Niet mogelijk om internet te krijgen via Wifi

Pagina: 1
Acties:

• toondebruijn
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-09-2022
Hallo,

Ik heb een probleempje, Ik ben in Bonaire en slaap bij een onderzoeksbureau waar ik stage loop. Hier hebben we internet via een WIFI netwerk verspreid door een DrayTek Vigor2910. Echter is het voor mij niet mogelijk om internet te krijgen op zowel mijn MacBook als mijn iPhone.

Ik krijg op mijn MacBook als ik probeer verbinding te maken via DHPC de foutmelding dat ik geen IP heb, Als ik het handmatig invoer gebaseerd op gegevens van iemand die wel verbinding krijgt (alleen de laatste 2 cijfers van het IP veranderd) wel verbinding maar geen internet toegang. Ik kan wel verbinding maken met een ethernet kabel maar dit is niet erg praktisch omdat ik dan altijd op de bank moet werken aan mijn onderzoek.

Ik heb toegang tot de router maar hier vind ik geen vreemde dingen denk ik... Hier wat foto's van de router en mijn instellingen. http://imgur.com/a/kenmJ mochten er meer screenshots nodig zijn zal ik ze toevoegen.

en op mij iPhone doet het wachtwoord het niet.

Meerdere mensen hebben er problemen mee en ze zijn niet bereid iets aan het probleem te doen dus ik mocht het oplossen.

Hopelijk kan iemand mij en de andere mensen die er problemen mee hebben helpen

[ Voor 6% gewijzigd door toondebruijn op 03-01-2014 01:17 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ok 2 dingendie zowiezo opvallen

- Je load balancing rules ondesteunen geen ip's die de dhcp uitddeld
192.168.110.x vs 192.168.1.x
- en je lan subnet is het zelfde als het wan subnet. dat is ook niet goed

Dus ik vermoed dat je even je Lan ip adres op moet krikken naar 192.168.110.250 idem voor "gateway ip adres" in je dhcp settins

en dan nog 1 ding wep ??!!!! seriously. zet dat eens gauw uit en gebruik minimaal wpa(2)

mischien is er nog wel wat mis maar tranquilo swa probeer dit eerst maar eerst

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 03-01-2014 01:27 ]

Iperf

Verwijderd

Klopt wel meer niet aan die instellingen en loadbalancing staat ook uitgeschakeld.

probeer eens:
code:
1
2
3
ip4 address:  192.168.1.154 (of zo iets)
subnet mask: 255.255.255.0
router/gateway: 192.168.1.1

gateway is een gokje, anders probeer voor router/gateway wat je gebruikt hebt om het apparaat te bereiken.
Wat ik vermoed is dat er nog een router in het pand is, waar de gene die internet hebben verbinding mee maken.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

neee zijn wan is al 192.168.1.x
dus lan moet naar een ander subnet (ook het ip van de aplle dinges)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/knkw19V.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/j9A7mGC.png

[ Voor 84% gewijzigd door Fish op 03-01-2014 01:40 ]

Iperf

Verwijderd

fish schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 01:32:
neee zijn wan is al 192.168.1.x
Veras me, wat denk je dat het moet zijn? het is in ieder geval intressant aangesloten waarschijnlijk :P
want hij heeft z'n macbook met de 192.168.1.0 range geconfigureerd en kan de interface van de router opvragen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dual wan routertje op bonaire... nou dat kan eeen boel zijn

iig krijgt de wan een ip adres die automatisch verkregen is en niet in de dhcprange van de router zelf zit. dus van een andere router (hoger in de boom, of .. wie weet)

ik weet niet welke saki webo daar bezig is geweest maar intressant is het wel :P

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 03-01-2014 01:41 ]

Iperf

Verwijderd

fish schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 01:39:
iig krijgt de wan een ip adres die automatisch verkregen is en niet in de dhcprange van de router zelf zit. dus van een andere router (hoger in de boom, of .. wie weet)
psies, heb nog wel vreemdere constructies gezien en ook dat internet werk met twee routers achter elkaar in de zelfde range en twee keer de zelfde overlappende gateway.

Maar ik vermoed dat saki webo twee routers heeft geinstalleerd. een apparaat verbind wel en de andere niet. waarschijnlijk ook zelfde ssid maar niet de zelfde authenticatie :P

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zeg .... toon

Teken eens hoe het in elkaar hoort te zitten met wat daar nog meer ligt en waat het vandaan komt enzo
anders regel je ff een ticket dan wil ik wel ff langs komen hoor. toch kutweer hier

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 03-01-2014 01:59 ]

Iperf

• toondebruijn
@Fish,
Nou de constructie is volgens mij als volgt: Lynx-526 die ontvangt de kabel van buiten, die gaat naar die vigor router, en die vigor router heeft nog een verbinding met een router achter en boven het huis. Op de Lynx router kan ik nu niet inloggen, morgen even kijken op een bureau van een collega (vragen is een slecht idee)

Is er een manier om geforceerd aan de Lynx router te koppelen?

@friedzombie, ik ga zo proberen wat jij voorstelt maar pas als een stel Amerikanen naar bed zijn heb geen zin om gezeik te krijgen dat ik het internet mol, Kan ik hem zo omschakelen naar WPA2 niet dat dat problemen veroorzaakt bij de rest?

Ik ben trouwens met een kabel verbonden om op de router in te loggen

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Whitelist staat niet toevallig aan? Want dan moet je alle apparaten eerst toevoegen voordat ze toegang krijgen.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• toondebruijn
nee staat niet aan

Verwijderd

Veranderen van encryptie betekent ook dat je de clients opniew moet instellen (ook al is de zelfde passphrase gebruikt).

• toondebruijn
Oke nou toch ga ik het straks doen dan moeten ze maar even opnieuw een wachtwoord geven, Ik krijg trouwens het idee dat iedereen die internet heeft per toeval aan die andere router verbonden word... Want sommige hebben internet sommige niet en sommige na 3 dagen. Maar het vreemde is als ik die draytek router uit zet er geen wifi signaal meer is...

• toondebruijn
Ik heb wat van de ip adressen op de router aangepast zoals Fish zegt, hierna heb ik internet op mijn macbook en iphone... er zijn nog steeds een aantal mensen die geen internet heb maar die zoeken het zelf maar uit/die gaan klagen bij de verhuurder.

Heel erg bedankt ik kan weer lekker skype zonder dat ik de internet kabel er uit trek:D

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-11 09:41
fish schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 01:24:
Ok 2 dingendie zowiezo opvallen

- Je load balancing rules ondesteunen geen ip's die de dhcp uitddeld
192.168.110.x vs 192.168.1.x
- en je lan subnet is het zelfde als het wan subnet. dat is ook niet goed

Dus ik vermoed dat je even je Lan ip adres op moet krikken naar 192.168.110.250 idem voor "gateway ip adres" in je dhcp settins

en dan nog 1 ding wep ??!!!! seriously. zet dat eens gauw uit en gebruik minimaal wpa(2)

mischien is er nog wel wat mis maar tranquilo swa probeer dit eerst maar eerst
-load balancing staat uit zoals TS idd opmerkt.
-Wifi is onbeveiligd zie ik in zijn screenshot (bovenin staat disabled)

daarnaast heeft de Draytek een LAN adres van 192.168.1.250, en dus geen 192.168.1.1 (gateway van je laptop staat dus niet naar de DrayTek)

Stap1:
wijzig het LAN subnet van de Draytek

Stap2: vraag een nieuw Dynamisch IP op. Als het goed is krijg je die van de DrayTek, met zijn NIEUWE LAN ip als gateway. (Zo niet dan is er een 3e router in het spel, of is het incorrect aangesloten zoals bijv. 2 routers in 1 netwerk :) )

Je kunt ook in de DrayTek ook nog even via het diagnostics menu testen of de DrayTek zelf wel internet heeft, dat is wel een soort van vereiste :P
ping naar 8.8.8.8 en naar google.nl bijvoorbeeld.

Suc6!

Edit: je hebt het al gevonden, ik had de F5 even moeten gebruiken :+

ik gok dat beide routers in hetzelfde netwerk zitten?

[ Voor 5% gewijzigd door DJSnels op 04-01-2014 03:12 ]

• toondebruijn
Oke internet werkt maar we moeten allemaal manual adressen invullen.

Dit is het probleem:

als je DHPC gebruikt connect hij naar 192.168.1.1 dat is een Linksys router die geen verbinding heeft tot de internet en een anders SSID heeft dan de router 192.168.1.250

Weet iemand wat ik kan aanpassen zodat iedereen automatisch naar 192.168.1.250 connect?

Ik heb zoals eerder al aangegeven de Load balance rules aangepast. en welke lan subnet moet ik aanpassen bij mijn draytek?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dhcp uitzetten op de linksys, waarchijnlijk reargeert hij net eerder dan de goeie (waar dhcp aanstaat)
volgens mijn is het nog steeds een bende maar als het werkt, niet meer aankomen

[ Voor 38% gewijzigd door Fish op 21-01-2014 01:00 ]

Iperf

• toondebruijn
nop dat werkt niet, maar ik denk dat dat komt omdat de drayteck geen ip kan uitdelen. dus moet ik even kijken of ik dat gefixt krijg. (eerst krijg je geen ip daarna een self assigned ip adres die niet werkt)

Ja klopt maar ik wil het graag gemaakt zien aangezien we met 20 mensen met allemaal een laptop en allemaal een telefoon zitten en het soms lang zoeken is naar een werkende ip (er komen ook veel mensen op bezoek)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je hebt nog steeds 2x hetzelfde subnet voor en achter de draytek toch, fix dat nou eerst eens

Iperf

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

fish schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 02:31:
je hebt nog steeds 2x hetzelfde subnet voor en achter de draytek toch, fix dat nou eerst eens
ik denk dat fish dit bedoeld:
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/20/tua9.jpg

wekt dat toevallig? O-) O-)

[ Voor 17% gewijzigd door flipkipse op 21-01-2014 08:44 ]

Certified Google Teacher.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

flipkipse schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 08:39:
[...]

ik denk dat fish dit bedoeld:
[afbeelding]

wekt dat toevallig? O-) O-)
Ja bijna helemaal goed, maar je moet 1st ip adres dan ook nog wijzigen

ah .. het is Bonaire, merk je gelijk aan het tempo waarin het gefixed wordt ..... tranquilo

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 21-01-2014 09:11 ]

Iperf

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

owjah het NAT ip adress had ik ever over het hoofd gezien. Die moet uiteraard dan ook naar: 192.168.178.1

Certified Google Teacher.

Pagina: 1