerst bleek dat de voltage niet goed stond, deze stond op 1.65v ipv 1.5v, dus deze heb ik aangepast. Ook helaas daarna nog de BSOD.

De 4 errors die ik krijg:
- QUOTA_UNDERFLOW
- IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
- NTFS_FILE_SYSTEM
- SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION (fltmgr.sys)
Het zijn herhaaldelijk deze errors. Ik kan in Windows 8 komen, maar niet langer dan 10 minuten ongeveer. Ook mijn hardware zal niet verouderd moeten zijn, toch wel redelijk nieuwe producten zoals een Sabertooth Z77, GTX 660 van Evga, i7 processor etc etc.

Ik laat ook zo een memtest lopen.

Iemand die weet waar het aan kan liggen?

Gr
Bas

[ Voor 4% gewijzigd door ViezeVis op 03-01-2014 18:52 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:27

TommieW

Numa numa.

Probeer maar eerst een nachtje Memtest86+. We kunnen nu gaan gissen, maar het is handiger om eerst de uitslag van Memtest86+ te weten.

Het zou natuurlijk mogelijk zijn dat het RAM (gedeeltelijk) is overleden door de te hoge spanning. Maar dat is natuurlijk niet zeker.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
TommieW schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:02:
Probeer maar eerst een nachtje Memtest86+. We kunnen nu gaan gissen, maar het is handiger om eerst de uitslag van Memtest86+ te weten.

Het zou natuurlijk mogelijk zijn dat het RAM (gedeeltelijk) is overleden door de te hoge spanning. Maar dat is natuurlijk niet zeker.
Toch wel raar dan dat de "NTFS_FILE_SYSTEM" BSOD er dan aan te pas komt?

/
Nieuwe erbij: system service exception

//
De Memtest86, klopt het dat deze nu reeds aangeeft op hoeveel procent deze is? Momenteel is hij bij: Pass 54%.

[ Voor 14% gewijzigd door ViezeVis op 03-01-2014 12:21 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:11
Memtest laat je bij voorkeur langere tijd (uren, minstens) lopen, meerdere keren hetzelfde geheugen op dezelfde manier testen.

Hij doet meerdere testen, goede kans dat jij 'm hebt gezien op 54% van de eerste test of zo.

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
vanaalten schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:25:
Memtest laat je bij voorkeur langere tijd (uren, minstens) lopen, meerdere keren hetzelfde geheugen op dezelfde manier testen.

Hij doet meerdere testen, goede kans dat jij 'm hebt gezien op 54% van de eerste test of zo.
Hij is bezig met Test 7, 63%. Maar ik laat hem tot 20:00 vanavond lopen denk ik, en dan zien we wel. Hij doet 4x de test.

Wat geeft Memtest eigenlijk aan bij een mogelijke fout?

[ Voor 8% gewijzigd door ViezeVis op 03-01-2014 13:08 ]

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Memtest gaf geen fouten aan bij de 4x10 testen. 0 errors.
Dus ik besloot m'n PC weer op te starten, en vervolgens direct weer een BSOD error. Deze was:

- SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION (fltmgr.sys)

Mijn RAM volgens Speccy staat op 8-8-24, maar volgens MEMTest staat er 9-9-24. Heb dit dus bewerkt in de TRIM settings...
Door een wijziging in de TRIM settings werkt alles wél!

[ Voor 32% gewijzigd door ViezeVis op 03-01-2014 20:36 ]

Pagina: 1