Draadloos netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• Ducatii
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-02 20:56
Hoi,

Omdat mijn pc op de eerste verdieping staat en de modem op de begane grond wil ik graag een nieuwe netwerkkaart aanschaffen om draadloos internet op mijn pc mogelijk te maken.
Nou game ik wel vaak en is het van belang dat mijn internet snelheid zo min mogelijk beïnvloed wordt.
Dus graag een goede netwerkkaart.

Heb 30 mb download en 3 upload.
Asrock 790gmh/128M - moederbord.

Misschien is het van belang te vermelden dat ik binnenkort een nieuwe pc aanschaf.

Dank.

[ Voor 9% gewijzigd door Ducatii op 02-01-2014 14:35 ]

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:02
Gaat niets boven een kabel ;) maar dat terzijde...
belangrijk detail: wat voor router heb je?

• korna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-02 14:08
Ook belangrijk.. is er veel beton tussen de router en je PC? Je gaat veel signaal verliezen als er veel muren er tussen zitten. Ik gebruik zelf powerline inplaats van WiFi. Ook dat is niet gegarandeerd snel of sneller dan Wifi. Het hangt sterk af van de situatie.

Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:49

M2M

medicijnman

gamen over wifi is niet aan te raden. Afhankelijk van het soort en type game zou het prima kunnen (denk aan online poker oid), maar FPS spelen over wifi, zeker met lagen beton ertussen is in veel gevallen niet te doen.

Internetsnelheid is in dit geval minder van belang, ik denk eerder dat je naar packetloss en stabiliteit van je netwerk moet kijken.

Als je wil weten hoe stabiel je verbinding is, zou je een "ping -t www.google.nl" uit kunnen voeren in een runvenstertje. Laat 'm een half uurtje staan en als je ping flink fluctueert even een controletest uitvoeren over een bedrade verbinding.

-_-

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

doe dan gewoon ook een pathping

Iperf

• Ducatii
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-02 20:56
mkroes schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:50:
Gaat niets boven een kabel ;) maar dat terzijde...
belangrijk detail: wat voor router heb je?
Eentje van tele2, mijn internet provider.
korna schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:54:
Ook belangrijk.. is er veel beton tussen de router en je PC? Je gaat veel signaal verliezen als er veel muren er tussen zitten. Ik gebruik zelf powerline inplaats van WiFi. Ook dat is niet gegarandeerd snel of sneller dan Wifi. Het hangt sterk af van de situatie.
Ik zit er precies boven, dus één laag beton. Wat houdt een powerline in?
Okay heb wat info over powerline opgezocht maar zou het ook in mijn situatie aanbevolen zijn en welke raad je mij aan?
fish schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:01:
Kun je mij wijzer maken? Heb geen idee wat een pathping is.

[ Voor 65% gewijzigd door Ducatii op 02-01-2014 15:28 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou probeer het eens

en anders:
pathping /?
https://www.google.com/se...official&client=firefox-a

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 02-01-2014 15:44 ]

Iperf

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-02 10:36
M2M schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:57:
gamen over wifi is niet aan te raden. Afhankelijk van het soort en type game zou het prima kunnen (denk aan online poker oid), maar FPS spelen over wifi, zeker met lagen beton ertussen is in veel gevallen niet te doen.

Internetsnelheid is in dit geval minder van belang, ik denk eerder dat je naar packetloss en stabiliteit van je netwerk moet kijken.

Als je wil weten hoe stabiel je verbinding is, zou je een "ping -t www.google.nl" uit kunnen voeren in een runvenstertje. Laat 'm een half uurtje staan en als je ping flink fluctueert even een controletest uitvoeren over een bedrade verbinding.
Gamen over WIFI kan uitstekend. Mits het signaal sterk genoeg is.
Veel beton en storende factoren verzwakken het signaal al snel.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:49

M2M

medicijnman

Gadgeteer schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:59:
[...]

Gamen over WIFI kan uitstekend. Mits het signaal sterk genoeg is.
Veel beton en storende factoren verzwakken het signaal al snel.
in mijn ervaring heb ik eigenlijk enkel problemen gekend met gamen over wifi. Packetloss, instabiele wifi signaal, buurman die besluit de ether dicht te trekken, iemand die toevallig voor het signaal langs loopt. Nee, ik ben zeker geen fan, maar wellicht dat het inmiddels zo verbetert is dat gamen over wifi wel tot de mogelijkheden behoort...?
fish schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:01:
pathping is in dit geval niet zo handig omdat je eigenlijk het pinggedrag per seconde wil bekijken. Als je een onstabiele verbinding hebt zie je dat het snelst terug met een half uurtje pingen.

[ Voor 22% gewijzigd door M2M op 02-01-2014 19:11 ]

-_-

Pagina: 1