Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Wij hebben een server in de cloud staan waar we met een aantal personen op inloggen. Met remote desktop nemen wij onze printers mee. ( het zijn geen easy print driver maar de originele driver )
Voorheen kon ik van mijn HP Laserjet pro 400 lade 3 kiezen op de server. Helaas na een her installatie van de HP printer software op de PC / client zelf krijg ik met geen mogelijkheid meer om de lade mee te sturen.
Deze staat dan ook op de server bij print eigenschappen op grey out en kan ik hem dus niet selecteren of eventueel aanvinken als zijnde beschikbaar of iets dergelijks.
Het gaat om Windows 2008 R2 server met 1 computer met Windows 7 X 64 en een andere met Windows 8.1

Voorheen heeft hij het dus altijd goed gedaan ( ook na wat uitzoek werk ) maar sinds de her installatie van de client software van de printers niet meer

Ik hoop dat iemand tips heeft.

Groetjes ,Pim

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nieuwere driver toevallig in gebruik, of iig andere versie dan op de server? Heb je ook alle opties en lades ingesteld staan op de client?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hoezo connect je naar een printerque op een (print)server én installeer je lokaal de printerdrivers ook nog eens?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb zelfde driver versie zelfs.
Op de client heb ik inderdaad de instellingen zo gezet dat ik vanuit Word en dergelijke gewoon kan printen naar lade 3. Bij de printer eigenschappen zie je dan ook lade 3 mooi in het wit staan en kan ik eventuele papierkeuzes ook aanpassen.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

wimmel_1 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:57:
Hoezo connect je naar een printerque op een (print)server én installeer je lokaal de printerdrivers ook nog eens?
Zoals ik het lees gebruikt TS geen printerqueue op de server, maar maakt hij gebruik van de printerredirection option van RDP. In sommige gevallen is dat handiger aangezien de server dan geen rechtstreekse connectie met de printer nodig heeft.

@TS: update de printerdrivers op de server eens naar dezelfde versie als op de client?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
wimmel_1 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:57:
Wat bedoel je hiermee?
Het gaat om een server die niet binnen het pand staat. Ze gaan gewoon via een RDP verbinding naar de server toe. Omdat we vaak op verschillende locaties werken.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

My Bad: Je zet een RDP sessie op met een server én hebt je lokale printer dus gemapped onder RDP :o

Lijkt er op dat je (Windows 8.1) driver niet helemaal compatible is met 2008R2. Kijk eens wat een Postscript driver van HP voor jouw versie printer doet.

En misschien overbodig: Eigenlijk nooit die hele "SUITE" installeren maar alléén de driver(s) ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Misschien is deze blogpost relevant:

Using Remote Desktop Easy Print in Windows 7 and Windows Server 2008 R2

[ Voor 38% gewijzigd door Turdie op 02-01-2014 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op de clients heb ik de hele suite geinstalleerd staan omdat we ook de scan functie gebruiken. Op de server hebben we alleen de driver geinstalleerd via print server beheer en daar kun je drivers toevoegen.

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:47

StarWing

Huh ?!?

Heb je de extra lade aangevinkt bij de device settings van de printer in de driver ?
Je moet eerst de extra lade aanvinken vooraleer je hem kan selecteren.

Page intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
StarWing schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:12:
Heb je de extra lade aangevinkt bij de device settings van de printer in de driver ?
Je moet eerst de extra lade aanvinken vooraleer je hem kan selecteren.
Op de werkstation staat deze aangevinkt en kan dan ook vanaf Word printen lokaal in lade 3.
Maar zogauw ik de RDP verbind dan kan ik in mijn RDP sessie niet voor lade 3 kiezen, ook omdat deze dan uit staat en niet kan aavinken.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Heb je nu zoals aangegeven de drivers op de server al eens op hetzelfde niveau als op de client gebracht?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Question Mark schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:07:
Heb je nu zoals aangegeven de drivers op de server al eens op hetzelfde niveau als op de client gebracht?
Heeft-ie toch al gedaan?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hmm, zou kunnen inderdaad maar dat haalde ik in eerste instantie niet uit die post. Wellicht dat TS dat even kan verduidelijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja de drivers zijn exact het zelfde. Werkstation als Server zelfde driver versie

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:14
Ik installeer zelf eigenlijk nooit de drivers van de printers op de TS voor redirected printing omdat dit naar mijn ervaring juist problemen oplevert (vooral het feit dat beide driver versies in die gevallen identiek moeten zijn is mij een doorn in het oog) : in de gevallen dat wij wel een print driver installeren dan zorgen wij (eventueel via een site-to-site VPN) dat de printer rechtstreeks met de server communiceert (uiteraard met tussenkomst van een printserver).

Net nog even gekeken op een aantal van de TSen welke wij hier hebben draaien : dmv Easy Print krijg ik op mijn redirected printers gewoon de ladeselectie mee van de betreffende printer.
Pagina: 1