Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Wij zoeken een tablet welke door ons hele gezin (inclusief jonge kinderen) zal worden gebruikt Hiervoor hebben we reeds een aantal eisen opgesteld:
  • Tablet zal dienen voor alledaags gebruik zoals mailen, browsen, (educatieve) spelletjes, filmpje kijken, etc.
  • Tablet zal vooral (en wellicht alleen maar) thuis worden gebruikt, vandaar dat ca. 10" de voorkeur heeft.
  • Ons budget is € 200,-. Aangezien er ook een kleuter van 4 mee aan de haal zal gaan vinden we gebruikersschade niet erg, maar dan willen we ook niet de hoofdprijs betalen.
  • Mogelijkheid tot gebruik maken van extern geheugen is een pré. Het zou namelijk fijn zijn als de tablet eventueel in de auto kan worden gebruikt om filmpjes af te spelen welke ik momenteel op een NAS heb staan.
  • Minimaal Android 4.2, ik wil namelijk graag gebruik gaan maken van gebruikersaccounts.
Vanuit de pricewatch stuit ik dan vanzelf op de volgende mogelijkheden:

http://tweakers.net/categ...PwhsYS4MdUzk-Fiick0L5imNw

(Hierbij heb ik bewust het budget iets hoger gezet vanwege een cashback actie van ASUS en wat aanbiedingen her en der waardoor de prijzen netto wat lager uitkomen).

De meest interessante die dan voor mij over lijken te blijven zijn de volgende:

pricewatch: Asus Memo Pad 10 Grijs (http://www.bcc.nl/asus-10...s&utm_source=tweakers.net - € 30,- cashback)
pricewatch: Lenovo IdeaTab S6000-F WiFi 16GB Zwart (http://www.bcc.nl/lenovo-...s&utm_source=tweakers.net - scherpere aanbieding dan de PW ons verteld)

Binnen de reviews die ik gelezen heb van tabletmagazine, tabletguide e.a. komen de tablets er voor het budget redelijk goed vanaf. Wie heeft er ervaringen met (een van) bovenstaande tablets? Zijn er argumenten om duidelijk voor een van beide te kiezen of zie ik nog een optie over het hoofd?!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ik zou de asus nemen. De cpu heeft namelijk zowel een hogere kloksnelheid als snellere cpu kernen. De gpu is in beide apparaten niet om over naar huis te schrijven. Verder heeft asus zich beter op de tablet markt bewezen dan lenovo.
Verder zou ik zo 123 niks van 10 inch weten dat aan te raden valt.

Eventueel zou je nog een 2de hands tablet kunnen overwegen.

[ Voor 9% gewijzigd door Jornv op 03-01-2014 19:54 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:44
Ik zou overwegen om je eisen iets aan te passen..
Goedkope 10 inch android tablets bieden nou eenmaal niet echt een perfecte gebruikservaring, vaak door de slechte en verouderde en lage resolutie op een groot scherm.

Voor dat budget, Android 4.2+, uitbreidbaar geheugen en 10 inch gaat lastig worden.
Een Nexus 7 zou dan een betere optie zijn; die biedt veel meer waard voor zijn geld maar is 7 inch en het geheugen is niet uitbreidbaar.

Ik zou zelf eerder een tweedehands ipad 2 32gb(of meer) overwegen. Die zijn voor 200 euro wel te verkrijgen. Geen android, geen uitbreidbaar geheugen maar wel een veel betere gebruikservaring, doordat er geen extreem lage resolutie's en/of hardere wordt gebruikt. Overall zie ik dat als een betere optie.
Zijn ook veel covers en cases verkrijgbaar voor, speciaal voor kinderen zodat de iPad tegen een stootje kan.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Ik heb 2 ervaringen met Asus tablets. Met beide in mijn omgeving is binnen garantie iets geweest en verholpen. Echter, nu ruim 2 jaar na aanschaf doen ze het allemaal nog steeds, dus 2 jaar er uit halen en goede garantie leveren ze.
Als ik dat vergelijk met Samsung, heb ik ervaring met een 30 stuks via werk, en daarvan hebben er 3 problemen gehad binnen garantie, en ook die 30 doen het nog steeds goed na ruim 2 jaar.
Gevoelsmatig zeg ik dan, of beide Asussen waren pech gevallen, of de kans is wat groter op issues daar maar die worden dan alsnog goed verholpen.

• Jornv
dutchgio schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 01:09:
Ik zou overwegen om je eisen iets aan te passen..
Goedkope 10 inch android tablets bieden nou eenmaal niet echt een perfecte gebruikservaring, vaak door de slechte en verouderde en lage resolutie op een groot scherm.

Voor dat budget, Android 4.2+, uitbreidbaar geheugen en 10 inch gaat lastig worden.
Een Nexus 7 zou dan een betere optie zijn; die biedt veel meer waard voor zijn geld maar is 7 inch en het geheugen is niet uitbreidbaar.

Ik zou zelf eerder een tweedehands ipad 2 32gb(of meer) overwegen. Die zijn voor 200 euro wel te verkrijgen. Geen android, geen uitbreidbaar geheugen maar wel een veel betere gebruikservaring, doordat er geen extreem lage resolutie's en/of hardere wordt gebruikt. Overall zie ik dat als een betere optie.
Zijn ook veel covers en cases verkrijgbaar voor, speciaal voor kinderen zodat de iPad tegen een stootje kan.
Ik vind de ipad 2 geen goed idee. Daarbij kan ik de argumentatie niet volgen. Betere gebruikservaring valt best mee vergeleken met een aardige android 4.2+ keus zoals de asus memo pad. Ook snap ik dat lage resolutie verhaal niet want de asus heeft hogere resolutie dan de ipad 2, ook heeft de ts dan handige dingen als de gebruikers profielen en uitbreidbaar geheugen. Ook zit er gewoon prima hardware in voor de prijs, beter dan de eerste nexus 7 zelfs.

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-11 13:09
Voor mijn ouders wordt naar ongeveer hetzelfde gezocht. Daar kwam ik qua specificaties op deze pricewatch: Yarvik Noble (TAB09-410) Wit. Helaas nog geen ervaringen gevonden, maar de specificaties lijken wel prima?

• Joster
Dank voor jullie reacties. Mijn vrouw heeft inmiddels de scope van de zoektocht een beetje aangepast :D Ze wil nu ineens een tablet puur voor de kinderen waar wij wanneer mogelijk eventueel een keer gebruik van gaan maken. Ik koop mezelf wel een Nexus 7 / 10 of iets dergelijks.

Mede daar door ben ik in twijfel over het budget en de 10". Aangezien het een cadeau gaat worden voor de kids wordt ie echt van hen. Dan wil ik me ook geen zorgen gaan maken als ze hem een keer laten vallen of er een reeks aan stickers achterop gaan plakken.

Ik doe maar een gooi:
pricewatch: Asus Memo Pad HD 7 Blauw
pricewatch: Acer Iconia A1-810 Zwart
pricewatch: Lenovo IdeaTab A1000 WiFi 16GB Zwart
pricewatch: HP Slate 7 Grijs
pricewatch: Point of View 925 Zwart

Of misschien wel een die echt op kinderen georiënteerd is:
pricewatch: Yarvik Junior Tablet 8" Wit

Of misschien wel van het niveau Intertoys / Kruidvat, dan zou het gebruik (misbruik) me nog minder interesseren dan een 7" van bijvoorbeeld Asus of HP:
http://www.intertoys.nl/g...ro4-hd-8-inch-594820.html
http://www.intertoys.nl/g...=2051374&utm_source=zanox
http://online.kruidvat.nl...vigationid=13010000001042
http://www.bartsmit.com/c...l-core-android-4-1-tablet
http://www.kijkshop.nl/pr...rio-kids-tablet-4s-touch/

Meer mensen die met hetzelfde dilemma zitten of gezeten hebben? Ik vind het lastig om hierin de juiste keuze te maken vooralsnog...

• Jornv
Ik zou dan voor €129 de Asus memo pad hd 7 halen. Gewoon een behoorlijk goed ding en het slaat naar mijn menig nergens op om een paar tientjes minder uit te geven voor iets wat op alle vlakken een stuk minder is (en willicht nog een stuk sneller uit elkaar valt). Die prijs bij de Scheer & Foppen is trouwens een hele mooie prijs, ik dacht zelf dat dit model nog €169 kostte dus dit zou ik haast een koopje noemen.
Review: reviews: Asus MeMO Pad HD 7: budgettablet met weinig manco's

• Joster
Die staat inderdaad bovenaan mijn lijstje van 7" tablets. Het eerste probleem dat ik echter heb is het maken van een keuze van het formaat. Ik weet niet wat voor de kinderen het meest ideaal is. Wat dat betreft is het wel grappig om te zien dat nagenoeg alle kinder tablets (Yarvik / Samsung / Intertoys / Kruidvat / Kurio) als 7" worden geleverd. Misschien zegt dat wel genoeg en beantwoord dat mijn vraag al..

[ Voor 8% gewijzigd door Joster op 06-01-2014 13:48 ]

• Jornv
Dat zou ik niet 123 willen zeggen. Ik denk dat de reden is dat de kindertablets 7 inch zijn komt omdat die modellen goedkoper zijn om te maken. Kindertablets zijn ook duidelijk gericht op de onderkant van de markt. Een groter scherm drijft de prijs nou eenmaal op. Wat jouw keuze betreft denk ik dat het 7 inch scherm geen nadeel zal zijn, omdat de resolutie van de asus memo pad 7 hd even goed is als de meeste 10 inchers. Het lagere gewicht zal ook prettiger zijn voor kinderen wanneer ze de tablet vasthouden in plaats van op tafel ofzo leggen.

• Joster
Goed punt inderdaad. Vanavond bestellen als het goed is.

• Joster
De Asus Memo pad HD 7 16 Gb is besteld :) Nu nog een leuke cover zodat we hem ook schuin op tafel kunnen leggen. Ik zit te denken aan deze: http://www.geckocovers.nl...ad-hd-7-beschermhoes.html Maar die vind ik nog wel wat aan de prijs.

Ik weet dat er op Ebay en Amazon ook een hoop te krijgen is, maar wat ik veel gezien heb is dat de tablet dan alleen maar onder een hoek van 60 graden kan staan en niet onder een hoek van 30 graden. Dat wil ik nu juist wel..

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik kan je een gecko cover aanraden. Heb er eentje om mijn ipad en die ziet er nog uitstekend uit na ruim 1,5 jaar gebruik. Het zijn niet de goedkoopste, maar je krijgt wel kwaliteit voor het geld.

• Joster
Ik heb nog wat gelezen omtrent de Gecko cover voor de Asus Memo pad HD 7 en iedereen is er positief over (ook over Gecko covers voor andere modellen overigens). Heb hem dus maar meteen besteld. Komen ze als het goed is morgen tegelijk binnen :)

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:44
Jornv schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 19:58:
[...]

Ik vind de ipad 2 geen goed idee. Daarbij kan ik de argumentatie niet volgen. Betere gebruikservaring valt best mee vergeleken met een aardige android 4.2+ keus zoals de asus memo pad. Ook snap ik dat lage resolutie verhaal niet want de asus heeft hogere resolutie dan de ipad 2, ook heeft de ts dan handige dingen als de gebruikers profielen en uitbreidbaar geheugen. Ook zit er gewoon prima hardware in voor de prijs, beter dan de eerste nexus 7 zelfs.
Qua tabletapps is het met Android bijvoorbeeld vrij beperkt.
Grotendeels zijn het gewoon uitvergrote telefoon apps.
daarnaast zijn er voor de iPad ook veel meer games...

iOS is misschien wat gesloten en heeft wat beperkingen qua uitbreidbaar geheugen, maar het werkt wel gewoon fijner en makkelijker in gebruik.
En het aantal hoezen en dergelijke is velen malen groter in plaats van die universele 7 of 10 inch hoezen die je voor android tablets hebt..

• Joster
Klopt, maar een iPad kan altijd nog als de kinderen 8 en 5 zijn ofzo. Voor nu is het gewoon een tablet om voor hen te verkennen wat er kan. Daarnaast heb ik er persoonlijk een stuk minder problemen mee als er op deze jonge leeftijd wat minder nauwlettend met de tablet wordt omgesprongen. En ondanks dat er voor Android minder apps beschikbaar zijn heb ik er al voldoende gevonden om voorlopig mee uit de voeten te kunnen. Tot slot is de Gecko cover wel specifiek voor de Asus dus dat lijkt me verder geen probleem meer.
Pagina: 1