Game PC [<400]

Pagina: 1
Acties:

• socius
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-04 21:31
Hoi,

Eisen
Ik wil graag een game PC bouwen die een tijdje mee kan maar ook zo goedkoop mogelijk is voor mijn wensen. Ik heb een aantal games op het oog die ik graag zou willen spelen, en de zwaarste uit de reeks is Watch Dogs. Ik hoef niet per se op de hoogste settings te spelen maar het zou wel fijn zijn als ik een fatsoenlijke framerate (>25 fps) krijg bij ieder spel, dus ook bij de zware spellen. Ik vind het ook niet erg om enkele maanden te wachten als het veel kan schelen, maar dus niet voor een paar tientjes. Grootte is onbelangrijk, evenals geluidsniveau. Ik heb geen ervaring met overklokken en wil dit het liefst ook niet doen, zodat ik niets kapot maak. Randapparatuur zoals toetsenbord, muis, speakers heb ik al. Een scherm zal ik waarschijnlijk tweedehands kopen, dus daar heb ik geen advies voor nodig.

Oude componenten
Ik heb een antieke PC liggen van ongeveer 10 jaar oud, en ik denk dat ik daar weinig aan heb, behalve misschien enkele componenten:
- de kast, afmetingen van een standaard desktop PC maar kan het typenummer of de naam niet vinden. Ik weet niet of je tegenwoordig een andere soort kast nodig hebt, anders zou ik deze graag nog gebruiken.
- NEC DVD RW ND-4550A
- Voeding SP-ATX-400W, dit komt volgens mij wel kritisch om te hergebruiken door het relatief lage vermogen.
De rest is zo zwaar verouderd dat het niet meer aan de eisen kan voldoen.

Voorstel
Als ik ervanuit ga dat ik de voeding, DVD drive en kast kan hergebruiken kom ik op de gemodificeerde BBG Budget PC uit van november 2013. Met de system requiremnts van Watch Dogs en Passmark heb ik gecontroleerd dat deze setup hem wel aan moet kunnen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 750K Boxed€ 65,50€ 65,50
1ASRock FM2A75 PRO4-M€ 0,-€ 0,-
1MSI R7850-2GD5/OC€ 127,-€ 127,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX€ 43,49€ 43,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 284,94

Alvast bedankt voor enig advies.

[ Voor 3% gewijzigd door socius op 02-01-2014 18:59 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-04 15:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik heb geen idee over de kwaliteit van de voeding. De kast ken ik zelf ook niet.
Ik zou hier even een kijkje nemen, denk ik precies wat jij wil met nog wat leuke keuzes ertussen:
Game pc 400 euro.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-04 15:26

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Een 10 jaar oude voeding heeft een verouderde layout, zo mis je bv de 4pin cpu stekker en de 20pin moederbord stekker is tegenwoordig 24pin. Bovendien is meestal de rek er wel uit na 10 jaar.

Ik adviseer je een goede nieuwe voeding aan te schaffen. Een kijkje in de verse BestBuyGuide kan je op weg helpen.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:15
Stef602 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:25:
Ik heb geen idee over de kwaliteit van de voeding. De kast ken ik zelf ook niet.
Ik zou hier even een kijkje nemen, denk ik precies wat jij wil met nog wat leuke keuzes ertussen:
Game pc 400 euro.
Als je idd in dat topic geen idee krijgt van wat mogelijk is voor rond de € 400,--

dan weet ik het ook niet meer ;)

• socius
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-04 21:31
Bedankt voor jullie reacties. Een nieuwe voeding is dus noodzakelijk. Ik zal wat meer onderzoek doen aan de hand van de link.