Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 09:14
Ik heb een MP4 bestand van mijn hond die over een veld rent, maar op het videofragment rent ze nog al heen en weer. Voor een knutselprojectje zou ik eigenlijk willen dat zij altijd gecentreerd in beeld is, en dat ik een bepaalde letterbox opgeef en alles daaromheen uitgesneden wordt.

Een beetje alsof ik een nieuwe film van het filmpje maak. De film zelf is 1920x1080, en ik zou bijvoorbeeld een schermpje van 640x480 hier uit willen snijden met de hond erin. Dat blok van 640x480 moet dan dus de hond volgen terwijl ze door het 1920x1080 frame heen rent. Het liefst enigszins automatisch (als het met Vegas kan, graag), want om dat 3 minuten aan 25fps met de hand te gaan doen... heb ik niet zo'n zin in :)

Als ik bepaalde 'ijkpunten' zou kunnen aangeven waarna de 640x480 letterbox naar dat punt verschuift, zou dat erg cool zijn. Het klinkt in mijn hoofd redelijk eenvoudig te doen, maar Google brengt mij niets. Als ik zoek naar 'moving letterbox' of iets dergelijks komt er niet veel spannends naar boven.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:53
In After effects zou je een tracker op de hond kunnen zetten. Met een beetje knutselen moet je er da wel uitkomen. De tracker punten altijd gecenterd in beeld doen en je bent er.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 09:14
Top! Daar kom ik 'n eind verder mee :)