Grafische kaart voor Dolphin wii-emulator

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baram
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-05 11:07
Beste allen,

Nu ik eindelijk eens een fatsoenlijk excuus heb om mijn grafische kaart te vervangen, wil ik graag jullie hulp vragen bij mijn keuze. Graag zou ik de Dolphin wii-emulator gebruiken, maar mijn huidige opstelling haalt met moeite de 22% speelsnelheid. Mijn huidige systeem is een Dell Precision 390, met core2duo 6700@2.66 GHz, 8gb RAM, en nVidia NVS 285. Volgens de gegevens van Dolphin is de CPU nog voldoende om de emulator te draaien, daarom vermoed ik dat de de bottleneck de grafische kaart is. Het is mij bekend dat deze kaart niet voor spellen bedoeld is.

Mijn vraag is dus welke grafische kaart het beste aansluit bij mijn CPU. Ik heb een voorkeur voor een nVidia kaart van MSI wegens de stilte, en het liefst geef ik rond de 100 euro uit, met een max van 150. Hiermee heb ik de keuze uit het volgende lijstje: http://tweakers.net/categ...YmliC6LDEHaJapkbmlUm1tLQA

In de eerste instantie zou ik dan kiezen voor de MSI N650Ti PE 1GD5/OC. De GTX650Ti zou beduidend betere prestaties geven dan de GTX650. Voor 2 tientjes verdubbel ik het geheugen. De GTX660 is weer veel beter dan de GTX650Ti.

In conclusie, welke kaart past het beste bij mijn CPU:
GTX660
GTX650Ti 2g
GTX650Ti 1g
GTX650

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een c2d e8400 (3GHz) en had een HD7850 gekocht om oa dolphin sneller te maken, maar de snelheid bleef het zelfde (Zelda TP), ik ga er dus vanuit dat de bottleneck de CPU is.

[ Voor 3% gewijzigd door Manke op 02-01-2014 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baram
@Manke Welke GPU had je initieel? En wat is de snelheid die je haalt in Dolphin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Ik had een oude 9500GT, veel spellen deden het best goed, zoals Zelda WW en Mario Galaxy. Zelda TP is veel zwaarder en vraagt meer CPU kracht, de snelheid weet ik niet meer, maar het was onspeelbaar in de openlucht, ook met de nieuwe kaart.
Welke spellen wil je ermee spelen?

[ Voor 4% gewijzigd door Manke op 02-01-2014 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Een Wii kost minder dan 100, en een WiiU draait ze ook af en kun je uiteindelijk meer mee en er komt meer voor uit. Ik denk dat je emulator niet de reden zal zijn, en dat wordt hier op GoT ook niet in dank afgenomen. Vind AUB een andere reden... De emulator an-sich is niks mis mee, het is echter wel een probleem als je de spellen gaat downloaden. Maar het gaat je om kosteneffectief te zijn, en dan is een PC van 300W en een vrij hoge kostprijs puur en alleen om Wii spellen te spelen natuurlijk niet zo snugger. Aanschaf EN verbruikskosten liggen hoger.

Los van de app, voor ELK performance probleem geld dit: eerst kijken wat je bottleneck is, hikt je GPU tegen de 100% aan, of is het je CPU? Of je netwerk? Meten = weten! Je zegt dat het je GPU is, maar weet je dat zeker? En wat VERWACHT je? 640*480 is heel anders dan 5760*2160 uiteraard voor een videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baram
Super Mario Galaxy 2
GoldenEye
Sport Resort
Mario Kart
Zelda (weet het verschil niet tussen de verschillende versies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baram
@Umbrah, Een Wii met toebehoren kost niet minder dan 100 (heb al uitgebreid op marktplaats gekeken), en komt al snel in de buurt van een nieuwe videokaart in dit geval. Daarnaast zijn er meer punten waarop mijn huidige videokaart te kort schiet, maar elke upgrade in deze orde zal voldoende zijn voor die punten. Daarom grijp ik de emulator aan als criterium. Daarnaast snap ik niet helemaal wat je bedoelt met dat mijn reden op GoT niet in dank wordt afgenomen. Dolphin kan prima met legale spellen gespeeld worden en ik vraag ook geen advies over hoe ik spellen illegaal kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Usenet wordt toch ook besproken en dat wordt toch echt maar voor 1 ding gebruikt. Ook al mag je films van de wet downloaden, het blijft stelen.

Zelda WW = Wind Waker voor de gamecube, TP = Twilight Princess :)

zoek een op youtube hoe het werkt met een core2quad als je moederbord die aankan, c2d is te zwak voor veel spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baram
Ik baseer mij hierop: https://forums.dolphin-emu.org/Thread-dolphin-cpu-hierarchy

Volgens mij is de 6700 een high end c2d, dus zou tussen fast en moderate/fast moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Die Nvidia NVS 285 is gegarandeerd de bottleneck. Die kaartjes zijn geschikt voor een beetje office/CAD werk maar niet voor spelletjes.

Als je er een goedkope Geforce of Radeon in zet kan je waarschijnlijk dichtbij 100% speelsnelheid komen.

Ik heb de NVS 295 in een workstation en dat ding is niet vooruit te branden in spellen. Deze kaarten hebben maar een paar shaders en een 64bit geheugenbus, allebei niet goed voor spellen.

(de NVS 295 heeft maar 8 Cuda processor kernen)

Zie hier wat specs van deze kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baram
@firebird, dat vermoeden heb ik ook. ik ben dus benieuwd welke GPU het beste bij mijn CPU past:
GTX660
GTX650Ti 2g
GTX650Ti 1g
GTX650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
je cpu en mobo kunnen ze ws allemaal aan, kan je voeding ze aan (1 of 2 stroomconnectoren, vermogen)?
dan werkt de goedkoopste zelfs goed met dolphin en is je cpu de bottleneck.

[ Voor 11% gewijzigd door Manke op 02-01-2014 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 17:36

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Volgens mij moet je bij Dolphin vooral een goede cpu hebben, eentje met goede single core performance om precies te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Digital-DNA op 02-01-2014 19:37 ]

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baram
@Manke: voeding is 375W, zou voldoende moeten zijn toch? Zeg je dat zelfs de gtx650 mijn cpu voorbijstreeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baram
@Digital-DNA, cpu zou in orde moeten zijn: https://forums.dolphin-emu.org/Thread-dolphin-cpu-hierarchy. huidige GPU (nvs 285) is nadrukkelijk niet bedoeld voor spellen, daarom vermoed ik dat dit de bottleneck is in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
http://www.geforce.com/ha...ce-gtx-650/specifications
Voeding moet 400W zijn, maar 375W moet ook werken.
Met die kaart wordt je cpu de bottleneck en verschilt het per spel hoe snel ze lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Ik haal 50%-60% snelheid met zelda tp op de hyrule fields, met e8400 3GHz en 7850HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baram
@Manke, dank. Hoe weet je dat de cpu dan de bottleneck wordt, en niet pas bij gtx650 ti en hoger? De 7850HD is on par met de gtx660. Wat heeft je doen besluiten om voor deze duurdere kaart te gaan i.c.m. je c2d?

Als we toch aan de onderkant van de prijsklasse zitten, in het lijstje staan ook GT630s. Als ik het goed begrijp zit de GT serie fors onder de GTX versie wat betreft prestaties. Denk je dat die ook voldoet, of is dat echt te laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 17:36

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik heb een C2Q op 3400mhz en die draait F-zero GX voor geen meter. M'n gpu is prima, dat is echt niet het probleem. Je merkt het ook wel als je de gpu-settings helemaal omlaag gooit en het nog steeds even gammel draait. Ik blijf er bij dat je veel meer rauwe cpu power nodig hebt.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Elke nieuwe gpu zal je spellen sneller maken vergeleken met wat je nu hebt, goed speelbaar, maar sommige spellen hebben gewoon een betere cpu nodig dan die wij hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Manke op 02-01-2014 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baram
@Digital-DNA, werkt geen enkel spel op Dolphin? Welke GPU heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baram
@Manke, daar ga ik wel vanuit ;) De goedkoopste kaart is rond de 90 euro, de duurste kaart rond de 150. Mijn vraag is dus of die van 90 voldoende is, of dat dat een slechte bezuiniging is en ik beter voor een duurdere kaart kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
hier draait f-zero soepel met een c2q
YouTube: F-Zero GX (GC) on Dolphin Wii/GC Emulator 720p HD

zelda ss draait hier soepel op een i5 met gtx560ti, op mijn systeem draait ie slecht met een hele goede gpu
YouTube: DOLPHIN - The Legend of Zelda: Skyward Sword - SD vs. HD | The Pixel Press

kijk eens rond op youtube, staan echt veel filmpjes op van dolphin met de systeeminfo erbij. ;)
zoek welke spellen je wilt spelen + dolphin en je ziet hoe het draait en wat je ervoor nodig hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Manke op 02-01-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baram
Heb even gekeken op youtube, blijkt dat de 6700 het prima doet voor Dolphin. Het ziet ernaaruit dat de 650 prima voldoet voor waar ik het voor wil gebruiken, en voor 30 euro goedkoper dan de ti. In deze prijsklasse is dat een flink verschil.

Ik ben eruit! Het wordt: pricewatch: MSI N650-1GD5/OCV1

Iedereen, en met name Manke, heel hartelijk dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
geen probleem :)
heb even mario kart gespeeld, werkt goed alleen het geluid hapert, kan het niet oplossen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-05 15:00
Met dolphin is het probleem echt je CPU, die is veel en veel te traag. Sommige games werken pas lekker op een moderne I7. Belangrijk is daarbij dat twee threads zo snel mogelijk worden uitgevoerd, dus meer dan dualcore biedt eigenlijk geen voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 11:25
Is dit niets? LINK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baram
Hey allen,

Even een vervolg: hij is binnen en we hebben al met veel plezier Super Mario Galaxy 2 gespeeld, dicht tegen de 100% aan. Goldeneye is een brug te ver, maar voorlopig is het goed genoeg
Pagina: 1