Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flox0r
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11-2022
Hallo Tweakers,

Mijn vader zoekt een nieuwe speakerset voor in de woonkamer.
Hij had zijn oog laten vallen op de Dali Ikon 5.
pricewatch: Dali Ikon 5

Nu ben ik niet echt een expert als het gaat om speakers en hifi dus ik dacht ik post hier even mijn vraag.
Zijn dit goede speakers of kan mijn vader voor het budget van ongeveer 1000 euro betere kopen?
Uiteraard mag goedkoper ook natuurlijk :)

De versterker die hij nu heeft is een Denon met een impedantie van 4 Ohm en ongeveer 50 Watt RMS. Precieze model weet ik niet. Zal ik nog even kunnen uitzoeken.

Het is ook wel een vereiste dat de boxen er een beetje fatsoenlijk uitzien.

Graag jullie reacties!

Floris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:40

FeaR

In GoT we trust

Hier is simpelweg geen antwoord op te geven. Speakers zijn persoonlijk en de enige reden om er achter te komen welke speakers bij je passen is gaan luisteren. Speakers koop je niet op specificaties of looks (al kan dat laatste natuurlijk wel meespelen). Speakers koop je op klank en dat staat simpelweg niet op papier of is daarvan af te leiden. Idem met bijvoorbeeld het vragen naar alternatieven:dan kunnen we ook elke speaker van ~500 euro de stuk gaan plaatsen. Natuurlijk kan je de zoektocht een beetje sturen als je een beeld zou geven wat voor klank/sound je zoekt, maar dan nog is het lastig aangezien een veel gehoorde term als "schel" voor de één iets anders kan zijn dan voor de ander.

Lang verhaal kort: zo niets op of over te zeggen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 10:11
Wat hierboven staat ;)

Wat vooral aan te raden is, zoek een audio-boer in de buurt uit. Zoek muziek uit die je vader (en jij) leuk/goed vinden. En maak er een middagje bij de desbetreffende audio-boer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Naar een hifi zaak gaan, luisteren, vergelijken, wegstrepen en kiezen. De sound van elk merk en type speaker is anders dus koop nooit iets op advies van iemand anders. Zoals Fear al aangaf is er dus geen zinnig antwoord op je vraag te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:03

HellBeast

Oh My GoT!

Mag ik Klipsch aanraden? Zeker een luistersessie waard. (In Duitsland te krijgen voor nog wat minder geld)

Beauty is in the eye of the beerholder