Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xbox 360 controller word niet herkent op PC

Pagina: 1
Acties:

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-11 16:27

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Ik heb nu al een tijdje dat mijn Xbox 360 controller niet herkent word op de pc. Ik dacht eerst dat dit kwam doordat hij was aangesloten op een USB hub maar ook direct doet hij niets. Ik heb vervolgens geprobeerd om de drivers zelf te downloaden via de Microsoft website maar ook dit helpt niets. Ik heb toen alle USB apparaten (inc de host) verwijderd en de pc opnieuw opgestart. Heel netjes installeerde hij alles behalve de controller. Geprobeerd op mijn 360 console en daarop werkt hij gewoon prima. Tijdens het aansluiten brand het lampje ook voor 1 seconden en daarna niets meer.

Hij staat niet bij apprataar beheer ook ook cmd -> joy.cpl toont geen controller. Nu weet ik niet wat ik nog meer kan proberen want het lijkt me toch een driver probleempje te zijn?

HOI.

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
*Bump*

HOI.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:31
Hm, branden er verder wel lampjes op je controller? Zou het eventueel een kabelbreuk kunnen zijn?

• S3nz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-07-2022

S3nz

Modder in opleiding

Volgens mij werkt een xbox controller/ ps3 controller via een kabeltje ook niet zo goed, en kan je het beste voor een xbox controller een ontvanger kopen...

anders moet je even googelen, bijvoorbeeld xbox 360 controller pc

FX6300 4Ghz - H100i - Gigabyte GA-970A-UD3P - XFX HD 6870 - Crucial Ballistix 2x4GB - FD Core 1000 Modded (work in progress)

Verwijderd

Je hebt twee controllers: draadloze en bedraad. De draadloze werken niet standaard op je computer, aangezien de USB kabel daar puur als stroomkabel werkt. Hier zul je dus een ontvanger bij moeten kopen die het signaal van de controller oppakt. Heb je een controller met draad dan zal die inderdaad moeten werken,
Wat ik hier niet uit opmaak is of jij nou de draadloze of de controller met draad hebt?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:19

Umbrah

The Incredible MapMan

De bedrade met de kabel >VAST< er aan heb je, of heb je een draadloze met een play & charge kabel (de kabel kan los). Als je die laatste hebt, dan heb je ook dit nodig:

http://www.amazon.co.uk/X...ver-Windows/dp/B000MGVAAQ

Ik kon hem niet meer vinden op een NL-se site, maar hij zit wel gebundeld in:

pricewatch: Microsoft Xbox 360 Wireless Controller for Windows Wit

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Sorry het gaat om een controller met vast draad. Speciaal gekocht ook voor gebruik met de PC en heeft een paar keer aan de Xbox 360 gezetten. De lampjes branden wel als ik hem aansluit maar dit is minder dan 1 seconden. In het hardware overzicht is hij nergens terug te vinden. Een kabelbreuk lijkt mij onwaarschijnlijk want op de Xbox werkt hij wel en zoals gezegd het lampje werkt wel, al is het kort.

Ik denk dat het een driver probleem is want nu ik er goed over nadenk heb ik het probleem sinds een verse installatie een kleine 2 maanden geleden.

HOI.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:19

Umbrah

The Incredible MapMan

In dat geval, test hem eens op een andere PC.

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Goed idee! Zojuist gedaan en daar word hij gelijk herkend..

HOI.

Pagina: 1