Planetside 2 game pc

Pagina: 1
Acties:

• Bramzie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-04 15:47
Dag Allemaal,

Ik wil een (nieuwe) pc aanscahffen en een aantal van mijn oude componenten hergebruiken.

Wat ik wil gaan doen: Planetside 2 spelen en natuurlijk andere dingen, waar mijn huidige desktop prima voor is. alléén de FPS in planetside ergert mij tot een punt waarvan ik zeg: nieuwe pc! het budget is niet al te ruim, en ik hoef ook geen ultra settings configuratie, mijn beeldscherm heeft toch maar een maximale resolutie van 1680x1050.

Ik heb de componenten van de BBG meegenomen maar zou natuurlijk graag van jullie weten wat jullie ervaringen zijn m.b.t. het spelen van PS2 met een fatsoenlijke FPS.

Wat ik dus eventueel zou aanschaffen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,90€ 189,90
1Asus Z87-A€ 119,-€ 119,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,90€ 62,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 371,80

ik heb al reeds een HD7950 in mijn pc, die ik een tijd geleden heb ge-upgrade omdat ik dacht dat het aan mijn videokaart lag.. dit heeft iets geholpen maar ik ben er inmiddels achter dan mijn Q8400 wellicht een bottleneck is.. de harde schijf van 1 TB die ik nu gebruik plus mijn 700 Watt voeding en kast zou ik graag hergebruiken.

Alvast bedankt voor de moeite!

*Edit: ik heb ook gelezen dat Planetside 2 niet erg goed is geoptimaliseerd voor multicores en dat minder cores maar met een hogere kloksnelheid beter presteren voor deze game. weet iemand hier meer van?

*Edit 2: ik heb ook gelezen (op tweakers) dat er wat onenigheid is over de hoeveelheid RAM in je pc. de één zegt dat je meer dan 8 GB moet hebben, de ander zegt dat 8 GB ruim voldoende is.. iemand die mij kan vertellen wat PS2 op zijn/haar systeem gebruikt?

[ Voor 8% gewijzigd door Bramzie op 03-01-2014 00:51 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-04 15:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

het budget is niet al te ruim, en ik hoef ook een ultra settings configuratie, mijn beeldscherm heeft toch maar een maximale resolutie van 1680x1050.

K heb geen ervaring met ps2
Een of geen?
Anders kan je lekker een 760k pakken met een bijbehorend mobootje

[ Voor 5% gewijzigd door Frozen op 03-01-2014 00:53 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-04 00:46
Het moederbord en geheugen kan wel iets goedkoper. Met deze Gigabyte moederbord kan je ook overclocken.

pricewatch: Gigabyte GA-Z87-HD3
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

EDIT: Als je dan toch ooit 1080p wil gebruiken kan dat zonder dat je CPU daar moeite mee gaat krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Dunta op 03-01-2014 00:54 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-04 15:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

http://thelonegamers.com/...planetside-2-performance/
Overigens presteerd het spel veel beter voor intel cpus zie ik net, nvm mijn advies over de amd. Ga voor de intel.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• SirKartoffel
  • Laatst online: 13-04 08:17
kazuyakevin schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 00:53:
Het moederbord en geheugen kan wel iets goedkoper. Met deze Gigabyte moederbord kan je ook overclocken.

pricewatch: Gigabyte GA-Z87-HD3
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Zou de tacticals wel gewoon houden hoor, maar als je echt voor goedkoop gaat kan je indd voor de sports kiezen.

Wil je eigenlijk wel gaan overklokken, want anders kan het nog zeker 30 euro goedkoper...

Verder heb ik ook een tijdje planetside gespeeld met mijn huidige setup met i5-4670K en gtx 760 (gelijk kwa prestaties aan 7950) en ik draai dan zo'n 50 fps met alle toeters en bellen aan en 1080p. Op jouw resolutie verwacht ik dus wel dat je hiermee makkelijk de 60 fps haalt op de hoogste settings.

• Dunta
Overclocken zorgt er wel voor dat je in de komende jaren de nieuwere spellen toch nog kan spelen door je cpu een zetje te geven. Zoveel bespaar je ook weer niet als je een non-k versie kiest en een andere chipset op je moederbord. misschien 10 - 20 euro. Dan is overclocken toch mooi meegenomen.

Het verschil tussen de Tacticals en Sports is minimaal.

• Bramzie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-04 15:47
Ik ben eigenlijk niet van plan om te gaan overclocken, maar ik sluit het niet uit voor de toekomst. (al moet ik het dan natuurlijk nog even leren) Waar zit het verschil hem in als je kijkt naar het tactical en het niet tactical geheugen? ze zijn beide 1600 Mhz.. ik heb inderdaad ook gelezen dat een intel processor beter geschikt is.. hoe dat komt ben ik nog niet achter. is het de moeite waard om mijn videokaart te verkopen en een Nvidia te nemen? er word nog goed geld gegeven voor die 7950 kaartjes i.v.m. dat hele bitcoin verhaal..

• Dunta
Bramzie schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 01:09:
Ik ben eigenlijk niet van plan om te gaan overclocken, maar ik sluit het niet uit voor de toekomst. (al moet ik het dan natuurlijk nog even leren) Waar zit het verschil hem in als je kijkt naar het tactical en het niet tactical geheugen? ze zijn beide 1600 Mhz.. ik heb inderdaad ook gelezen dat een intel processor beter geschikt is.. hoe dat komt ben ik nog niet achter. is het de moeite waard om mijn videokaart te verkopen en een Nvidia te nemen? er word nog goed geld gegeven voor die 7950 kaartjes i.v.m. dat hele bitcoin verhaal..
Verkopen en kopen raak je alleen maar geld mee kwijt, je hebt een goede kaart wat ik gewoon zou houden. Als ik jou was zou ik de Overclock setup nemen voor die paar tientjes meer, hoef je het komend jaar niet meer een upgrade te kopen. Het verschil tussen die 2 geheugenkaartjes weet ik ook niet precies.
Pagina: 1