#1: hij is volgens mij scheef en moet ietsje meer naar rechts getilt worden. Bovenin vind ik em ook te krap gekaderd. Goed om aan te geven dat het in de efteling is geweest, maar verder valt deze eigenlijk een beetje uit de serie wat draaimolens betreft.
#2: ik vind dit eigenlijk de interessantste van de serie. Je ziet iets meer van de draaimolen, weinig tot geen vervelende overbelichting en de beweging in de kettingen is ook leuk, Misschien had je de mogelijkheid niet om achter het hek met een UWA te fotograferen, maar het hek is wel irri

Ook de takken van de bomen rondom zijn wat storend voor de foto.
#3: Naast dat hij een beetje scheef lijkt te staan weet ik niet zo goed wat ik van de compositie moet vinden. Ok, het is een draaimolen die achter het muurtje gefotografeerd is, maar verder is het niet echt interessant.
#4: de nadruk ligt meer op de slingers dan de draaimolen, die hier slechts een achtergrond-rol vervult.
Wat wel bijzonder is, is dat je de sfeer zou kunnen opvatten als een soort van ghost-town. Er is licht en beweging in de draaimolens, maar verder is het uitgestorven. Er staan geen mensen op de foto.
Het lijken voor mij eerder op goed gelukte avondfoto's van bewegende draaimolens, maar wellicht is dit juist de bedoeling. Ik vraag me af wat wilde je precies met de foto's wilt laten zien? Is het de hoe het licht uitziet bij een bewegende draaimolen wat je mooi vindt, of de beweging dusdanig smooth maken dat je alleen een lichtshow ziet?
Ik heb zelf slechts 1 of 2x zulke foto's gemaakt en hetgeen waar ik op zou letten is dat de compositie interessant genoeg is, bijvoorbeeld inderdaad met een UWA vlak ervoor gaan staan, omhoog gericht zodat de molen nog groter uitziet. De beweging zou ik iets minder smooth maken zodat je toch nog kunt zien dat er schommels aan een draaimolen hangen, al dan niet met iemand erop.
Wat je bijvoorbeeld ook zou kunnen doen, is de beweging smooth maken en dan wachten totdat de molen stil staat en dan nog even langer belichten. Dan krijg je van die ghost-effecten waarbij de draaimolen én stilstaat én beweegt.
[
Voor 9% gewijzigd door
Deathchant op 03-01-2014 09:59
]