Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Jolla-bespreking

Pagina: 1
Acties:

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
reviews: Jolla met Sailfish OS: Nokia's erfgenaam maakt indruk

Over het gebruik van het woord 'n00bs': ik besef dat Tweakers vooral voor eigen publiek preekt, maar het lijkt me evengoed even 'makkelijk scoren' om het zo maar te zeggen.

De tijd dat Tweakers een site voor en door puisterige lichtschuwe nerds was is toch al een tijdje voorbij, techniek is 'salonfähig' zoals dat nu heet, en ondanks de tech-focus spreken jullie toch een groter publiek aan. 'N00bs' is een denigrerende term. Als je als site ernstig genomen wil worden lijkt me dat soort taalgebruik uit den boze.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor de feedback, ik heb het vervangen door 'minder ervaren gebruikers'. Hoewel ik het niet met je eens ben, heb je medestanders gevonden in de hoofdredacteur en in de reviewcoordinator, waardoor is besloten om het woord ook in het vervolg niet meer te gebruiken :)

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
Een leuke review om te lezen. Het gebruik van het OS is zo anders dan wat we gewend zijn, dat dit me een uitstekende kandidaat leek voor een video review.

DeputyNL

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:16
Ik mis de beta toevoeging in SailfishOS en de stap van de fabrikant om via together.jolla.com bugs, toevoegingen of kritiek uit wisselen om samen een goed product neer te zetten.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Een leuke review om te lezen. Het gebruik van het OS is zo anders dan wat we gewend zijn, dat dit me een uitstekende kandidaat leek voor een video review.
Mij ook, maar door vakanties en eindejaarsvideo's hadden we geen videoman beschikbaar. Het was allemaal korte-termijn-werk, In-game kwam twee dagen langs nadat ik hem voor het eerst sprak. Geloof me: ze trekken zich de haren uit het hoofd van frustratie dat we hier geen video van hebben kunnen maken, net als ik.
Ik mis de beta toevoeging in SailfishOS en de stap van de fabrikant om via together.jolla.com bugs, toevoegingen of kritiek uit wisselen om samen een goed product neer te zetten.
In de software heb ik het label beta nergens aangetroffen. Als het zo is, dan is het slordig om dat nergens te melden op de telefoon zelf. Ik vind het sowieso slordig om een beta uit te brengen op een retailproduct. Uiteraard is het pas een eerste versie en iedereen die het koopt weet dat; dat feit noem ik ook een aantal keer.

Dat ze een forum hebben, vind ik relevant voor wie support zoekt of wil bijdragen, maar vind ik geen factor om te noemen in de review: dat doen we ook niet bij een Nexus bijvoorbeeld, of bij welke andere telefoon ook :)

• HtheB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-11 04:45
Beta staat duidelijk aangegeven op de website zelf.
http://i.imgur.com/jAPiMwO.png

Overigens over de accu duur: batterij gaat bij mij juist ongelovelijk lang mee.
Er was een bug die de NFC geactiveerd liet. Deze wordt opgelost met een update.
(Zodra je een aluminium folie over de nfs chip in de back cover plaatst, verhelp je het probleem met de NFC bug totdat de update is uitgekomen)

Na 24 uur (continu verbonden aan het internet!) is deze nog gewoon 80%.....

Edit: Ik denk toch dat er een second opinion op deze review mag komen.
Onderhand is al een ander update uitgekomen, maar blijkbaar hadden jullie dat toestel al niet meer...

[ Voor 15% gewijzigd door HtheB op 06-01-2014 17:26 ]

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:16
En intussen zijn we 10 updates verder!
Pagina: 1