4 jaar geleden heb ik een set gekocht puur voor muziek. Films waren ondergeschikt en voor mij op dat moment niet belangrijk. Nu 4 jaar later is de situatie omgedraaid. Muziek moet nog wel knap klinken maar films is nu belangrijker.
Mijn huidige setup is:
Primare i21 + cd21
2x B&W 683
De Primare i21 en de cd21 zijn verkocht en ik ben nu opzoek naar een nieuwe dolby receiver.
Voorlopig Zal ik heb gaan gebruiken als 2.0. Wellicht ga ik later of m'n 683's aanvullen met backs en een center.
Het budget is max 800,- voor alleen de receiver.(Liever iets minder
)
Een aantal "eisen":
- Bi-amp
- 24p hdmi passtrough
- standby passthrough
- ios app
- minimaal 4 hdmi in (1 out is genoeg)
Waar hecht ik geen waarde aan:
- 2 hdmi out
- 4k passthrough
- 4k/hd upscaling
Nu heb ik een aantal receivers op het oog, maar sta wel open voor andere suggesties. Dit zijn:
Marantz SR5007
Yamaha RX-V675
Pioneer VSX-1123
De Yamaha heb ik beluisterd op B&W 683 en dat klonk goed. Het zelfde geld voor een ouder type Marantz. De pioneer heb ik nog niet kunnen beluisteren. Maar ik vermoed dat het niet veel uitmaakt welke versterker je gebruikt zolang je de audio optimalisatie/aanpassingen uitzet.
Ik neig momenteel het meest naar de yamaha of de pioneer. De marantz loopt voor mijn gevoel qua functies iets achter op de andere twee en ik ben niet weg van het ronde display. Uiteraard zijn er ook hogere/duurdere versies Marantz. Echter schiet de prijs wel hard omhoog.
Zijn er echt grote verschillen qua kwaliteit tussen deze merken/types? Wat is jullie mening over deze receivers of hebben jullie eventueel een (veel) betere receiver welke ik kan kiezen?
Mijn huidige setup is:
Primare i21 + cd21
2x B&W 683
De Primare i21 en de cd21 zijn verkocht en ik ben nu opzoek naar een nieuwe dolby receiver.
Voorlopig Zal ik heb gaan gebruiken als 2.0. Wellicht ga ik later of m'n 683's aanvullen met backs en een center.
Het budget is max 800,- voor alleen de receiver.(Liever iets minder
Een aantal "eisen":
- Bi-amp
- 24p hdmi passtrough
- standby passthrough
- ios app
- minimaal 4 hdmi in (1 out is genoeg)
Waar hecht ik geen waarde aan:
- 2 hdmi out
- 4k passthrough
- 4k/hd upscaling
Nu heb ik een aantal receivers op het oog, maar sta wel open voor andere suggesties. Dit zijn:
Marantz SR5007
Yamaha RX-V675
Pioneer VSX-1123
De Yamaha heb ik beluisterd op B&W 683 en dat klonk goed. Het zelfde geld voor een ouder type Marantz. De pioneer heb ik nog niet kunnen beluisteren. Maar ik vermoed dat het niet veel uitmaakt welke versterker je gebruikt zolang je de audio optimalisatie/aanpassingen uitzet.
Ik neig momenteel het meest naar de yamaha of de pioneer. De marantz loopt voor mijn gevoel qua functies iets achter op de andere twee en ik ben niet weg van het ronde display. Uiteraard zijn er ook hogere/duurdere versies Marantz. Echter schiet de prijs wel hard omhoog.
Zijn er echt grote verschillen qua kwaliteit tussen deze merken/types? Wat is jullie mening over deze receivers of hebben jullie eventueel een (veel) betere receiver welke ik kan kiezen?
[ Voor 7% gewijzigd door JSchut op 02-01-2014 16:58 ]
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82