Weebly website onderbrengen bij .NL domeinnaam

Pagina: 1
Acties:
  • 1.902 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobto
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-03-2021
Beste forumleden,

Mijn vriendin is bezig met het opzetten van een website voor haar nieuwe bedrijf. We hebben simpel een site gemaakt met Weebly. Dit werkt erg goed. Ze zou echter graag een .nl-domeinnaam willen met e-mailadres erbij. Kan dit en, zo ja, hoe kunnen we dit het beste doen?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 16:07
Volgens hun website kun je heel eenvoudig koppelen aan een domainname. Het enige wat je hoeft te doen is een starter plan betalen. Voor zo ver ik het snap kun je dan een .nl of .com domein aanvragen bij hun.
Voor meer informatie kijk op http://www.weebly.com/index.php?lang=nl#features en dan helemaal onderaan bij het kopje Plans and Pricing

[ Voor 12% gewijzigd door SuperSjoerd op 02-01-2014 16:28 ]

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobto
Bedankt voor je reactie!

Volgens mij kun je bij Weebly zelf geen NL-domeinnaam registreren. COM zou ook goed zijn maar helaas bestaat de gewenste domeinnaam al. Betekent dit dat we bijvoorbeeld bij MijnDomein een domeinnaam moeten laten registreren en we die via Weebly dan kunnen koppelen als we een starterpakket nemen? Als we, bijvoorbeeld bij MijnDomein één website en één emailadres willen laten registreren, welk pakket hebben we daarvoor dan nodig? Het Webhosting-pakket van 39 euro per jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpoint
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 00:07
Bij Weebly moet je een Starter abonnement nemen. Vervolgens neem je bij MijnDomein een Email abonnement af van 29,- per jaar. Webhosting wordt verzorgd door Weebly dus dat heb je niet nodig van MijnDomein.

Als dit geregeld is moet je waarschijnlijk bij Weebly aangeven wat je domein is en bij MijnDomein de verwijzingen naar Weebly toevoegen via DNS records. Ken Weebly verder niet, dus kan niet inhoudelijk antwoord geven over deze procedure. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobto
Oké, daar kunnen we wat mee. Het feit dat Weebly de webhosting verzorgt betekent niet dat we geen .NL-domeinnaam kunnen krijgen? Die domeinnaam krijg je er bij een Email abonnement van MijnDomein bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 16:07
Je kunt ten alle tijden een domein naam nemen, alleen de procedure voor het verhuizen van het domein naar Weebly is niet duidelijk uitgelegd op de website.
Ik denk dat je het beste contact op kan nemen met de support van Weebly en daar je vraag voor kan leggen

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpoint
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 00:07
Zie ook: http://kb.weebly.com/domain-registrar.html

Verder krijg je bij MijnDomein met een Email pakket inderdaad volledig toegang tot je domein. Zoals in de bovenstaande link genoemd kun je dan 2 regels aan je domein toevoegen die verwijzen naar Weebly. Iedereen die dan jouw domein invoert in hun browser maken dan verbinding met de Weebly server en die regelt de rest.

[ Voor 76% gewijzigd door Xpoint op 03-01-2014 11:56 . Reden: MijnDomein informatie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik een weebly site maken zonder een emailadres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:58

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:00:
Moet je daarvoor een topic van iemand anders kapen? :?
Je moet toch echt een mailadres opgeven of een FB of Google account opgeven waarvoor je al een mailadres dient te hebben. Maar een mailadres is toch zo gemaakt? Live.nl, Hotmail, Gmail etc....
Ik zie het probleem niet zo.

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 06-05-2019 23:04 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Stap eerst over de grens van 1999 naar dit millennium en ga dan een e-mail adres maken. Al is het een adres die je alleen voor de site gebruikt, kwestie van een paar minuten. E-mail is tegenwoordig verplicht voor vrijwel alles.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-10 20:02

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beste Jannett,

Je kickt nu een topic uit 2014 omhoog met een vraag die je beter bij Weebly zelf kan leggen. En dat zien we liever niet.
Kijk eerst hier: https://www.weebly.com/app/help

Als je er dan nog niet uitkomt, dan staat het je vrij om een eigen topic te starten :)

Dit oude topic gaat in ieder geval op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.