Welk onderdeel upgraden?

Pagina: 1
Acties:

• Swaytje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02 10:18
Ik speel de laatste tijd redelijk wat COD:Ghosts, maar m'n pc heeft er erge moeite mee.
Kan de graphics op low soepel draaien, op medium begint het toch echt te haperen.
Aangezien ik dat vervelend vind, wil ik upgraden, maar weet niet goed wat..

Specs:
Processor: i5-750
Videokaart: Radeon HD 5770 1GB
Geheugen: 8gb DDR3

Verwijderd

Ik zou de videokaart upgraden, lijkt me best een open deur eigenlijk.

• korna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-02 14:08
Op het COD:Ghost forum staan de recommended requirements. Een vergelijking tussen de genoemde Nvidia Geforce 760 en jouw ATI HD 5770 toont aan dat je videokaart trager is dan wat zij aanraden.

Hetzelfde geldt voor je CPU (I5 680 vs i5 750), echter is daar het gat minder groot.

Ik weet niet hoe CPU intensief COD:Ghost is, maar meestal is het de videokaart die tegen zijn limiet aanloopt. Hoeveel wil je besteden? Misschien dat iemand wat suggesties heeft bij een bepaald bedrag.

[ Voor 8% gewijzigd door korna op 02-01-2014 14:24 ]

Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.

• Swaytje
Ik ben echt heel slecht op de hoogte van de prijzen en prestaties van videokaarten tegenwoordig. Dus een advies zou zeer zeker op prijs gesteld worden!

Het hoeft geen monsterkaart te zijn, maar zoals gezegd ben ik niet op de hoogte van prijzen. Dus een redelijk betaalbare kaart met goede value/euro is iets waar ik op zoek naar ben dan.

Edit: De processor kan ik evt nog redelijk gemakkelijk overclocken toch?

[ Voor 10% gewijzigd door Swaytje op 02-01-2014 14:25 ]

• korna
MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC (een Geforce GTX 760) is 205 ex verzendkosten. Dus reken daar minimaal op.

De Radeon 280X is sneller Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X

Kijk eens bij de populaire videokaarten. Meestal is the sky the limit.. eerst bepalen hoeveel je wilt uitgeven en dan naar de beste prestatie/prijs ratio zoeken :)

Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.

• korna
Zo ver ik weet is de Intel I5-750 is zeker goed over te klokken. Maar voordat je daar aan begint zou ik eerst mezelf goed inlezen... en koop een goeie koeler. Tis zonde als je CPU stuk is (en/of andere onderdelen), dan kan je ze beter verkopen. Kijk hier om te beginnen

[ Voor 20% gewijzigd door korna op 02-01-2014 14:48 ]

• Swaytje
Thanks alot! Ik ga eens even zoeken tussen de videokaarten en wat over overclocken lezen :)

• John Doos
  • Laatst online: 23:08

John Doos

ClaudZaque

Volgens mij is een aardige bang for the buck kaart op dit moment de R9 270x (Als je niet hoger dan 1080p gaat).

Er is een leuke gepositioneerd rond de 185 euro. Inc. bf4 :)
pricewatch: MSI R9 270X GAMING 2G Battlefield 4

Verder is je cpu al wel een "oudje" maar daarom geen reden om hem gelijk af te schrijven hoor.
Als je echt even goed wilt upgraden en je hebt wat geld over, kun je kijken naar een nieuwe generatie i5 (4670k bijvoorbeeld) en een 270x of zelfs hoger :)

Hier kan je je ram gewoon bij meeneme, en inc. eventuele voeding kun je rond de 500euro klaar zijn :)
Dit klinkt als in eens een heel erg hoog bedrag, dit klopt ook eigenlijk wel.
Maar hier moet je wel weer een paar jaar mee kunnen gamen :+

Nee

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 19:49

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:16
Die ranking zegt eigenlijk helemaal niks over game prestaties.
Lees liever een aantal reviews/benchmarks.
Pagina: 1