Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zoekfilters nieuws werken niet (zoals ik verwacht/gewend ben

Pagina: 1
Acties:

• jamsi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 02:34
Hoi,

Sinds enige tijd heb ik wat moeite met het navigeren van het nieuws. In het verleden kon ik met één klik al het nieuws filteren van een bepaalde categorie, maar dat lijkt nu niet meer te kunnen.

Wil ik bijvoorbeeld al het nieuws zien in de categorie 'games', dan probeer ik twee dingen die hetzelfde resultaat opleveren:

- Klikken op 'games' achter 'vergelijk' en vervolgens het tabblad nieuws
- Klikken op 'nieuws' en vervolgens op de 'games'-tag in een relevant nieuwsbericht

Beide manieren tonen mij echter niet alle berichten in de categorie. Vandaag (03-01) is 'Steam en Battle.net kampen met nieuwe ddos-aanvallen' het bovenste bericht, gevolgd door 'Batman: Arkham Origins krijgt waarschijnlijk Mr. Freeze-dlc'. Op de site (main page) is echter 'Microsoft overwoog tot op laatste moment Xbox One zonder optische drive' ook te zien als zijnde geplaatst tussen die twee berichten.

Waarschijnlijk heeft het te maken met tagging ('games' is geen tag bij het ontbrekende bericht), maar ik zoek de categorieweergave. Is die er nog?

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
(jarig!)
Je keek op categorieweergave (http://tweakers.net/categorie/638/games/nieuws/), maar het Microsoft-bericht was niet ingedeeld in de categorie Games. I made fix0r.

• jamsi
Ah okee, maar het bericht stond op de main page wel gemarkeerd met een groene punt als indicatie dat het games-nieuws betrof. In het verleden kon ik al deze berichten bij elkaar zien staan, maar nu alleen de berichten met de tag (of categorie-indeling) 'games'. Er vallen namelijk de laatste weken wel vaker berichten weg uit de categorieweergave terwijl ze wel in het hoofdoverzicht als 'games-nieuws' staan....

Vervolgens zijn ze nergens meer terug te vinden omdat je maar net moet weten welke tags er zijn toegevoegd (want 'games' ontbreekt wel vaker, ook al betreft het games-nieuws) - dat kan niet de bedoeling zijn. Alle berichten 'met groene punt' clusteren kan niet meer?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wilbert de Vries schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:34:
Je keek op categorieweergave (http://tweakers.net/categorie/638/games/nieuws/), maar het Microsoft-bericht was niet ingedeeld in de categorie Games. I made fix0r.
We hebben een Games-categorie voor de spelletjes en een Games-categorie als verzamelbak voor spellen, spelcomputers, etc (aka het "segment" games).

Jij verwijst nu naar de eerste. De oude games-tab verwees naar de 2e:
http://tweakers.net/categorie/894/games/nieuws/
jamsi schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:26:
Ah okee, maar het bericht stond op de main page wel gemarkeerd met een groene punt als indicatie dat het games-nieuws betrof. In het verleden kon ik al deze berichten bij elkaar zien staan, maar nu alleen de berichten met de tag (of categorie-indeling) 'games'. Er vallen namelijk de laatste weken wel vaker berichten weg uit de categorieweergave terwijl ze wel in het hoofdoverzicht als 'games-nieuws' staan....
Zie bovenstaande opmerking over 2 Games-categorieen... Er is per definitie games gekoppeld (maar dan die 2e), anders zou er geen groene indicatie bij komen :)
Overigens kan het wel zijn dat die koppeling indirect is door een koppeling met de consoles, gaming headsets en ander subcategorieen.
Alle berichten 'met groene punt' clusteren kan niet meer?
Jawel, alleen is het dus met een wat grotere omweg. Een mogelijk pad:
- Open die games-(losse spellen)-link bovenaan de frontpage.
- Open daarvandaan in de breadcrumb de games-(concept)-hoofdcategorie

En pak daar dan de nieuws-tab van.

De oude "tabs" bovenaan de frontpage hebben we verwijderd omdat er heel weinig gebruik van gemaakt werd en daarmee dus e.e.a. zonde was van de ruimte voor de meeste bezoekers. Ze zijn vervangen door die categoriebalk die veel meer op de pricewatch is gericht.

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 03-01-2014 17:07 ]

• jamsi
Blijkbaar was ik een van de weinige trouwe tab-gebruikers ;)

Super-uitleg, helemaal helder en ik weet én hoe het werkt én hoe ik moet komen tot waar ik naar op zoek was. Thanks!