Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem: Ik heb 2e hands sacd speler gekocht, een Philips DVD963sa. Ik heb 'm aangesloten volgens de handleiding en (bijna) alles werkt. Hij speelt een cd af. Hij speelt een dvd af. Ook speelt hij een SACD af (dat zie ik op mijn TV) echter ik hoor geen geluid! Niet in de SA 2 mode en niet in de SA 6 mode. Als ik vervolgens op dezelfde SACD overschakel op "normale" cd dan speelt hij wel af MET geluid. Wat doe ik verkeerd?
Is via scart op tv aangesloten, het probleem is hetzelfde: Geen geluid via SACD op TV , wel via normale CD.
Heeft dit niet met de bitrates te maken van sacd ?
Werkt het wel als je hem via een digitale aansluiting (SPDIF of Optisch) op een versterker aansluit ?
Werkt het wel als je hem via een digitale aansluiting (SPDIF of Optisch) op een versterker aansluit ?
Dat weet ik niet, die mogelijkheid heeft mijn oude versterker niet. Ik kom er nu ook achter dat de speler niet in Nederland is geleverd (hoewel er er wel nederlandse taal op zit) Zou dit er nog iets meet te maken kunnen hebben (de SACD van Pink Floyd is wel nederlands???) ??
SACD moet juist over de analoge uitgangen werken. Het staat me bij dat dit via SPDIF niet gaat.
Het lijkt erop dat deze Philips speler een SACD bitstreamed via DSD en niet over de analoge uitgangen.
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
@j-phone: Wat kan/moet ik daar-aan/mee doen?
Probeer eens of je wel geluid krijgt als je de analoge uitgangen pakt, en dus niet de SCART. Als dat niet werkt, toc ergens proberen of je hem aan een versterker met digitale ingang kunt hangen om te testen 
SACD FTW btw, dat klinkt erg lekker namelijk
SACD FTW btw, dat klinkt erg lekker namelijk
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hij is ook via analoge draden volgens handleiding aangesloten, dus op de FRONT L/R speakers. Normale CD werkt ook gewoon, alleen als ik met dezelfde cd overschakel op SACD (maakt niet uit 2 of 6) dan zie ik aan alles dat de speler werkt (er verschijnt nl. tekstinfo op speler en tv, tijd loopt enz), echter ik hoor niets.
Pagina: 1