• bjorn44
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik heb exact de PC uit de best buy desktops van November (het mainstreamsysteem)
Ik zat er aan te denken om de processor te gaan overclocken maar nou vroeg ik me af of dat wel slim is. Ik krijg namelijk tijdens het spelen van battlefield 4 een maximale temperatuur van 78 graden op mijn cpu, als ik hem overclock word dit denk ik teveel. Heb ik misschien iets fout gedaan tijdens het bouwen van de PC of is dit normaal voor deze processor?

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:43
Ik heb dezelfde CPU in mijn PC zitten, maar ik heb zelf de volgende temperaturen op de standaard snelheid:

Idle: 28-29 graden
100% load op alle cores: 48-49 graden

Ik denk dan ook dat er iets mis is de koeling van je CPU. Een aantal zaken die je even moet controleren:
- Zit de koeler er goed op (en draait de ventilator wel goed rond?)
- Heb je wel airflow in je kast?
- Is het plastic beschermkapje van de CPU koeler wel verwijderd?
- Hoeveel graden is de CPU als je niks doet in Windows?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:14
Als je de stock koeler gebruikt kan dit een vrij normale temperatuur zijn. bij overklokking met deze cpu zou ik een andere Koeler aanraden. Ik ben erg tevreden met mijn H100i icm een 4670K, maar de Haswell cpu's schijnen vrij geluksafhankelijk te zijn qua overklok. De mijne doet vrij makkelijk 4.6Ghz bij 1.23v (misschien lager voltage mogelijk met finetuning), maar ik lees ook verhalen waar ie niet hoger wil dan 4.2Ghz wat je ook probeerd.

Edit: Ik zie dat je schijnbaar een Mugen 4 koeler hebt, deze koeler zou betere resultaten moeten geven denk ik, ik zou idd even de zaken bekijken die UTwizzard aangeeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennism op 03-01-2014 00:48 ]