Toon posts:

Windows 8.1 Energiebeheerschema problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een Samsung 5 series ultra met een Intel i3. Sinds ik de update van Windows 8 naar 8.1 heb ontvangen heb ik problemen met het energieschema..

Ik heb "Samsung Optimized Mode" bewerkt naar hetgeen wat ik erg prettig vind werken. Echter iedere keer na het restarten of opnieuw opstarten van de laptop springt hij naar "Energiebesparing"

Ik kan nergens vinden waarom windows deze telkens wilt hebben... Terwijl ik deze juist niet wil gebruiken!

Iemand die weet waar dit beïnvloed word, zodat ik het juist werkend kan krijgen?

Vriendelijke groet,
Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Energiebesparing start meestal wanneer een laptop zonder lader/adapter zit , heb je daar al eens naar gekeken ?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de schema's.. Ik heb een eigen schema die ik gebruik. Deze hielt hij ook altijd aan... Maar sinds Windows 8.1 erop zit gaat hij iedere keer terug naar een andere schema terwijl ik dat niet zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Heb je al gekeken naar een update van de door samsung geleverde energiebeheer software?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alles is up-to-date. En het beheerschema heeft gewoon een aangepaste schema die Samsung erin gezet heeft, zoals je ook zelf kunt aanmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Kan je die Samsung software niet beter van je pc verwijderen zodat je je eigen energie shema aan kan houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een ander schema aangemaakt, maar die onthoudt hij ook niet.. Tis Windows die steeds terug gaat naar een andere schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mij met dit rot probleem kan helpen? Een pc kan toch niet ineens uit zichzelf gaan bepalen welke energieschema hij gebruikt?

Als ik aangeef een schema te willen gebruiken, hoort hij dit te onthouden. Welke ik ook kies. hij past het iedere keer zelf weer aan naar 1 schema die hij wilt./

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:45
Is het niet gewoon die Samsung software (een service op de achtergrond wellicht) die telkens het energieschema van windows opnieuw instelt? Heb dit gedrag nooit bij windows zelf gezien in ieder geval.

Anders wellicht de standaard dingen als SFC /scannow draaien in powershell om te kijken of er niet wellicht iets van de windows installatie corrupt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dan zien wat van Samsung het schema bij invloed? Want hij heeft dit nooit gedaan tot de laatste 14 dagen.. Het is namelijk vrij irritant om na iedere reboot of opnieuw aanzetten het schema aan te moeten passen.

En wat is SFC?.... "Google is een goeie vriend.. Hij is nu met SFC /scannow bezig.. Wordt vervolgd"

Samsung heeft een eigen Energiebeheerschema staan. Dan lijkt mij dat hij deze moet instellen na iedere reboot, en niet een standaard Energieschema van Windows zelf?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2014 17:14 ]

Pagina: 1