Home cinema: 5.1 draadloos vs 2.1 vs soundbar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:39
Op dit moment heb ik een 5.1 setje (Z-5500) in de huiskamer staan die wordt gevoed door een media player.

Kabels wegwerken is een ramp bij ons en ik wil daar nu vanaf, vooral omdat er een kleine rond gaat kruipen binnenkort.

Nu ben ik eens rond gaan kijken voor een draadloze 5.1 set, of in ieder geval draadloze achterspeakers, maar daar zijn er niet zo veel (meer) van en dat komt met een redelijke meerprijs voor zo'n ontvanger en eigenlijk gebruik ik die speakers alleen effectief met bepaalde films bedacht ik me later. Zo vaak kijken we nou ook niet films (wel heel veel series) en 2.1 sets of een soundbar kunnen ook voor een surround effect zorgen. Mogelijk is een 5.1 set (draadloos dus) echter alsnog wel beter. Tv kijken doe ik met dezelfde media player waarmee ik films en series kijk, dus dat komt automatisch mee, maar geluid van tv-uitzendingen zal sowieso geen grote verschillen geven qua kwaliteit lijkt me.

Toen werd de zoektocht ineens een heel stuk groter. Een 2.1 set of een soundbar zijn dus ook ineens opties. Dan is een eerste schifting op basis van specs vergelijken ineens lastiger, want hoe vergelijk ik een 5.1 set met een 2.1 set of een soundbar? Zijn er specifieke redenen waarom de een beter is dan de ander of voor- of nadelen puur op het type setup?

Uiteraard zijn hele mooie oplossingen mogelijk met losse receiver en losse boxen etc., maar het budget is max 400 a 500 euro. Iets vergelijkbaars aan de Z-5500 zou leuk zijn qua resultaat, maar ik weet niet of dat te realiseren is met mijn opties icm budget. Misschien kan het zelfs een stuk beter, maar helaas is audio dus niet mijn sterkste kant, vandaar dit topic :)

Voor het gemak zou het fijn zijn als er een blu-ray speler bij de set in zit, al kan ik altijd ook nog een losse speler aanschaffen. Verder heb ik wel wat eisen / wensen, maar ik wil eerst graag mijn zoektocht proberen te beperken tot 1 type product. Daarbinnen kan ik dan verder zoeken op specs, prijs en uiterlijk en eens bij een winkel kijken/luisteren bijv.

Hopelijk kunnen jullie me hier wat bij helpen. Elk advies is welkom, ook als ik dit bijv helemaal verkeerd bekijk en er nog meer opties zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-07 22:42
Als je toevallig uit de regio Eindhoven komt en iemand kent met een pasje is deze nu 400 euro in de Philipswinkel: (t/m 5 januari)
pricewatch: Philips Fidelio E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-07 10:57
Brazos schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:23:
Als 2.1 set kan ik je wel de Bose Companion 5 aanraden, ik heb hem zelf niet maar ik heb hem wel eens (zeer sceptisch dat ik was) beluisterd, en ik was letterlijk onder de indruk van het surround geluid. Ik zou zweren dat er 2 speakers achter me stonden..... zelfs al wist ik beter.
Bij een Bose demo-opstelling? Of bij iemand thuis, waar het opeens stukken minder/niet blijkt te werken?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 115% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Brazos schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:31:
Op kieskeurig krijgt hij wel een 9,7 uit 12 reviews.
Ja, und? Over niets-zeggende graadmeters gesproken :) Hoop dingen zijn daar "perfect" die ik nog niet met 100 Euro toe zou willen hebben. Dat soort (positieve) consumenten "reviews" zeggen mij niets. Wil er wel eens kijken naar de eventuele negatieve dingen, die ik eerder geloof en vaak waarheidsgetrouw(er) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
hoeveel waarde hecht je aan surround/muziek/geluid?
persoonlijk vind ik geluid niet extreem belangrijk. nou ja het moet er zijn, en beter dan de tv doet. Maar ik ben snel tevreden.

Zelf heb ik een soundbar van LG (LG HLX55W).
deze is niet meer te koop. maar is vast een opvolger van. Was ik volgens mij nog geen 300 euro aan kwijt, en heeft een Blu-ray 3D speler, en een draadloze subwoofer. Echt surround geeft het niet, maar voor mij is het een prima optie waarbij ik geen kabeltje in het zicht heb. In mijn nieuwe huis ga ik hem ook weer in de woonkamer hangen, en maak ik op zolder een game/film-ruimte.

Dus: hoe belangrijk is audio? ben je een audiofiel? of moet die gewoon lekker hard kunnen zonder rare geluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Brazos schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:35:
Dat noemen ze vooroordelen, en niet open staan voor andere meningen. Dan kun je beter niets op zoeken, en gewoon meteen de kop in de nek gooien.
Dat heet ervaring en niet vallen voor meningen van mensen die een nieuw speeltje hebben dat oh zo geweldig is en waarvan ze de eventuele nadelen (nog) niet (willen) onderkennen.

Zo'n Bose setje is altijd minder indrukwekkend dan luidsprekers om je heen, heeft een niet zo strakke bas als een losse subwoofer, mist een heel groot frequentie-bereik etc. Oh, nee, geluid krijgt een 10 op Kieskeurig.

Als mensen zeggen dat dat allemaal niet zo is is dat heel leuk voor hen maar totaal geen waarheid. Heb je geen ruimte en boeit kwaliteit weinig: vooral zo'n ding kopen. Geef je wel om geluid en is het niet erg om wat luidsprekers om je heen te zetten: dat doen aangezien dat véruit superieur is.

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 03-01-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-07 22:45
Ik herken je probleem sterk.

Had hetzelfde. Altijd een 5.1 setje gehad maar de kabels gingen op een gegeven moment erg hinderen. De vraag is dan ook wat je het belangrijkste vindt, zoals hierboven ook al vermeldt.

Ik kon vrij goedkoop een hele simpele soundbar op de kop tikken (Philips HTL2160). Daar staat een hele negatieve review over op Tweakers maar ik ben zelf blij verrast door de prestaties. Ligt ook wel een beetje aan de grootte van de ruimte etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Brazos schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:43:
Dit is ten eerste al een ander zwart maken, een zeer zwakke manier van communicatie
Hoezo? Dit werkt gewoon, bij vrijwel iedereen zo. Confirmation bias, etc. Zat termpjes voor, niks raars aan.
"En jij denkt niet dat de topic starter zich daarvan bewust is? Wil je minder speakers/minder kabels etc. dan moet je concessies maken.
Aan zijn vraagstelling af te leiden niet nee? Hij vraagt toch specifiek of draadloos 5.1 beter is?
Wat je mist is niet belangrijk als je daar geen behoefte aan hebt, wat in overvloed aanwezig is gaat pas irriteren. (iets wat veel andere 2.1 setjes hebben)
Come again? Wie heeft er geen behoefte aan die missende frequenties? Zelden zulke B.S. gehoord.
Precies, net zoals wat je net zelf hebt gezegd ook geen waarheid is.
Leg even uit waar onwaarheden staan please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:53
Hangt heel erg af van wat je wil. Ik zelf heb rond gekeken en ben uiteindelijk voor een Sonos Playbar gegaan. Was er 520 euro voor kwijt (normaal is ie 700 euro). Ik ben nu tevreden over het geluid van mijn tv maar ga er in de toekomst nog wel een Sonos subwoofer voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 102% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07 15:40
Gegeven het budget zou ik eerst eens gaan nadenken over wat je uiteindelijke doel gaat worden. Wil je voor die 400 a 500,- helemaal klaar zijn? Of is dat een eerste stap in een (later uit te breiden) systeem?
Daarna komt de vraag wat het voornaamste doel is. Richt je je voornamelijk op films? Dan is een 5.1 / 7.1 systeem toch de mooiste keuze, en ontkom je vrijwel niet aan bekabeling wegwerken. Draadloos is niet echt een goed functionerende opossing (heel veel storing). De genoemde 2.1-systemen van bijvoorbeeld Bose zijn ten opzichte van de "echte" 5.1 systemen toch wel een stukje minder. Het is een leuke manier van een soort van surround creeeren, maar je hoort toch wel degelijk het verschil met als daadwerkelijk speakers op de plek staan waar het geluid vandaan hoort te komen.
Als je meer geinteresseerd bent in muziek ben je beter af met een kwalitatief goede 2.0 (eventueel 2.1) opstelling.

Wil je later nog eens gaan upgraden, dan zou ik voor nu beginnen met een 2e hands versterker (stereo) en 2 goede front-speakers (paar mooie zuiltjes bijvoorbeeld) waarmee je al een leuke prestatie kan halen qua geluid. Later kan je dan nog eens je versterker vervangen voor een knappe receiver en eventueel gaan uitbreiden met een sub, center, en rears mocht je daar dan nog behoefte aan hebben.
Een goed volwaardig surround-systeem ga je voor dit budget namelijk niet krijgen, en je zit altijd aan de onderkant van de markt dan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Brazos schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:56:
Ik zie alleen wat vooroordelen en minachting richting reviewers van consumenten vergelijkingssites en zelfbenoemde redenen waarom jouw mening boven een ander zou staan.
Beter lezen wellicht. Minder goede surround, minder goede bas, minder goed frequentiebereik. Zal allemaal geheel onbelangrijk zijn, want op KK geven de meeste mensen een 10 (!) voor het geluid. Puur objectief d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
ECiftci schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:51:
Hangt heel erg af van wat je wil. Ik zelf heb rond gekeken en ben uiteindelijk voor een Sonos Playbar gegaan. Was er 520 euro voor kwijt (normaal is ie 700 euro). Ik ben nu tevreden over het geluid van mijn tv maar ga er in de toekomst nog wel een Sonos subwoofer voor kopen.
Als je het ziet als een upgrade van het geluid dat van je TV afkomt is zo'n soundbar inderdaad een heel goede oplossing. Als je naar een echt volwaardige home cinema omgeving wilt gaan (waarbij de eisen dus hoger liggen) dan wordt toch vrijwel altijd de voorkeur aan een surround-systeem gegeven. Het klinkt dan toch nog net even wat beter. Nu hangt het natuurlijk ook nauw samen met de content die je kijkt. Een aflevering van GTST heeft over het algemeen niet zo heel veel meerwaarde van een high-end 5.1 systeem, terwijl je bij films als Star Wars of Lord of the Rings toch wel weer een enorme extra ervaring eruit krijgt. Het is dus maar net waar je naar op zoek bent (en hoeveel geld je ervoor over hebt -O- )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 116% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
let op: veel soundbars hebben een losse subwoofer die draadloos verbonden is met de soundbar. mijne had dit wel (zie eerder in het topic). Hierdoor verlies je dus niks aan bas. Maar zoals al gesteld:

Wil je per-se surround, of neem je genoegen met een soundbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Waah schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:10:
let op: veel soundbars hebben een losse subwoofer die draadloos verbonden is met de soundbar. mijne had dit wel (zie eerder in het topic). Hierdoor verlies je dus niks aan bas. Maar zoals al gesteld:

Wil je per-se surround, of neem je genoegen met een soundbar
:Y of kies je voor 2.0 / 2.1 (wat ook heel erg mooi kan klinken). Het hangt echt heel zwaar af van waar je naar kijkt om te bepalen wat er het beste bij zou passen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:59

JT

VETAK y0

IntToStr schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 17:32:
en 2.1 sets of een soundbar kunnen ook niet(goed) voor een surround effect zorgen.
TIFTFY.

Ik heb meerdere van die zogenaamde 2 kanaals surroundsetjes gehoord. En alhoewel de rear-kanalen uit-fase weergeven wellicht beter is dan alleen stereo voor surround komt het gewoon niet in de buurt van losse speakers achter. Je oorschelp is hetgeen waardoor je kan onderscheiden of geluid van voor of achter komt. Die oorschelp is niet eens bij iedereen hetzelfde, laat staan dus dat een 2 kanaals setje uberhaupt al je oorschelp zou kunnen nabootsen. Er is niks mis met een 2 kanaals setje, als je maar accepteert dat je géén echte surround hebt. Ook niet bij Bose (ja heb ik ook gehoord), hoeveel geld ze ook tegen de marketing aan gooien (imho iets waar Bose beter in is dan speakers maken die geluid natuurgetrouw weergeven, wat objectief al wel vaker bewezen is dat die Bose speakers dat niet bepaald goed kunnen). Wat onze wannabe Brad Pitt ;) al aangeeft, reviews zoals van Kieskeurig zijn niet betrouwbaar door een fenomeen wat ervoor zorgt dat een persoon die X aan heeft geschaft positiever zal zijn over product X dan wanneer deze nog niet is aangeschaft. Dit vind zijn oorsprong in de (reeds zeer vaak wetenschappelijk en empirisch correct bewezen) theorie van cognitieve dissonantie, mocht je dat interessant vinden).

Wellicht alternatieven als je toch surround wilt:
- Speakerkabels wegwerken in kabelgootje langs plafond ipv vloer
- Afhankelijk van je plafond, inbouwspeakers (of evt autospeakers) inbouwen als surround in het plafond met de kabels boven het plafond

[ Voor 14% gewijzigd door JT op 03-01-2014 16:28 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Ah, ineens een hoop replies :)

Ik gebruik de Z-5500 op dit moment vooral voor tv, series en films. Muziek luisteren hecht ik niet heel veel waarde aan, al doe ik het wel, maar dan gaat het niet echt om kwaliteit. Dus mijn voornaamste doel is tv series en films. Dan vind ik surround dus nog wel een meerwaarde. Moeilijk inschatten hoe het zonder surround is, al kan ik natuurlijk een keer de achterspeakers loskoppelen om te proberen.

Was zelf ook nog wat verder op onderzoek gegaan en was ook de aangeraden Philips Fidelio E5 tegengekomen, maar de prijs houdt me wel tegen. Helaas heb ik geen kaart meer voor de philipswinkel, wel gehad ooit toen ik daar afstudeerde...

Ook toch nog wat gaan kijken naar een losse versterker + losse luidsprekers. Er zijn wel een paar basisreceivers (rond de 200 a 250 euro) en waarschijnlijk tot betere resultaten leiden dan een standaard home cinema setje. Dan horen daar uiteraard ook nog luidsprekers bij, maar daar weet ik dan niet goed waar ik op moet selecteren.

Iets wat me ook opviel was http://tweakers.net/price...ywhere-220/specificaties/. Hiermee zou ik ook van de Z-5500 een draadloze 5.1 set kunnen maken (of een andere 5.1 set). Is dit iets? Heb het pas net gevonden, dus nog niet goed verder naar gekeken.

De kabels via plafond zie ik persoonlijk nog niet zitten. Ik denk echt dat het een keuze wordt tussen draadloze achterluidsprekers voor 5.1 of een 2.1 set.

Edit:
Qua budget, laten we zeggen dat de 400 a 500 euro excl blu-rayspeler is, dat valt los nog wel te regelen. Ik ben in principe niet van plan om later nog van alles uit te breiden om langzaam naar hele goede kwaliteit te werken. Dan geef ik nog liever nu net iets meer uit zodat ik lang vooruit kan.

[ Voor 9% gewijzigd door IntToStr op 03-01-2014 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Kabels voor de front luidsprekers of subwoofer zijn geen enkel probleem. Alleen achter.

Zal vanavond eens de huidige set op stereo zetten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Na wat getest te hebben van het weekend zou ik toch graag iets van surround blijven behouden. Dat dit draadloos niet hetzelfde gaat bieden als bedraad is dan niet anders.

Dat systeem van de Philips set zou best een uitkomst zijn, maar ik weet niet of ik bereid ben dat bedrag neer te leggen. Zou deze set echt een meerwaarde hebben tov onderstaande?

Qua draadloze sets heb je iets als http://tweakers.net/pricewatch/334455/lg-hx753w.html of (helaas iets duurder): http://tweakers.net/pricewatch/307480/samsung-ht-e6750w.html. In die prijsklasse is dan ook http://tweakers.net/price...9/philips-fidelio-e5.html een optie.

Dan zijn er nog wat setjes met optie tot draadloos, zoals bijv http://tweakers.net/price.../panasonic-sc-btt590.html of http://tweakers.net/price...nasonic-sc-btt290egk.html of http://tweakers.net/price...ive-sound-51-hts5562.html, al zijn die laatste 2 niet goed verkrijgbaar meer zo te zien. In deze gevallen moet er wel een extra adapter bijgekocht worden a 150 euro ongeveer.

Ook zijn er sets zoals http://tweakers.net/pricewatch/326227/onkyo-ht-s6505.html beschikbaar, wat eventueel te combineren is met zo'n algemeen kastje dat de achterspeakers draadloos maakt. Daar moet dan wel een losse blu-rayspeler bij ook nog, maar zo'n receiver lijkt me een stuk betere kwaliteit dan de setjes hierboven.

Iemand op basis van de informatie in het topic een idee welke richting ik het beste kan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:59

JT

VETAK y0

Wat je zelf al zegt, het laatste.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:48
Via kieskeurig kom ik op deze uit een complete set waarvan de reviews redelijk positief zijn http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/1209913#prijzen wel 30 euro boven budget. Maar misschien is het wat voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07 22:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

Die Onkyo set is vooral leuk vanwege de losse onderdelen. Je kunt daarmee prima verder werken naar een topset, en losse delen vervangen bij defect, maar wint in het begin nu weinig in klank, de speakertjes zijn minder dan veel complete sets.

Wil je het hier bij laten dan heb je met de HX753 een prima klinkend (als in: minder kil dan de meesten) all-in-one systeem met extra versterkertje voor de surrounds.

[ Voor 9% gewijzigd door mr.paaJ op 06-01-2014 22:15 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik heb laatst een setje actieve 2.0 speakers aangeschaft: Edifier R1280T voor €99,-
Voor mijn 32" tv in de woonkamer is dit ruim voldoende. Het is net wat de behoefte is.

Ben erg blij met de nieuwe speakers een hele verbetering ten opzichte van de tv speakers. Mijn vrouw vindt net of ze in de bioscoop zit :)

Ik wilde eerst de 2.1 soundbar Edifier B7 CineSound maar was toch te duur voor mij €350,-

Ik kan mij wel voorstellen als je een 5.1 systeem bent gewend dat een stap lager toch verschil en beleving minder gaat brengen. Ik zou dan kiezen voor iets dat je dan later eventueel kan uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Brazos schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:35:
[...]

Dat noemen ze vooroordelen, en niet open staan voor andere meningen. Dan kun je beter niets op zoeken, en gewoon meteen de kop in de nek gooien.

Maar goed, ik geloof niet dat we hier de topic starter mee helpen, ik heb alleen de tip gegeven omdat ik wel onder de indruk was (en hem ook daadwerkelijk heb gehoord, ook niet onbelangrijk).
Dat is geen vooroordeel, maar common sense,.

Lees het volgende stuk maar :
http://www.alter.si/tabla...osekritika%5B1%5D.www.pdf
This six-speaker unit costs $1299.99 USD MSRP. From dissecting it, I can tell you it costs $100, no more than $150
tops, to assemble. It performs similarly to a $500 Optimus-Radio Shack surround sound system and is very easily
outperformed by a $350 Cambridge Soundworks system. For $1300, there are at least three dozen other
configurations from companies such as KEF, PSB, NHT, Mission, Tannoy, Diva, Polk, B&W, Energy, Paradigm, M&K,
Infinity, Mirage, Monitor, Jamo, Axiom, nOrh, Anthony Gallo, Dahlquist, Sound Dynamics, Acoustic Research, Phase
Technology, Definitive Technology, Wharfdale, Boston Acoustics, and Klipsch that easily outperform all Bose
speakers from the 151s to the 901s.
Niet voor niets is BOSE gelijk aan schelden in de AV kerk.

[ Voor 34% gewijzigd door Lip op 10-01-2016 17:44 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:49

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ik heb een phillips soundbar met afneembare draadloze rear speakers, werkt super! Geluid is goed en voor film pak je de rearspeakers van de soubdbar en voila je hebt een 5.1 het is de philips fidelio b5
Zit wel tegen de max budget ik heb hem nu al 2 jaar met plezier voor mij geen draden trekken maar wel gemak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:51
Is een 5.1 set met draadloze achter speakers geen optie?
Geloof dat Samsung nu een paar mooie sets heeft zelfs één met een buizenversterker. :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:16
Sony HT RT5. Mooi apparaat en werkt vrij goed. Beter dan de z5500.
Pagina: 1