Koelpasta vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Nu heb ik dus twee lightnings, ik gebruik ze onder andere voor minen, maar ook voor gamen.

Nu ben ik van plan de koelpasta te vervangen, heb nog wat noctua spul, arctic silver dacht ik en misschien nog wat van dat scythe spul.

Nu weet ik niet of die wat doet met de garantie, ik heb lopen googlen als een malle, het lijkt alsof de consensus luidt
"Als er niet iets in de weg zit wat zegt "warranty void if removed" en je beschadigt het product niet, is dit geen probleem"
Nu las ik ook dat de beste oplossing simpel was. Gewoon de fabrikant contacteren.

Nu wilt MSI allemaal dingen weten, welke kaart het is, serienummer, blablabla, allemaal overbodige dingen die niet nodig zijn.

Heeft iemand anders toevallig al eens de koelpasta vervangen van een MSI kaart en geprobeerd garantie te claimen? Hoe ging dat?

Of is het maar gewoon beter dat ik alle info moet verzamelen en maar een halfuur bezig moet zijn met MSI registratiegedoe?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02 19:21

Nemesizz

Untouchable

Garantie en koelpasta vervangen bij videokaarten wil verschillen per fabrikant.

De een is er vrij soepel in, koelpasta vervangen mag, andere koeler erop (en ding gaat kapot :P ) oude koeler weer terug en het mag nog (mits je uiteraard niet uitschiet met je schroevendraaier en een dikke kras op de printplaat maakt).
Bij de ander is het vrij kort: met de kaart gerommeld > geen garantie meer.

Dus misschien dat je toch het beste dat 'half uurtje rommelen op de site' kunt doen en gewoon bij MSI zelf vragen van hoe of wat.

Zelf ben ik er vrij eerlijk in, als ik iets met hardware doe (bijvoorbeeld koeler van een videokaart af) en er gebeurt daarna iets mee (of het nou wel of niet door mijn eigen toedoen komt) neem ik wel m'n verlies en haal dan 'gewoon' een nieuwe kaart en ga niet garantie claimen (dat vind ik meer iets voor als een product zelf een defect heeft wat totaal niet door mijn <mogelijke> toedoen komt).
En nee, ik bulk niet van het geld, een nieuwe videokaart is voor mij ook een rib uit m'n lijf, maar ik zou dan geen garantie claimen simple as that. Maar goed, zo denk ik er over, zelfde met overklokken en/of modden van dingen, gaat het kapot? > jammer en take your loss.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Ok, dan vraag ik het wel aan MSI :)

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10-2025
ik heb bij m'n 290 de koeler vervangen en ik heb een schroefje moeten opendoen waarop een sticker zat
warranty void if damaged/removed dus als de mijne kapot is kan ik geen garantie meer claimen
en ik dacht dat het op een schroefje zat op de backplate (achterkant gpu)

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• JonasLa123
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:58
Misschien een serieuze bump, maar wat heb je van MSI te horen gekregen?

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10-2025
ik heb ergens gehoord dat je evt. met een lichte tang de schroef waar warranty void op staat zo open te draaien en niet met een schroevendraaier doorheen gaan
de persoon zei dat die schroef niet al te vast zit

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Pagina: 1